[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-05-25, 13:03

Ale w efekcie końcowym 15 będzie w całości dwutorowa ;) Na Okrzei też możesz wpaść ale w sumie spieszyć się nie musisz bo widmo likwidacji oddalone, wszak porobili przejazdy na skrzyżowaniu Wawel x Narutowicza i ZTCP na wiadukcie nad ul. 3 Maja.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-05-25, 20:38

Na skrzyżowaniu Wawel x Narutowicza ? Tak, potwierdzam byłem tam w połowie maja - jest przejazd ;)
ZTCP na wiadukcie nad ul. 3 Maja.
Przejazd na wiadukcie nad 3 Maja ? Ja tam przejechałem. Zresztą przejechałem przez cały Wawel a nawet kawałek ul. Klimontowskiej. Torowisko tramwajowe jest na dole pod wiaduktem. A na wiadukcie tylko jezdnia ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 » 2015-05-26, 11:27

Kolejne zmiany i zawieszenia linii. Zastanawia mnie czy to już nie jest przesada...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2015-05-26, 11:49

Chodziło mi o te miejsce... ;)
http://phototrans.pl/14,636205,0.html
http://phototrans.pl/14,324455,0.html
Dołem jedzie 15 a górą 24. Górą idzie ul. Narutowicza a dołem 3 Maja.

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2015-07-05, 10:18

Jakiś czas temu mówiłem o tym, że przydałby się remont torów na ul. Bytomskiej w Mysłowicach. I cóż...:
http://www.itvm.pl/index.php/wydarzenia ... -torowisko
Mysłowice podpisały umowę z Tramwajami Śląskimi na przygotowanie projektu technicznego kompleksowego remontu torowiska, drogi i chodników od kościoła św. Krzyża do pętli przy ulicy Powstańców. Szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł.

- Dzięki tej umowie, na podstawie której większą część kosztów biorą na siebie Tramwaje Śląskie, a pozostałą część Mysłowice, przygotowany zostanie projekt nie tylko remontu torowiska, ale także remontu ulic od Bytomskiej do Powstańców. – mówi prezydent Edward Lasok.

Projekt techniczny ma powstać w ciągu roku, tak by w połowie roku 2016 ogłoszony został przetarg na realizację inwestycji. Remont ma być gruntowny i obejmie nie tylko odnowienie torowiska i jezdni, ale także infrastruktury podziemnej oraz chodników.

Inwestycja w remont torowiska i infrastruktury towarzyszącej będzie współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Co prawda będziemy czekać do 2016 roku, ale lepiej późno niż wcale.
A tu jest mapa tego, jak to ma wyglądać: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2015-07-05, 12:14

Brawo !!! I jeszcze raz brawo :P Rzeczywiście ta linia bardzo potrzebuje remontu (zresztą która linia na Śląsku remontu nie potrzebuje). A zatem nic tylko cierpliwie czekać na realizację :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-05-19, 14:51

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... xLokKatImg
Widmo likwidacji kolejnej linii tramwajowej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-05-19, 22:33

Tak czytałem ten artykuł - chodzi o linię nr. 9. To byłby dramat, gdyby skasowano tą linię. Tramwaje Śląskie mają w planach remont części trasy tej linii czyli torowisko na ul. Goduli oraz Niedurnego. Oby tylko zdążyli ;)

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2016-08-18, 00:50

Odkopię, bo zewsząd zaczynają pojawiać się doniesienia o nowych inwestycjach - cytując InfoTram:
To już drugi wielki projekt modernizacji komunikacji tramwajowej w regionie - zakładający m.in. wyremontowanie 100 km torowisk w 10 miastach, budowę nowych linii w Sosnowcu oraz Katowicach, zakup 44 nowych tramwajów i pojazdów technicznych.
Reszta artykułu: http://infotram.pl/44-nowe-wagony-dla-t ... 86947.html
I tak, wiem że o nowych wagonach i remontach wiadomo od dawna, ale niedługo nabory wniosków o kasę z Unii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-08-18, 08:55

Słusznie, że Napisałeś coś na ten temat. Tak z drugiej beczki - to ja mam tylko cichą nadzieję, że gminom nie uda się doprowadzić do likwidacji kolejnej linii tramwajowej - czyli 9-tki. ;)

