PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Przemek »

PKP Iintercity idzie śladem Przewozów Regionalnych i uruchomi połączenia autobusowe. W większości będzie to uzupełnienie siatki połączeń kolejowych.

http://inforail.pl/text.php?id=64110
PKP Intercity pojadą do Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzyk Dolnych
PKP Intercity pojadą do miejscowości, do których pociągi dojechać nie mogą, bo nie ma torów. Mowa o Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzykach Dolnych. Przewoźnik w okresie wakacyjnym, od 28 czerwca do 31 sierpnia, chce uruchomić tam połączenia autobusowe, nowa oferta to PKP Intercity BUS. Jak widać pomysł Przewozów Regionalnych spodobał się też w PKP Intercity i kolejna spółka kolejowa zabiera się do świadczenia usług autobusami. Właśnie ogłoszony został przetarg na wykonywanie uzupełniającej komunikacji autobusowej. Do zamówienia załapały się także przewozy autobusowe na trasie Warszawa –Białystok, tu autobusy zastąpią pociągi i to już 15 czerwca i będą kursować do 13 grudnia 2014 roku. Oferty na wykonywanie przewozów można składać do 20 maja br. Jedyne kryterium stanowi cena. Dla porządku dodajmy, iż całe zamówienie zostało podzielone na cztery zadania:
1. Warszawa –Białystok –Warszawa wadium: 17.000 zł, okres wykonywania przewozów: 15.06-13.12.2014;
2. Władysławowo –Karwia –Władysławowo wadium: 600 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
3. Kraków/Rzeszów –Ustrzyki Górne –Kraków/Rzeszów wadium: 3500 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
4. Malbork –Krynica Morska –Malbork wadium: 1100 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014.

Jadąc z Władysławowa do Karwi autobusy zatrzymają się w Chłapowie, Rozewiu i Jastrzębiej Górze. Przewoźnik chce uruchomić tu cztery pary kursów dziennie. Czas przejazdu to pół godziny.

Z Malborka do Krynicy Morskiej pojadą dwie pary autobusów. Czas przejazdu to 1 godzina i 15 minut. Przystanki pośrednie to Stegna, Sztutowo i Kąty Rybackie.

Z Krakowa do Ustrzyk Dolnych autobusy pojadą nocą. Wyjadą o 23:05 i dotrą na miejsce o 6:20. W drogę powrotną ruszą o 22:10 i dojadą do Krakowa o 5:25. Przystanki pośrednie to: Rzeszów, Sanok, Zagórz, Lesko, Polańczyk, Cisna i Wetlina.

I wreszcie Białystok. Tu PKP Intercity planują uruchomienie ośmiu par połączeń. Pasażerowie muszą liczyć się z weekendowymi zmianami w rozkładzie jazdy.

Wszystkie autobusy muszą być nie starsze niż z 2006 roku. Ich pojemność to co najmniej 48 osób. Białe, z logo przewoźnika, sprawne technicznie, wyposażone w antypoślizgowe powierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową i jednocześnie w wentylację naturalną, ogrzewanie całopojazdowe, WC i 2 drzwi, w układzie 1-1.

Domyślamy się, że autobusy komunikacji uzupełniającej zostaną skomunikowane z pociągami PKP Intercity, a także zintegrowane z nimi taryfowo. W gruncie rzeczy może okazać się to trafnym posunięciem, dzięki umożliwieniu pasażerom podróży do miejscowości nadmorskich czy górskich na jednym bilecie. Pytanie tylko, czy zadaniem przewoźników kolejowych jest świadczenie usług autobusowych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 »

Ostatnie zdanie tego cytatu - czy zadaniem przewoźnika kolejowego jest świadczenie usług autobusowych, cóż Polska to strasznie skomplikowana państwo:

