Solaris Urbino IV
Re: Solaris Urbino IV
Jeżeli tak to miałoby wyglądać - to nie byłoby tak źle
Re: Solaris Urbino IV
J-31 pisze:Jeżeli tak to miałoby wyglądać - to nie byłoby tak źle
Tak będzie wyglądać. No nie jest tak źle, ale zawsze mogli na blekitno dać pas nad wyświetlaczem zamiast białego.
Re: Solaris Urbino IV
No to czas się pożalić. Tyle się gadało o tym jaki ten nowy design jest nowoczesny, ile oferuje, jakie to super maszyny są, jakie piękne... No cóż, mi się nie podoba, innym może się podobać, tutaj nie ma czego negować i o co się spierać, gust jak racja każdy ma swoją
Ale pisząc o konkretach, konkretnie o wnętrzu... Dziś pierwszy raz miałem okazję przejechać się 4-ką, więc skorzystałem długo się nie zastanawiając. Po wejściu okazało się, że autobus przebił swojego poprzednika pod jednym, nieco wg mnie nie najlepszym aspektem, a mianowicie przestronności wnętrza, Podczas gdy w poprzedniku było dość ciasno, w tej generacji jest już po prostu klaustrofobicznie. Sufit zawieszony jakby niżej, ale to może być tylko wrażenie spowodowane zastosowanymi kolorami i kształtami. Całość niesamowicie przytłacza pasażera, a na dodatek całość negatywnego wrażenia znacząco potęguje zastosowany rodzaj oświetlenia wnętrza, bo jakby nie patrzeć, dalej są to te same świetlówki które znamy choćby z produkowanych przed 50 laty zespołami EN57... Oczywiście, poza tym zastosowano paski led, ale zaświecają się one jedynie w momencie otwarcia drzwi, rozbłyskując wręcz oślepiającym blaskiem bez żadnego efektu rozświetlana, który wart jest jednak dodania przy stosowaniu oświetlenia tego rodzaju. Dodatkowo, na czas rozbrzmiewania "brzęczyka" oznajmiającego zamykanie się drzwi, zapalają się na czerwono. Ok, super, ale po co zaraz potem, w momencie gdy dźwięk cichnie i drzwi rzeczywiście zaczynają się zamykać zapalają się znów na biało, by zgasnąć po kilku sekundach?
Reasumując, miało być tyle nowości, super-lekkie materiały, nowoczesne rozwiązania we wnętrzu, a wyszło dokładnie to samo co poprzednie SU z tym wyjątkiem że mamy nieco kanciastą budę... Czy to na prawdę było konieczne? Jedno jest pewne - opracowanie takiej "nowej" generacji bez wątpienia nie kosztowało firmę wiele milionów
Pozostaje liczyć, że Solaris zachowa te zalety, które bez wątpienia miały jego poprzednie wyroby, czyli idealne wpasowanie się w potrzeby polskiego, nie oszukujmy się - biednego, klienta...
Ale pisząc o konkretach, konkretnie o wnętrzu... Dziś pierwszy raz miałem okazję przejechać się 4-ką, więc skorzystałem długo się nie zastanawiając. Po wejściu okazało się, że autobus przebił swojego poprzednika pod jednym, nieco wg mnie nie najlepszym aspektem, a mianowicie przestronności wnętrza, Podczas gdy w poprzedniku było dość ciasno, w tej generacji jest już po prostu klaustrofobicznie. Sufit zawieszony jakby niżej, ale to może być tylko wrażenie spowodowane zastosowanymi kolorami i kształtami. Całość niesamowicie przytłacza pasażera, a na dodatek całość negatywnego wrażenia znacząco potęguje zastosowany rodzaj oświetlenia wnętrza, bo jakby nie patrzeć, dalej są to te same świetlówki które znamy choćby z produkowanych przed 50 laty zespołami EN57... Oczywiście, poza tym zastosowano paski led, ale zaświecają się one jedynie w momencie otwarcia drzwi, rozbłyskując wręcz oślepiającym blaskiem bez żadnego efektu rozświetlana, który wart jest jednak dodania przy stosowaniu oświetlenia tego rodzaju. Dodatkowo, na czas rozbrzmiewania "brzęczyka" oznajmiającego zamykanie się drzwi, zapalają się na czerwono. Ok, super, ale po co zaraz potem, w momencie gdy dźwięk cichnie i drzwi rzeczywiście zaczynają się zamykać zapalają się znów na biało, by zgasnąć po kilku sekundach?
