MAZ 205/215/216
Re: MAZ 205/215
MAZy jak MAZy dla mnie to nic nowego
Re: MAZ 205/215
Eeee, jakoś supertopornie to nie. Powiedziałbym raczej, że poprawnie.
Re: MAZ 205/215
Nic nowego u mnie pod oknem taki codzienne jeździ
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215
MAZ 205: ilość sprzedanych:
Tumen: 4 sztuki http://fotobus.msk.ru/photo/888230/
http://fotobus.msk.ru/vehicle/583532/#n888477 http://fotobus.msk.ru/vehicle/612412/#n876280 http://fotobus.msk.ru/vehicle/663033/#n889033
ASKA Żory: 2 sztuki
Kłosok Żory: 2 sztuki
-------------------------------------------------
MAZ 215: ilość sprzedanych:
Mińsk: 70 sztuk
PKM Tychy: 3 sztuki
Brześć:: 18 sztuk
Grodno: 7 sztuk
Mohylew: 2 sztuki
Witebsk: 2 sztuki
Sant-Petersburg: 1 sztuka http://fotobus.msk.ru/photo/1501021/
Tumen: 4 sztuki http://fotobus.msk.ru/photo/888230/
http://fotobus.msk.ru/vehicle/583532/#n888477 http://fotobus.msk.ru/vehicle/612412/#n876280 http://fotobus.msk.ru/vehicle/663033/#n889033
ASKA Żory: 2 sztuki
Kłosok Żory: 2 sztuki
-------------------------------------------------
MAZ 215: ilość sprzedanych:
Mińsk: 70 sztuk
PKM Tychy: 3 sztuki
Brześć:: 18 sztuk
Grodno: 7 sztuk
Mohylew: 2 sztuki
Witebsk: 2 sztuki
Sant-Petersburg: 1 sztuka http://fotobus.msk.ru/photo/1501021/
Re: MAZ 205/215
Warto nadmienić, że w niektórych z tych miast MAZy 215 mają układ drzwi 2-0-2-2-2 czyli taki jak w wersji 205.
Re: MAZ 205/215
Ten z Leningradu ma nawet 2-2-2-2-2.
Re: MAZ 205/215
2-2-2-2-2 to przecież klasyczny układ w tych wozach co nie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215
I drugi zaraz po Tychach który zamontował na nich klimę.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215
MAZ testuje przegubowego pchacza i jest to model 216:
http://gruzovikpress.ru/article/18000-g ... po-zakazu/
http://gruzovikpress.ru/article/18000-g ... po-zakazu/
Re: MAZ 205/215
Może ten zwojuje większą część rynku, niż jego wcześniejszy odpowiednik.
Re: MAZ 205/215
Podoba mi się. Pomysł jest dobry.
No i widzę, że Maz w tej generacji troszeczkę zmienił design, chociażby z tyłu - na tylnej ścianie - szafa jest w kolorze lakieru. Przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w rosyjskim Kazaniu, niedawno kupił MAZ-y 203 i one też tak mają. I oczywiście pasek w kolorze lakieru nad przednim wyświetlaczem
Taki jest przód
http://busphoto.ru/photo/253570/?upd=1
A tył był taki
http://busphoto.ru/photo/251460/
... a teraz jest taki
http://busphoto.ru/photo/249432/
I w tym Mazie 216 widzę, że zrobiono podobnie
No i widzę, że Maz w tej generacji troszeczkę zmienił design, chociażby z tyłu - na tylnej ścianie - szafa jest w kolorze lakieru. Przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w rosyjskim Kazaniu, niedawno kupił MAZ-y 203 i one też tak mają. I oczywiście pasek w kolorze lakieru nad przednim wyświetlaczem
Taki jest przód
http://busphoto.ru/photo/253570/?upd=1
A tył był taki
http://busphoto.ru/photo/251460/
... a teraz jest taki
http://busphoto.ru/photo/249432/
I w tym Mazie 216 widzę, że zrobiono podobnie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215
Ciekawe, czy przewoźnicy ze Śląska będą kupować MAZy 216. Bo jak na razie większość zgarnia SOR z rodzinami BN i NB.