1. Gdyby PKP IC był właścicielem infrastruktury lub miał własne służby techniczne, gdyby PKP IC mógł samodzielnie inwestować w infrastrukturę kolejową - to mógłby do tych miejscowości puszczać pociągi... ale wiemy, że właścicielem infrastruktury kolejowej w Polsce jest inna spółka - PKP PLK. Natomiast PKP IC jest tylko i wyłącznie przewoźnikiem oferującym przejazdy taborem (kolejowym) ;)

2. Gdyby w Polsce samorządy zechciały koordynować transport zbiorowy i np. doprowadzić do:
a/ integracji taryfowej z PKP IC
b/ skomunikowania autobusów z pociągami PKP IC
... to PKP IC nie musiałby niczego organizować, ale ... po pierwsze samorządy nie są tym zainteresowane z różnych względów, po drugie byłyby protesty o "nie równej konkurencji".

A zatem, tak PKP IC samo bierze swój interes w swoje dłonie i samodzielnie szuka sobie przewoźnika autobusowego, który będzie pracował jako podwykonawca dla PKP IC. Pomysł dobry. Firma transportowa zostanie wybrana w przetargu i normalnie rozpocznie przejazdy ;)

PS. PKP IC na razie ma problem z Alstomem w kwestii ED250 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster »

W sumie nie jest źle, w Niemczech też chyba DB wozi ludzi autobusami. Tylko po co robić połączenie do Białystoku? Przecież tam są tory

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: TLG »

W związku z przebudową Rail Baltica (E75) IC wycofuje z tej trasy swoje pociągi.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:W sumie nie jest źle, w Niemczech też chyba DB wozi ludzi autobusami.
Wozi. Chociaż w przypadku połączenia do Krakowa, to na własne "życzenie" naszych kolei.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster »

W sensie że jest połączenie Kraków-coś w Niemczech obsługiwane Setrą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:W sensie że jest połączenie Kraków-coś w Niemczech obsługiwane Setrą?
Jest połączenie Berlin - Kraków przez Wrocław, Opole, Katowice. Obsługiwane nie tylko Setrą. A istnieje ono, bo nasze IC wypięło na Niemców dupę i skrócili EC Wawel do Wrocławia mimo, że Niemcy nie chcieli na to iść. Zawsze ten pociąg miał dwa wagony PKP i dwa DB. Teraz tylko dwa z PKP, a DB wozi ludzi autobusami.

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik »

Dla jasności, nie można powiedzieć, że jest tylko i wyłącznie źle. Jest dużo zmian pozytywnych. Wpadki były i pewnie zawsze będą. PKP ma czasami problemy z taborem, ale jesteśmy jednocześnie świadkami znacznej modernizacji i unowocześnienia w wielu dziedzinach. Inwestowane są znaczne kwoty w modernizację torowisk, stacji i dworców. Podobnie jest z taborem. Znaczna ilość wagonów, a także lokomotyw jest już zmodernizowana, a następne umowy na remonty są podpisywane. Cały problem w tym, że nie da się poprawić wszystkiego w jednej chwili, to proces, który wymaga czasu, a przede wszystkim znacznych środków finansowych.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster »

"Szanowni Państwo, właśnie osiągnęliśmy prędkość 200 km/h. PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w Europie środkowo-wschodniej, którego pociągi jeżdżą z taką prędkością."
Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją.
osobie dbającej o czystość
W sensie że mówią np. ,,jakiś cham wykasztanił się do umywalki"?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 »

W sensie że mówią np. ,,jakiś cham wykasztanił się do umywalki"?
Tak. I pani grzecznie biegnie przez cały skład. A następnie szczoteczką do zębów czyści zarówno umywalkę jak i całą toaletę :diabeł:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: rupak9 »

