System Informacji Pasażerskiej - tablice stacjonarne
Elektroniczne tablice przystankowe.
We Wrocławiu we wszystkich tramwajch i autobusach trwa montaż sterwoników Pixel KPP-2 z modułem GPS. Tablice odjazdów są już zamontowane na nieczynnym jeszcze przystanku tramwajowo-autobusowym na rondzie Reagana (p. Grunwaldzki), a niedługo pojawią się także na pl. Powstańców Wielkopolskich. Mają one pokazywać faktyczny (nie rozkładowy) czas odjazdu tramwaju i autobusu, ale nie jak w Warszawie w formie minut do odjazdu, ale godziny odjazdu, co widać na fotkach z testów tablic: http://www.iv.pl/image/119026.jpeg oraz http://www.iv.pl/image/119024.jpeg Dokładnie jednak nie wiadomo, kiedy system ruszy.
Tablice elektroniczne we Wrocławiu
Postanowiłem założyć ten temat z uwagi na istnienie już rewolucyjnego we Wrocławiu systemu informacji pasażerskiej na Rondzie Reagana (pl. Grunwaldzki), jakim są tablice elektroniczne firmy PIXEL.
Od 10 marca tablice ciągle przechodzą "testy" mające na celu wyeliminowanie pokazywania nie tych linii co trzeba.
A więc: testy zaczęły się nie za dobrze; na tablicach pokazywały się linie, które omijają to rondo dalekim łukiem a później zostały wyłączone i można było zobaczyć tylko to:
http://www.youtube.com/watch?v=sn_TmYMdeSY
Obecnie kierunki póki co, nie pokazują się z GPSów montowanych w tramwajach i autobusach, a pokazuje kierunek z rozkładów, przez np. linia D w kierunku centrum miasta pokazuje się na wyświetlaczach jako D WAŁBRZYSKA a nie D KLECINA STACJA.
Podobny system ma być także zamontowany później na pl. Powstańców Wielkopolskich...
Od 10 marca tablice ciągle przechodzą "testy" mające na celu wyeliminowanie pokazywania nie tych linii co trzeba.
A więc: testy zaczęły się nie za dobrze; na tablicach pokazywały się linie, które omijają to rondo dalekim łukiem a później zostały wyłączone i można było zobaczyć tylko to:
http://www.youtube.com/watch?v=sn_TmYMdeSY
Obecnie kierunki póki co, nie pokazują się z GPSów montowanych w tramwajach i autobusach, a pokazuje kierunek z rozkładów, przez np. linia D w kierunku centrum miasta pokazuje się na wyświetlaczach jako D WAŁBRZYSKA a nie D KLECINA STACJA.
Podobny system ma być także zamontowany później na pl. Powstańców Wielkopolskich...
Ten napis się przewijał i był o wiele dłuższy, a zgrubsza chodziło o to, że firmy Pixel i Aksel, które montują ten system na zlecenie MPK witają pasażerówplocmaster pisze:Ten niedźwiedź robi wrażenie. I ten napis „NA ZLECENIE MPK WROCŁAW” powinno się zmienić
[ Dodano: 22 Mar 2008 10:54 ]
Póki co to pokazuje się tylko napis o teście systemu, numery linii odjeżdżajacych z danego peronu oraz... życzenia wielkanocneKędzior pisze:Obecnie kierunki póki co, nie pokazują się z GPSów montowanych w tramwajach i autobusach, a pokazuje kierunek z rozkładów, przez np. linia D w kierunku centrum miasta pokazuje się na wyświetlaczach jako D WAŁBRZYSKA a nie D KLECINA STACJA.
Tablice jeszcze w tym roku pojawią się także w innych miejscach (ul. Lotnicza, "pl. Kromera" i pl. Powstańców Wlkp.), a w przyszłości także na wielu innych węzłachJ-31 pisze:Tablice - fajna rzecz. Szkoda, że zamontowali je tylko w jednym miejscu, ale... od czegoś trzeba było zacząć. Oby tylko testy wypadły pomyślnie i pozostaje mieć tylko nadzieję na więcej takich tablic we Wrocławiu
Eee tam. Lepszy byłby dłuższy komunikat o tym, że jest wstrzymanie, tramwaju nie będzie i idźcie sobie na autobus.204wras pisze:Fajne z tym Kubusiem jak by było zatrzymanie to by mogli włączać Kubusia.
Uuuf, dobrze, że napisałeś, bo żylibyśmy w niepewności204wras pisze:Same tablice to powiew nowoczesności.