Reasumując, miało być tyle nowości, super-lekkie materiały, nowoczesne rozwiązania we wnętrzu, a wyszło dokładnie to samo co poprzednie SU z tym wyjątkiem że mamy nieco kanciastą budę... Czy to na prawdę było konieczne? Jedno jest pewne - opracowanie takiej "nowej" generacji bez wątpienia nie kosztowało firmę wiele milionów
Pozostaje liczyć, że Solaris zachowa te zalety, które bez wątpienia miały jego poprzednie wyroby, czyli idealne wpasowanie się w potrzeby polskiego, nie oszukujmy się - biednego, klienta...
Re: Solaris Urbino IV
Tak z ciekawości zapytam, Złapałeś SU IV generacji, ale którego z przewoźników ?
Re: Solaris Urbino IV
Białe, prywaciarza kzk, nazwa mi teraz wyleciała...
Wiem do czego pijesz, że pewnie wersje, nazwijmy je roboczo eksportowe, są lepiej zmontowane i wyposażone. Ale nie w tym rzecz bo to normalne, po prostu nowa generacja nie oferuje pasażerowi i przewoźnikowi nic więcej niż poprzednia, bo wygląd zewnętrzny to powiedzmy sobie szczerze raz że jednym pasuje innym nie, a dwa że nie ma żadnego znaczenia, póki oczywiście coś nie wygląda jak wynalazki spod gór Ural...
Wiem do czego pijesz, że pewnie wersje, nazwijmy je roboczo eksportowe, są lepiej zmontowane i wyposażone. Ale nie w tym rzecz bo to normalne, po prostu nowa generacja nie oferuje pasażerowi i przewoźnikowi nic więcej niż poprzednia, bo wygląd zewnętrzny to powiedzmy sobie szczerze raz że jednym pasuje innym nie, a dwa że nie ma żadnego znaczenia, póki oczywiście coś nie wygląda jak wynalazki spod gór Ural...
Re: Solaris Urbino IV
U nas w nowych Solarisach w wnętrzu zastosowane zostało oświetlenie LED-owe dzięki czemu w środku jest jaśniej Dodatkowo też LED-y w poręczach dodają klimat we wnętrzu. Największym plusem jest więcej siedzeń dostępnych prosto z podłogi.
Re: Solaris Urbino IV
W kwestii oświetlenia ledy także był dostępne w poprzedniej generacji tego modelu więc postęp żaden, co do miejsc, no tu się zgadzam, w porównaniu do 2 generacji o podobnym układzie wnętrza mamy 2 miejsca z poziomu podłogi więcej (14 na 16), bo porównywanie do 3ki nie ma sensu, tam wnętrze było kompletnie skopane niestety. Nie jestem w stanie dostrzec tego wielkiego postępu który tak wszyscy zachwalają, przede wszystkim sam Solaris
Re: Solaris Urbino IV
Ja chyba wiem na co się Załapałeś. Pewnie Lazar Zendek albo A21 - w zależności jakiego koloru miał pasek nad oknami. I oczywiście był to SU18 IV
Cóż - nie znam osobiście standardów obu tych firm, musiałbym osobiście się tym przejechać. Może jak będę znów w sieci KZK GOP, to będę miał okazję porównać ich SU18 IV z tym co widziałem np. w MPK Olsztyn
Bo ja miałem okazję pojeździć wieloma różnymi SU12 IV i SU18IV w Olsztynie zarówno MPK jak również Irex Group. I tamte zrobiły na mnie przyjemne wrażenie
Cóż - nie znam osobiście standardów obu tych firm, musiałbym osobiście się tym przejechać. Może jak będę znów w sieci KZK GOP, to będę miał okazję porównać ich SU18 IV z tym co widziałem np. w MPK Olsztyn
Bo ja miałem okazję pojeździć wieloma różnymi SU12 IV i SU18IV w Olsztynie zarówno MPK jak również Irex Group. I tamte zrobiły na mnie przyjemne wrażenie
Re: Solaris Urbino IV
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59445C53
Takie coś znalazłem na stronie Solaris Club na Facebooku i bynajmniej nie jest to fotomontaż.