Co do w/w osoby kierownik informuje, że w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych zabrudzeń (np. rozsypane paluszki, wylany napój) można poinformować pracownika drużyny konduktorskiej o zaistniałym fakcie, a w/w osoba zajmie się uprzątnięciem.
Jednak w przypadku "wykasztatnienia" się z doświadczenia wiem, że kończy się to zamknięciem toalety i przyklejeniem informacji o nieczynnej toalecie. Szkoda nerwów.
Zimą było ciekawie jak odpływy zamarzały i woda nie schodziła z umywalki. Wtedy pracownik biegał z solą w kubeczku i wsypywał do odpływu. Jak wiadomo sól należało wziąć z warsu, ale co ciekawe nie wszystkie warsy były skłonne pójść na współpracę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: pmaster »

nadzwyczajnych zabrudzeń (np. rozsypane paluszki
To niezła elita jeździ tymi pendolami, jak wpierniczają słone paluszki siedząc na sedesie
Jednak w przypadku "wykasztatnienia" się z doświadczenia wiem, że kończy się to zamknięciem toalety i przyklejeniem informacji o nieczynnej toalecie. Szkoda nerwów.
Coś ty zrobił?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 »

To niezła elita jeździ tymi pendolami, jak wpierniczają słone paluszki siedząc na sedesie
Spoko. Nie jest tak źle. Ja jechałem w towarzystwie młodych yuppies. Było nawet przyjemnie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 »

160 km/h na linii z Warszawy do Poznania, w zupełności styknie. To jest linia wykorzystywana zarówno przez IC jak również przez KM, a potem Koleje Wielkopolskie, a także całą masę składów towarowych. Tam się szybciej nie pojedzie, jest zbyt duży ruch, a więc dobrze, że PKP IC wypożyczyły kolejne Vectrony z DB ;)

barcisus27

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: barcisus27 »

mogłoby być trochę szybciej, to prawie jak autem

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: wojtek1611 »

Czy ja wiem? Jest to dwukrotnie więcej niż w przypadku autokarów (nie wszystkich), a i komfort podróży jest wyższy ;)

Awatar użytkownika
dróżnik01
Posty: 5
Rejestracja: 2014-12-27, 11:07
Lokalizacja: Województwo podkarpackie

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: dróżnik01 »

Te pomysły PKP IC są też czasami bardzo smutne :( Podczas marcowej korekty RJP został zlikwidowany pociąg TLK ''Prometeo'' relacji Zagórz/Krynica/Zakopane/Kraków Główny-Gdynia Główna. Z tego powodu południe (Zagórz, Krynica) jak i północ kraju (Łódź i okolice) zostały ''odcięte'' od dostępu do morza, gdyż żaden inny pociąg z tamtych regionów już nie jeździ do Gdyni. Dlatego proszę wszystkich o podpisanie tej petycji.
http://www.petycje.pl/petycja/11801/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PKP Intercity

Post autor: Przemek »

http://inforail.pl/zmiany-w-kursowaniu- ... 03165.html#
Zmiany w rozkładzie pociągów PKP Intercity od 11 marca.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PKP Intercity

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/aw ... 90061.html
Pasażerowie, którzy nabyli przez internet bilety na przejazd pociągami PKP Intercity, mogą przeżyć mały szok. Na bilecie zamiast swojego imienia i nazwiska ujrzą Katarzynę Swiniarską. PKP Intercity zapewnia: taki bilet – pomimo niezgodności imienia i nazwiska z danymi okaziciela biletu – zachowuje ważność.
Problem został po raz pierwszy zauważony we wczesnych godzinach niedzieli 6 stycznia, po nocnej przerwie technologicznej internetowego serwisu sprzedaży biletów. Na biletach za odbyte, jak i zaplanowane przejazdy zamiast imienia i nazwiska poszczególnych podróżnych pojawiła się Katarzyna Swiniarska. Jednocześnie problem nie dotyczy nowo kupowanych biletów – te zawierają prawidłowe dane.
Czy naprawdę niezbędne są te dane na bilecie? Nie wystarczy nr biletu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP Intercity

Post autor: J-31 »

Nie wiem kto to jest pani Katarzyna S., ale czy czasami ten "błąd" nie podlega pod przepisy RODO ? Ujawniono czyjeś imię i nazwisko, a "administrator danych osobowych" raczej chyba nie powinien był tego robić ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”