Biskupin?...bystrzak2000 pisze:Tablice jeszcze w tym roku pojawią się także w innych miejscach (ul. Lotnicza, "pl. Kromera" i pl. Powstańców Wlkp.), a w przyszłości także na wielu innych węzłach
Dobry pomysł z tymi tablicami Szkoda tylko, że nie mówią - np. coś w rodzaju "tramwaj linii 4 wjedzie na tor 1 przy peronie 3 - byłoby jak na dworcu kolejowym
Już chyba to wyłączyli...?Kędzior pisze:Od 10 marca tablice ciągle przechodzą "testy" mające na celu wyeliminowanie pokazywania nie tych linii co trzeba.
Póki co nie będzie ich tamPAFAWAG pisze:Biskupin?...
Zawsze można podpiąć sterownik PIXEL KPP-2 (z systemem zapowiadającym) i dostosować go do tych celówPAFAWAG pisze:Szkoda tylko, że nie mówią - np. coś w rodzaju "tramwaj linii 4 wjedzie na tor 1 przy peronie 3 - byłoby jak na dworcu kolejowym
Póki co testy dalej trwają, a tablic przybywa:PAFAWAG pisze:Już chyba to wyłączyli...?Kędzior pisze:Od 10 marca tablice ciągle przechodzą "testy" mające na celu wyeliminowanie pokazywania nie tych linii co trzeba.
Ostatnio umieścili kolejne tablice tym razem na pl. Powstańców Wielkopolskich:
Jednakże nadal nie został włączony ten system.
A tymczasem system zapowiadający przystanki PIXEL został przełączony na tryb GPS, więc przystanki zapowiadane są dosłownie chwilę przed wjechaniem na przystanek.
Gdy autobus/tramwaj stoi na światłach przed Rondem Reagana, to linia i czas odjazdu pokazują się na tablicy. Migać zaczyna dopiero, gdy dany pojazd dostaje światło zielone i wjeżdża na peron.
Niestety zdarzają się drobne pomyłki w wyświetlaniu odjazdów danych linii, np. pokazywanie odjazdu nocnej linii, np. 241 - 23:22 o godzinie..... 12:22, jednakże zdarza się to na szczęście już co raz rzadziej.
Gdy autobus/tramwaj stoi na światłach przed Rondem Reagana, to linia i czas odjazdu pokazują się na tablicy. Migać zaczyna dopiero, gdy dany pojazd dostaje światło zielone i wjeżdża na peron.
Niestety zdarzają się drobne pomyłki w wyświetlaniu odjazdów danych linii, np. pokazywanie odjazdu nocnej linii, np. 241 - 23:22 o godzinie..... 12:22, jednakże zdarza się to na szczęście już co raz rzadziej.
Dopiero? Toż w Łodzi (tablice zamontowano w czerwcu, w lipcu ruszył ruch na trasie) pierwsze testy zapowiadania przez GPS były robione już pod koniec sierpnia, teraz zapowiadanie przez GPS jest używane już na kilku liniach)Kędzior pisze:A tymczasem system zapowiadający przystanki PIXEL został przełączony na tryb GPS
Uściślijmy - do niedawna zapowiadanie działało wg modułu drogowego i wpisanych odległości od przystanku. Teraz dane o przystankach są pobierane wg. pozycji GPS i odpowiednio wyszczególnionych przystanków.ppln pisze:Dopiero?
Dzięki temu także i w "kartoflach" można usłyszeć i zobaczyć zapowiadanie kolejnych przystanków.
Niestety nie zawsze jednak, gdy zapowiadanie jest włączone to motorniczowie ustawiają odpowiednią głośność zapowiadań (Niektórych denerwują dźwięki dzwonka przy zapowiadaniu )
To u nas od lat działa.Kędzior pisze:Uściślijmy - do niedawna zapowiadanie działało wg modułu drogowego i wpisanych odległości od przystanku.
A to u nas działa (w części tramwajów) na poważnie od dwóch tygodni.Kędzior pisze:Teraz dane o przystankach są pobierane wg. pozycji GPS i odpowiednio wyszczególnionych przystanków.
Re: System Informacji Pasażerskiej - tablice stacjonarne
Mija już 7 tygodni od likwidacji linii 914A i 944, a nie dość, że są one nadal widoczne na tablicach przystankowych, to jeszcze odjazdy pozostałych linii strefowych na Długołęce są zdublowane.
Dochodzi więc do absurdów, kiedy w jednym kierunku o tej samej godzinie mają odjechać autobusy tej samej linii, lub jednej już nieistniejącej.
https://zapodaj.net/b5fc75ec73a65.jpg.html
Dochodzi więc do absurdów, kiedy w jednym kierunku o tej samej godzinie mają odjechać autobusy tej samej linii, lub jednej już nieistniejącej.
https://zapodaj.net/b5fc75ec73a65.jpg.html