Konstal N

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Konstal N

Post autor: Przemek » 2018-06-04, 20:26

MPK Wrocław sprawiło sobie nowy "zabytek". Tylko czemu pomalowany jak autobus?
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29329
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: J-31 » 2018-06-08, 21:37

Chryste Panie - ale czemu on jest żółto-czerwony ? A dlaczego nie, chociażby, kremowo czerwony ? :shocked:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-07-01, 10:21

MPK pojechało po całości - w środku znajduje się też.... wyświetlacz wewnętrzny SiMS-a, a w środku rozbrzmiewają... zapowiedzi przystankowe, rozszerzone o informacje o okolicy. W tramwaju z roku 1959.... 🤦‍♂️

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaje zabytkowe

Post autor: Przemek » 2018-12-10, 01:38

#1332 powróci do ruchu.
https://kstm.pl/pl/aktywnosci.html?k=79
Konstal N #1332 w użytkowaniu KSTM

Z początkiem grudnia 2018 r. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego stał się użytkownikiem wagonu zabytkowego Konstal N o numerze taborowym 1332, należącego do Gminy Wrocław. Stało się to możliwe dzięki zaangażowaniu Biura ds. Partycypacji Społecznej. W efekcie wagon, który od dobrych kilku lat nie jeździł i pozostawał niesprawny, być może jeszcze w tym roku lub na początku następnego wyjedzie na wrocławskie tory.

Tramwaj Konstal N o numerze taborowym 1332 to wagon dwuosiowy, silnikowy, pasażerski, obecnie jednokierunkowych, ale pierwotnie dwukierunkowy i dwustronny. Wyprodukowano go w 1949 r. i przeznaczono pierwotnie dla Warszawy. Trafił do Wrocławia wraz z partią innych wagonów tego typu w latach 1964–1969 (było to 57 wozów silnikowych i 105 doczepnych). W latach 90. XX w. (głównie w 1993 r.) został odrestaurowany przez Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej na uroczystości 100-lecia tramwajów elektrycznych. Przywrócono mu wówczas wygląd zewnętrzny ze schyłkowego okresu eksploatacji tego typu tramwajów (lata 80. XX w.). Wnętrzu nadano z kolei cechy historyczne nawiązujące do stanu wagonu sprzed modernizacji.

Na początku XXI w. był przez kilka lat wykorzystywany przez Towarzystwo Miłośników Wrocławia na Zabytkowej Linii Tramwajowej jako pojazd zastępczy. Od około 8 lat był odstawiony i nie wyjeżdżał na miasto. Tramwaj jest w dość dobrym stanie, zwłaszcza pod względem estetycznym. Nie jest jednak w pełni sprawny technicznie, wymaga naprawy przetwornicy oraz przeglądu nastawnika, hamulca ręcznego i hamulców szynowych. Powłoka lakiernicza jest w dobrym stanie, choć zauważalne są ogniska korozji, liczniejsze w pobliżu okien i drzwi oraz na dachu. Dach nie jest w pełni szczelny, czego efektem jest łuszczenie się farby na suficie. Brakuje m.in. akumulatorów, wycieraczki, czaszy dzwonka zewnętrznego, przerywacza kierunkowskazów.

W najbliższym czasie wagon będzie uprawniany i dokonany zostanie przegląd wszystkich podzespołów. Braki zostaną uzupełnione w oparciu o zasoby Klubu, a w przyszłym roku planujemy odświeżenie powłok lakierniczych i prace przy podwoziu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
fot. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Przemek » 2019-01-19, 12:57

Wagon 1332 przeszedł dzisiaj badania techniczne dopuszczające do ruchu.

Szykuje się projekt renowacji składu enek z wagonu 1332 i 1412. Wagon 1412 ma zostać przebudowany na doczepę ND. Skład ma być przywrócony do stanu przedstawiającego początek eksploatacji. Projekt będzie startować w konkursie na dofinansowanie u konserwatora zabytków.

Po remoncie skład ma wyglądać tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29329
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: J-31 » 2019-01-19, 18:37

Wow. A to ciekawostka. Nie wiedziałem, że one miały taki schemat malowania na początku eksploatacji. W sumie wygląda fajnie.... czekam na efekt końcowy :)

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 153
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: michalsolaris » 2019-01-21, 16:13

A co z oryginalną doczepą, która była nawet kiedyś zgłaszana do remontu bodaj w ramach WBO?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Przemek » 2019-01-21, 20:03

Możliwe, że nie nadawała się do remontu, nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5242
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Przemek » 2019-04-11, 10:42

Niestety projekt nie dostał dofinansowania. Najprawdopodobniej doczepa która miała być robiona z 1412, będzie sparowana z LH 1192, który oczekuje na remont.
Obrazek
Oba wagony docelowo będą własnością KSTM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”