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2016-08-18, 17:13

Sprawa jakichkolwiek likwidacji na razie ucichła więc chyba nic się nie stanie ;) .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-09-21, 22:31

Nareszcie jest szansa na rozbudowę sieci tramwajowej Górnego Śląska. Konkretnie będzie to linia na południu Katowic ;)

Ma to być kilku kilometrowy odcinek z pętli na Brynowie, przez Ochojec (m.in. wokół Górnośląskiego Centrum Medycznego), Piotrowice i zakończy się pętlą na Kostuchnie. Wątpliwości może jedynie budzić fakt jej poprowadzenia, w dużej mierze na około osiedli Ochojca i Piotrowic.

Więcej szczegółów w poniższym linku ;)
:strzałka: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... NajCzytSST

Jeśli wszystko się uda, to jest szansa, że tramwaje pojadą po nowym odcinku w 2019. Trzymam kciuki ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2813
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N » 2016-09-21, 23:22

Tramwaj leśny ;) Inicjatywa jak najbardziej słuszna ale przebieg tej linii średnio mi się widzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-05, 20:39

Ja tylko dodam, że część z tych nowych - z obecnego przetargu - wagonów dwukierunkowych zasili, legendarną już linię 38, w Bytomiu. W przyszłym roku ma się zmienić cała infrastruktura na ul. Piekarskiej włącznie z ulicą, chodnikami, pojawią się słupy sieci trakcyjnej - TŚ chce je zdemontować ze ścian okolicznych domów. ;)

Jeżeli nie będzie obsuwy w terminie, to remont tej ulicy ma się zacząć w II kwartale 2018 i zakończyć pod koniec 2018 roku. Linia 38 docelowo zostanie przedłużona do pl. Sikorskiego, czyli tu ...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/

... a po jej trasie na razie mają kursować zamiennie nowo zakupione tramwaje dwukierunkowe wraz z eN-kami ;)

Oznacza to, że powoli możemy żegnać się z tymi klimatami :]
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2017-10-05, 21:27

No cóż, Nki jeszcze nie znikają ale starzeją się te tramwaje, więc prędzej czy później będzie trzeba je wycofać. A co do klimatu - wątpię żeby były jakieś większe zmiany, a słupy to tak niewielka zmiana że niektórzy nawet nie zauważą. Jedyne co to linia zostanie przedłużona.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-10-05, 22:19

Z tego co się orientuję cała ulica Piekarska - włącznie z jezdnią i chodnikami - idzie do remontu. Nieco zmieni się również torowisko - z tego co zrozumiałem będzie nawet odcinek dwutorowy, przy okazji zostaną przebudowane przystanki, tak aby były wyższe i łatwiej wsiadało się do tramwajów. TŚ nie zdecydowało się jednak na tzw. "przystanki wiedeńskie". Będzie klasycznie. Natomiast końcówka linii ma pozostać bez zmian, co nadal wymuszać będzie wagony dwukierunkowe ;)

Jedno jest pewne - na przedłużeniu linii 38 bardzo skorzystają pasażerowie, bo na pl. Sikorskiego będzie im wygodniej przesiąść się do tramwajów jadących m.in do Katowic. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-01-22, 13:08

Nareszcie dzieje się coś w kwestii poprawy - a w zasadzie remontu - torowiska w Dąbrowie Górniczej. Infrastruktura tramwajowa na terenie tej gminy już od dawna prosi się o kompleksowy remont. No i udało się - a przynajmniej jego części, głównie w Centrum :)

Tramwaje Śląskie i gmina Dąbrowa Górnicza rozstrzygnęły przetarg na kompleksową przebudowę ulic i remontu linii tramwajowej w ciągu ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. W ramach remontu przewidziano również budowę ścieżki rowerowej.

Komisja przetargowa wybrała ofertę firmy Mosty Katowice. A więcej szczegółów w linku poniżej
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57468.html

=============================

A teraz coś z innej beczki - ważna i ciekawa informacja dla mieszkańców Śląska - rzecz dotyczy katowickiego Zawodzia :mruga:

Rozpoczynają się prace przy budowie - już dawno ogłaszanego - dworca przesiadkowego na Zawodziu. Na razie w pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, oznacza, to że od dzisiaj w tym rejonie znika pętla tramwajowa Katowice-Zawodzie, tramwaje, które tam liniowo kończą (linie 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15, 20 i 33) pojadą do zajezdni TŚ "Zawodzie"

Więcej szczegółów poniżej
:strzałka: http://infotram.pl/petla-w-katowicach-z ... 02043.html

Cieszy mnie, że w Katowicach się nie tylko "godo", ale robi. O dworcu przesiadkowym na Zawodziu słyszałem już od dawna, ale ku mojej wielkiej radości, teraz zaczynają się prace. Im szybciej tym lepiej, bo od dawna jest to nieformalny węzeł przesiadkowy. Teraz ma tam się znaleźć zarówno pętla tramwajowa, jak i autobusowa + parking (P+R). Inwestorem jest samorząd Katowic. Katowice walczą z napływem (w zasadzie zalewem) samochodów do Centrum.

I ta inwestycja ma ograniczyć napływ samochodów od strony wschodniej (głównie z Zagłębia). Prócz Zawodzia ma też powstać analogiczny dworzec na Brynowie.

Więcej szczegółów dotyczących budowy dworca przesiadkowego "Katowice-Zawodzie", poniżej :)
:strzałka: http://infotram.pl/katowice-podpisaly-u ... 00594.html

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2018-01-22, 20:51

Spece z forum Wieżowcowego twierdzą że to centrum dałoby się stworzyć przy linii kolejowej, i do tego stworzyć stację. Jeśli tak faktycznie jest to o wiele sensowniejszym byłoby postawienie tego "dworca" przy torach i robić kolej aglo. Poza tym to dopóki nie będzie jakiejś sensownej częstotliwości tramwajów do Katowic czy Szopienic ani autobusów do Mysłowic, szczególnie w weekendy, to centrum mogą sobie budować ale pasażerom to ono się niezbyt przyda. Chociaż zadaszenie, i ogrzewanie to zawsze jakiś plus, bo z tego co pamiętam to ma powstać jakiś budynek.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29273
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2018-01-22, 21:49

To jest ciężki temat, czego "fachowcy" z forum Wieżowców chyba nie dostrzegają. Przystanek osobowy Katowice-Zawodzie jest usytuowany z dala od ul. 1 Maja i z daleka od dk. 79. A jeśli popatrzymy na teren wokół tego przystanku....

:strzałka: https://www.google.pl/maps/@50.2581597, ... a=!3m1!1e3

... to zauważymy, że po pierwsze jest on już zabudowany, a po drugie tam jest multum działek - władze Katowic (czyli inwestor) musiałyby po pierwsze wykupić prawa własności do większości tych działek, a tym, których trzeba byłoby wysiedlić, trzeba byłoby zapewnić jeszcze lokale zastępcze.

Pomijam już kwestię, że trzeba byłoby dobudować ulicę oraz torowisko tramwajowe ;)

Wydaje mi się, że władze Katowic wybrały teren obecnej pętli tramwajowej ze względu na własność terenu i bliskość trasy nr. 79 (ul. Bagienna) - a więc łatwość dojazdu. Idea jest taka, aby kierowcy jadący od strony Zagłębia mieli możliwość łatwego dojazdu do parkingu i dworca przesiadkowego. W wielkim skrócie same pozytywy - bliskość ważnej arterii, bliskość torowiska tramwajowego i sporo miejsca na budowę dużego obiektu.... a tego nie ma, tuż przy p.o. Katowice-Zawodzie ;)

Po za tym od dawna jest to węzeł przesiadkowy - teraz zostanie on "ucywilizowany" ;)

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: kubex » 2018-01-23, 08:38

Katowice Zawodzie jest akurat usytuowane beznadziejnie, właśnie przez "odłączenie" od KM. Da się je przesunąć na wschód i zrobić porządny węzeł przesiadkowy. Ale przystanki kolejowe na śląsku są często źle umiejscowione - jako przykład dam słynny już Bytom Północ który zostanie przeniesiony w lepsze miejsce i Mysłowice Brzęczkowice do którego nawet lokalni mieszkańcy czasem nie wiedzą jak dojść.

ODPOWIEDZ