Reorganizacja komunikacji miejskiej do 2020 roku?
Reorganizacja komunikacji miejskiej do 2020 roku?
http://www.gazetawroclawska.pl/komunika ... ,28982379/
Zwiększenie liczby kursów, zwiększenie prędkości podróży i poprawa warunków przesiadki - to główne założenia programu, który ma zostać przygotowany przez zespół, na którego czele stanie prof. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej, ekspert z Katedry Dróg i Lotnisk.
Docelowo wszystkie podstawowe połączenia w mieście mają realizować tramwaje. Autobusy będą pełnić rolę dowozową oraz obsługiwać trasy obwodowe.
- Chcemy stopniowo wprowadzać zmiany. Docelowo kursy tramwajowe mają się odbywać co 6 minut - mówi prof. Kruszyna. Rafał Dutkiewicz dodaje, że takie rozwiązanie spowoduje, że oczekiwanie na tramwaj będzie wynosić tylko 3 minuty.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Reorganizacja komunikacji miejskiej do 2020 roku?
Ciekawe w jaki sposób chcą osiągnąć taki stan przy mniej więcej obecnej ilości miejsca dla tramwajów (bo do 2020 zajezdni na Szczecińskiej raczej nie wybudują)?
Re: Reorganizacja komunikacji miejskiej do 2020 roku?
To raz, a dwa, że aby zwiększyć częstotliwości większości tramwajów, trzeba by zrobić czystkę w niektórych liniach jadących w to samo miejsce.
Czyli np. likwidacja 3,4 a w zamian zwiększenie częstotliwości 5 i 10 i ewentualna korekta 5.
To tylko przykład
Czyli np. likwidacja 3,4 a w zamian zwiększenie częstotliwości 5 i 10 i ewentualna korekta 5.
To tylko przykład
Re: Reorganizacja komunikacji miejskiej do 2020 roku?
Obawiam się, że pod płaszczykiem tych pięknych słów pana prof. Kruszyny i prezydenta Wrocławia p. Dutkiewicza - kryje się "rewolucja" w komunikacji tramwajowej. Bo ponieważ, aby osiągnąć taki stan...
.... to w zasadzie Przemek powyżej napisał prawdę. Aby gdzieś zwiększyć częstotliwość, to gdzieś indziej trzeba albo skasować, albo okroić częstotliwość... w zasadzie raczej skasować.
No, ale jeśli skasujemy jakąś linię to pozostałe istniejące trzeba tak zmienić, aby pokrywały się z tą zlikwidowaną... czyli "rewolucja" w siatce połączeń
Tramwaje wrocławskie z gumy nie są. Aby gdzieś dać jednemu, to coś trzeba zabrać drugiemu. Proste
.... to w zasadzie Przemek powyżej napisał prawdę. Aby gdzieś zwiększyć częstotliwość, to gdzieś indziej trzeba albo skasować, albo okroić częstotliwość... w zasadzie raczej skasować.
No, ale jeśli skasujemy jakąś linię to pozostałe istniejące trzeba tak zmienić, aby pokrywały się z tą zlikwidowaną... czyli "rewolucja" w siatce połączeń
Tramwaje wrocławskie z gumy nie są. Aby gdzieś dać jednemu, to coś trzeba zabrać drugiemu. Proste