@ można zmienić nazwę tematu MAZ 205/215/216
@ można zmienić nazwę tematu MAZ 205/215/216
Re: MAZ 205/215/216
Zmieniłem nazwę tematu
A co do przewoźników na Górnym Śląsku, warto się zapytać czemu kupują SOR-y, tzn. czy tylko cena ma znaczenie, bo jak wiadomo serwis pojazdu też jest istotny. Ostatnio jakby odwrócili się od MAZ-a. A tymczasem MAZ 216 to może być bardzo dobra alternatywa
A co do przewoźników na Górnym Śląsku, warto się zapytać czemu kupują SOR-y, tzn. czy tylko cena ma znaczenie, bo jak wiadomo serwis pojazdu też jest istotny. Ostatnio jakby odwrócili się od MAZ-a. A tymczasem MAZ 216 to może być bardzo dobra alternatywa
Re: MAZ 205/215/216
Czuję się wywołany do tablicy, więc tak...
Widać od razu, że nie jest to prawie 19m kobyła a zwykły 18 metrowy przegubowiec który wygląda bardzo zgrabnie. Szkoda, że MAZ nie opracował tego modelu kilka lat wstecz kiedy to właśnie w Polsce na Śląsku miałby na niego rzeszę klientów.
Co do designu który przytoczył J-31, jest to raczej powrót do przeszłości gdyż identyczne rozłożenie elementów w kolorze nadwozia miały pierwsze modele generacji 2XX.
Z kolei co do obecnego losu tego modelu na Śląsku... Jeśli dadzą mu silnik Euro VI to może, może... Obecnie - nie ma na to szans.
A czemu przewoźnicy w GOP kupowali SORy ? Bo one jako jedyne wówczas autobusy z tej półki cenowej oferowały silniki Euro VI które były wymagane w każdym praktycznie przetargu gdzie cena grała znaczącą rolę. SOR miał jeszcze jedną zaletę, te auta są cholernie ekonomiczne i spalanie krótkiego BN12 czy NB12 mieści się w granicach 27-33l gdzie krótki MAZ 203 pali około 36-40l. MAZ po prostu przespał swoje 5min na rynku który dostarczył by mu wówczas sporo zamówień.
Widać od razu, że nie jest to prawie 19m kobyła a zwykły 18 metrowy przegubowiec który wygląda bardzo zgrabnie. Szkoda, że MAZ nie opracował tego modelu kilka lat wstecz kiedy to właśnie w Polsce na Śląsku miałby na niego rzeszę klientów.
Co do designu który przytoczył J-31, jest to raczej powrót do przeszłości gdyż identyczne rozłożenie elementów w kolorze nadwozia miały pierwsze modele generacji 2XX.
Z kolei co do obecnego losu tego modelu na Śląsku... Jeśli dadzą mu silnik Euro VI to może, może... Obecnie - nie ma na to szans.
A czemu przewoźnicy w GOP kupowali SORy ? Bo one jako jedyne wówczas autobusy z tej półki cenowej oferowały silniki Euro VI które były wymagane w każdym praktycznie przetargu gdzie cena grała znaczącą rolę. SOR miał jeszcze jedną zaletę, te auta są cholernie ekonomiczne i spalanie krótkiego BN12 czy NB12 mieści się w granicach 27-33l gdzie krótki MAZ 203 pali około 36-40l. MAZ po prostu przespał swoje 5min na rynku który dostarczył by mu wówczas sporo zamówień.
Re: MAZ 205/215/216
http://m.infobus.pl/co-wiemy-o-maz-ie-2 ... 11420.html
Zdjęcia wnętrza itp. Nie wygląda to tragicznie. Coś czuję, że wypłynie gdzieś u nas na Śląsku.
Zdjęcia wnętrza itp. Nie wygląda to tragicznie. Coś czuję, że wypłynie gdzieś u nas na Śląsku.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215/216
MAZ 215 dla Mariupolu na Ukrainie z kasy International Finance Corporation:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MAZ 205/215/216
A czy one czasami nie są dla Petersburga ?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: