Solaris Urbino electric
Re: Elektrobus Solarisa.
No dobrze, ale to chyba zamawiający decyduje jak chce mieć rozplanowane wnętrze pojazdu, a nie że producent coś narzuca. Jest SIWZ
Re: Elektrobus Solarisa.
O rozplanowaniu zdecydowały względy techniczne, zamawiający może co najwyżej powiedzieć, ile wóz ma mieć miejsc siedzących.
Jechałem tym: fajna zabawka, z chińszczyzną bez porównania pod każdym względem (poza - podobno - zasięgiem, ale dla pasażera to kwestia wtórna). Niemniej jednak nadal uważam, że napęd z baterii to ślepa uliczka.
Jechałem tym: fajna zabawka, z chińszczyzną bez porównania pod każdym względem (poza - podobno - zasięgiem, ale dla pasażera to kwestia wtórna). Niemniej jednak nadal uważam, że napęd z baterii to ślepa uliczka.
Re: Elektrobus Solarisa.
MZA podają pierwsze informacje na temat kosztów eksploatacji swoich SU12 Electric
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50323.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50323.html
Re: Elektrobus Solarisa.
Tak sobie z ciekawości przeglądałem różne strony i przez przypadek trafiłem na zdjęcia SU12 Electric #718 STOAG Stadtwerke Oberhausen GmbH. Pojazd, jak pojazd - znany, ale to co mnie szczególnie zainteresowało, to jego możliwość ładowania na pętli.
https://www.flickr.com/photos/vestischer/21141675235/
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
A tu ciekawostka....
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
... stanowisko ładowania zaopatrzone jest w dodatkowo lusterko dla kierowcy - zastanawia mnie tylko jego funkcja, chyba ułatwia dołączanie się do ruchu.
Aż normalnie mnie wkurza, czemu nie zrobiono tego w Warszawie - nasze "elektryki" muszą każdorazowo zjeżdżać do zajezdni na ładowanie, a przecież takie stanowisko można by postawić na ul. Bielańskiej
https://www.flickr.com/photos/vestischer/21141675235/
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
A tu ciekawostka....
https://www.flickr.com/photos/vestische ... 085913672/
... stanowisko ładowania zaopatrzone jest w dodatkowo lusterko dla kierowcy - zastanawia mnie tylko jego funkcja, chyba ułatwia dołączanie się do ruchu.
Aż normalnie mnie wkurza, czemu nie zrobiono tego w Warszawie - nasze "elektryki" muszą każdorazowo zjeżdżać do zajezdni na ładowanie, a przecież takie stanowisko można by postawić na ul. Bielańskiej
Re: Elektrobus Solarisa.
Lusterko ułatwia podstawienie się pod punkt, widać w nim pantograf i "stacje dokowania"...
Re: Elektrobus Solarisa.
Też tak się nad tym zastanawiałem jaka może być jego rzeczywista funkcja, ale to najlepszy przykład z Niemiec - jeśli można coś ułatwić, to należy to zrobić. Ciekawy jestem, czy Jaworzno też wejdzie w taką "stację dokowania". Słyszałem, że mieli taki zamiar
Re: Elektrobus Solarisa.
Coś tam budowali... Mogli zrobić tak jak w trolejbusach, lusterko na stałe skierowane na patyki i spokój...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Elektrobus Solarisa.
Hinduski JBM Ecolife wystawił jako swoje na targach Solaris Urbino 8.9LE Electric pod marką JBM:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6591
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6591
Ostatnio zmieniony 2016-02-20, 00:41 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Elektrobus Solarisa.
A czy przypadkiem to nie jest jakiś joint ventures... czyli celowy zabieg SB&C by dostać się na rynki azjatyckie ?
Re: Elektrobus Solarisa.
Miałem kiedyś słuchawki z JBM, ciekawe czy to ta sama firma...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Elektrobus Solarisa.
Video: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... a7LygTPlvYJ-31 pisze:A czy przypadkiem to nie jest jakiś joint ventures... czyli celowy zabieg SB&C by dostać się na rynki azjatyckie ?
Re: Elektrobus Solarisa.
No i wszystko jasne "partnership", to jest po prostu układ biznesowy - celowy, Solaris szuka nowych rynków zbytu i słusznie
Re: Urbino Electric
Kolejny przykład, że siłą Solarisa jest elastyczność. A jak jest z Izraelem? Nie dało rady: wymagania tego państwa są takie, a nie inne i - by zdobyć ten rynek - trzeba było wejść we współpracę z lokalnym producentem.
Re: Urbino Electric
To Solaris zdobył Izrael?
Re: Urbino Electric
Pilnie strzeżona tajemnica Solarisa wyszła na jaw.
SB&C produkował elektryczne SU18 dla TMB Barcelona i od pewnego czasu się to tym mówiło, ale (podobno) na żądanie przewoźnika zabroniono pokazywania zdjęć. No i "tajemnica" ma już swoje fotki
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
SB&C produkował elektryczne SU18 dla TMB Barcelona i od pewnego czasu się to tym mówiło, ale (podobno) na żądanie przewoźnika zabroniono pokazywania zdjęć. No i "tajemnica" ma już swoje fotki
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
Re: Urbino Electric
Genialnie wygląda z tym przodem z zamaskowanym efektem opadającej krawędzi przedniej szyby
Re: Urbino Electric
Za to z tyłu ma plakietkę "hybrid", ewidentna klapkę wlewu paliwa za ostatnimi drzwiami i końcówkę rury wydechowej tuż nad kamerą cofania
Re: Urbino Electric
Jaka tajemnicaJ-31 pisze:Pilnie strzeżona tajemnica Solarisa wyszła na jaw.
SB&C produkował elektryczne SU18 dla TMB Barcelona i od pewnego czasu się to tym mówiło, ale (podobno) na żądanie przewoźnika zabroniono pokazywania zdjęć. No i "tajemnica" ma już swoje fotki
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
https://www.flickr.com/photos/37835966@ ... 645402349/
http://phototrans.pl/14,789289,0,Solari ... brid_.html
http://phototrans.pl/14,789287,0,Solari ... brid_.html
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-03-06, 10:42
Re:
Może niech tradycyjne ekrany zastąpią technologią e-ink ... ciekawie by to wyglądało zwłaszcza że teraz robią nawet kolorowe wyświetlacze.Coffee pisze:A później się dziwić, iż bateria wytrzymuje tylko 100km... Z połowę możliwości tych baterii zabiera pulpit i głupie, świecące logo.Shadow238 pisze:aha tradycyjne przyciski na pulpicie zostały zasępione ekranami z dotykowymi wyświetlaczami.