Michalczewski (dawniej: ITS)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: Marcin N »

http://phototrans.pl/14,941518,0,Scania ... _502B.html
Pierwsze gazówki dla stolicy ujrzały światło dzienne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: J-31 »

Dzięki Marcin za link.... no a co do wyglądu. Cóż, może lepiej by jej było z żółtą zabudową na dachu, ale tak naprawdę to co widać na tym zdjęciu to teraz nasz - warszawski - standard. Aczkolwiek o dziwo elektryki mają żółtą zabudowę na dachu ;)

Swoją drogą przypominają mi się ich MAN-y NG363 Lion's City G. Kiedy Michalczewski sprowadził pierwsze kilka sztuk w 2006 roku do bazy do Warszawy, autobusy miały śliczne paski w pasie nad okiennym i wyglądały rewelacyjnie. Niestety ktoś z ZTM-u się dopatrzył i kazał to zdemontować. Teraz zapewne ZTM bardzo dokładnie obejrzy sobie te Scanie :cool:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: Marcin N »

O wiele lepiej by wyglądało z żółtą zabudową na dachu. Aczkolwiek abstrahując do tego co widziałem w Tarnowskiej Scanii która jeździ obecnie pod banderą PKM Tychy wkopaliście się nieźle. Cała buda wpada w rezonans, jest głośno, wszystko trzeszczy... Ot standard tego producenta od lat.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: J-31 »

Dzięki za info. W zasadzie nie Zaskoczyłeś mnie, bo grodziowe Scanie też tak miały po kilku latach eksploatacji. No, ale cóż - pożyjemy, zobaczymy :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: J-31 »

A zatem - klamka zapadła - "Michalczewski" sp z o.o, już jutro wyjedzie na ulice Warszawy swoimi gazowymi Scaniami. Łącznie kupili 29 szt. autobusów Scania Citywide CN280UB 4x2 EB CNG.

Zdjęcia z serwisu na Omnibusie
:strzałka: http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=31497
:strzałka: http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=31500
:strzałka: http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=31493
:strzałka: http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=31492

Przewoźnik ma obsługiwać 25 brygad tymi Scaniami i pojawi się na liniach 118, 152 i 178 oraz na nocnej N14. W tym celu do Warszawy - z Wrocławia - przyjechał SU12CNG, #4304, jako wóz socjalny. Kierowcy poznawali trasy na których jutro będą musieli jeździć

:strzałka: http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=18498

Autobusy na gaz CNG, to zupełnie nowa karta w historii warszawskiej komunikacji, zaraz po autobusach hybrydowych oraz elektrycznych. Wiele lat temu zarząd MZA chciał kupić używane autobusy CNG, ale pomysł upadł. Warto było poczekać, bo oto mamy fabrycznie nowe autobusy CNG...

... a te Scanie długo nie będą samotne, bo jak Wiecie już od wiosny przyszłego roku powinny docierać gazowe "lwiątka" dla MZA w sumie 110 sztuk + to co ZTM wybierze, czyli 50 brygad CNG (klasy MEGA), ale ten przetarg na razie utknął i nie wiadomo, kiedy będzie rozstrzygnięcie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: J-31 »

Zapolowałem i udało mi się. Upolowałem dzisiaj jedną ze Scanii Citywide LF CNG firmy "Michalczewski" sp. z o.o. Udało mi się też obfocić dwie inne. Przejechałem się ich gazową Scanią i poniżej pozwolę sobie napisać parę uwag :mruga:

Nim zacznę muszę napisać coś pozytywnego - z ogromną radością witam te autobusy w Warszawie. Ponieważ, jak napisałem już w poście powyżej otwierają one zupełnie nową historię warszawskiej komunikacji miejskiej - autobusy na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas), czyli CNG. Owszem mamy już ponad 30 szt. Solbusów na gaz LNG, ale autobusów CNG jeszcze nie mieliśmy. Jest to nowość.