Takie coś znalazłem na stronie Solaris Club na Facebooku i bynajmniej nie jest to fotomontaż.
Re: Solaris Urbino IV
Aż ciekawy jestem co to jest. Czyżby ich SU10.5 miał dzwona i tymczasowo wstawili mu "sztuczną szczękę", czy coś kombinują z nowym image ściany przedniej. Jeżeli to drugie, to wygląda to średnio i już lepsze jest to co ma aktualnie IV-ta generacja.
Co by nie było - jest to zagadka
Co by nie było - jest to zagadka
Re: Solaris Urbino IV
Jak wyczytałem z komentarzy po prostu cierpią na deficyt przodów z IV generacji. A to nie jest czasem ten co miał dzwona w Pile?
Re: Solaris Urbino IV
Może to ten, ale co on by robił w Pile ? To jest pojazd prezentacyjny SB&C, olśniewający swoim pięknem wszystkie Expo i inne pokazy. W sumie do Piły mógł pojechać i tam może spotkał pecha
Co by nie gadać. Jeżeli dotychczas kobiety nie mdlały na jego widok, to teraz zapewne nie jeden mkm straci przytomność. Ja wolę nie patrzeć, by móc mieć jeszcze normalne sny w nocy i by nie obudzić się nad ranem oblany zimnym potem
Co by nie gadać. Jeżeli dotychczas kobiety nie mdlały na jego widok, to teraz zapewne nie jeden mkm straci przytomność. Ja wolę nie patrzeć, by móc mieć jeszcze normalne sny w nocy i by nie obudzić się nad ranem oblany zimnym potem
Re: Solaris Urbino IV
W Pile był Solaris Urbino IV12 Hybrid.
Re: Solaris Urbino IV
I ten z innym przodem to właśnie 12 hybrid po stłuczce ( bo te draśnięcie to ciężko wypadkiem nazwać )
Re: Solaris Urbino IV
Nie. Z dwóch powodów. Po pierwsze - Popatrz na zabudowę dachu - mało co prawda widać, ale widać wyraźnie. Hybryda ma inną zabudowę środkowej sekcji dach, ma niewielki garb, nieco mniejszy niż CNG, ale zauważalny. A po za tym to jest SU10,5 - Policz sobie okna
Re: Solaris Urbino IV
Oczywiście że tak. Przelatywałem tylko wzrokiem facezbooka, i rzuciło mi się w oczy U12 hybrid, błędnie wyciągnąłem wnioski
Re: Solaris Urbino IV
http://phototrans.pl/14GOP4660,0,Solari ... 2_157.html
Kolejne nowe Urbino w GOP. Tym razem skusił się Pawelec. Gdzie te czasy jak prywata kupowała MAZy...
Kolejne nowe Urbino w GOP. Tym razem skusił się Pawelec. Gdzie te czasy jak prywata kupowała MAZy...
Re: Solaris Urbino IV
Rzeczywiście sporo się zmienia na Śląsku i to pozytywnie. No, ale na razie mówimy o Pawelcu. Irex kupuje SU12 IV, ale do obsługi komunikacji miejskiej w innych miastach - poza Górnym Śląskiem i Zagłębiem - tymczasem po liniach KZK GOP kursuje czym popadnie
Re: Solaris Urbino IV
Wszystko zależy od wymagań organizatora, tutaj coś jednak uwaliło SORy czy MAZy. Co do Irexu, jeździ czym popadnie bo na to pozwolił KZK GOP w przetargu kiedy był jeszcze boom na MAZy w których Irex się do tej pory lubuje.
Re: Solaris Urbino IV
Z jedego z komentarzy na Phototransie wynika że SORy i Ma3y uwaliła liczba "nierozkładanych" miejsc z gleby.