Udało mi się przejechać jednym z egzemplarzy, był to #9685, no i tak:

1. autobus jeszcze nie trzeszczy, ale materiały wykończenia wnętrza, a szczególnie podsufitki są mi znane ze Scanii Omnicity, które wciąż eksploatuje PKS Grodzisk Mazowiecki, a zatem wydaje mi się, że po jakimś czasie eksploatacji będą trzeszczeć ;)

2. Silnik pracuje bardzo ładnie, jest w miarę cichy, ale już lekko wibruje. Nie jest to może jeszcze odczuwalne - spodziewam się jednak, że po kilku latach eksploatacji będą wibrować mocniej. Póki co autobus jest nowy i silnik pracuje bardzo przyjemnie ;)

3. Wnętrze pojazdu

Generalnie na plus. Bardzo ładna rzeźnia, dosyć pojemna
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295651503/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295651503/

:strzałka: Nie wiem, czemu, być może tak zamówił sobie "Michalczewski", ale po lewej stronie rzeźni podłoga ma inny kolor. Nie ma tam żadnych odznaczeń. Po prostu podłoga ma inny kolor ;)
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/331eefa52e6ffae2

:strzałka: Pomimo tego, że mamy zbiornik gazu na dachu, producent pozostawił dwa zbiorniki paliwa w przedniej części pojazdu - rzekłbym standard znany mi ze Scanii Omnicity
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/e379312d4c76cc8a

:strzałka: Pozostałą, tylną część pojazdu, zajmują fotele - ale to jest nasz nowy, warszawski standard. Wszystkie nowe autobusy tak mają...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295651503/

... niestety w nowych Scaniach mamy z tyłu ścianę. Tylna ściana jest w pełni zabudowana. ;)

:strzałka: Na suficie nie ma już dywanu, znanego ze Scanii Omnicity. Ciekawostką jednak jest to, że Citywide środkowa sekcja podsufitki jest ... perforowana. Są tam niewielkie otworki
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/8d43874e4e39bc44

Podobny układ znalazłem w pokazowym egzemplarzu Scanii, ściągniętym ze Szwecji do Warszawy na targi
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

:strzałka: Jest też minus wnętrza. Otóż zmienił się układ przycisków w środku. Michalczewski zamówił autobusy z drzwiami odskokowo - przesuwnymi (II i III drzwi). No i ... po prostu zniknęły z poręczy przyciski do otwierania drzwi

Wygląda to tak :strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ed4be4a07174fc7

Nie wiem czemu Michalczewski tak to zamówił, poniżej zdjęcie autobusu demonstracyjnego Scanii i po prawej stronie widać, że takowe przyciski normalnie są
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Natomiast przyciski STOP są praktycznie wszędzie i łatwo dostępne

Reasumując. To jest chyba jedyny minus tych autobusów. Jedyny, zauważony minus. A generalnie autobusy są świetne. Być może są fajne, bo są po prostu nowe, ale są bardzo wygodne w podróżowaniu. Warto dodać, że kierowcy też mogą czuć się bezpiecznie, bo one mają w pełni zamkniętą kabinę. Kierowca jest bezpiecznie odseparowany - w Scaniach Omnicity, które eksploatował PKS Grodzio, po prostu była to zwykła szybka. Ona tylko trochę zasłaniała kierowcę

Ciekawostką tych drzwi odskokowo - przesuwnych, jest to, że one bardzo szybko reagują i potrafią samoczynnie zamknąć się, jeśli nie ma kogoś w pobliżu.

Mogę mieć jedynie cichą nadzieję, że Michalczewski nie zajeździ tych autobusów "na amen" tak jak zrobił to PKS Grodzisk Mazowiecki ... ale tego dowiemy się po kilku latach eksploatacji ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Michalczewski (dawniej: ITS)

Post autor: J-31 »

Słówek kilka wróbla ćwirka... na temat Michalczewskiego i jego powrotu do Warszawy. ;)

Ich Scanie wyjechały planowo czyli 27 października (sobota) i bez większych problemów przejeździli weekend.

Jednakże już 29 października, czyli w poniedziałek na trzech kursach Michalczewskiego zamiast Scanii, na liniach 178 i 152 pojawiły się ... Solarisy Urbino 12IIII od Arrivy. I takie zastępstwa za Michalczewskiego to norma, albo wyjeżdża MZA, albo Arriva, albo inny ajent ;)

Dlaczego ? Autobusy jako takie są OK, ale ... brakuje kierowców. Michalczewski na gwałt szuka kierowców do pracy. I oto dzisiaj na Wawkomie jeden z użytkowników pokazał zdjęcie wewnętrznego ogłoszenia, a na nim treść...
Szanowny Kierowco !

Przyprowadź kolegę do pracy.

Jeżeli przepracuje 3 m-ce,
Otrzymasz premię w wysokości

2000.00 zł
Pod powyższą treścią podpisał się prezes zarządu. :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”