Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/b ... id,tm.html
Tymczasem w Pasikurowicach i w Siedlcu trwa przebudowa peronów na styl PKP PLK, ew. jak "Pierwoszów Miłocin".Będzie przystanek na linii Wrocław Zakrzów - Trzebnica w Ramiszowie
W miejscowości Ramiszów w gminie Długołęka powstanie przystanek kolejowy na linii Wrocław Zakrzów - Trzebnica. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która podlega samorządowi województwa, już rozpisała przetarg na projekt budowlany.
O dostęp do torów i do szynobusu, który między stolicą Dolnego Śląska a Trzebnicą kursuje od września 2009 r., walczyli mieszkańcy wioski. Głównie ci ze starej części Ramiszowa.
- Cieszę się, że coś się ruszyło - mówi sołtys wioski Halina Chmielewska. Jednocześnie przypomina, że wójt Dłu-gołęki Iwona Agnieszka Łebek obiecała przystanek jeszcze przed ostatnimi wyborami samorządowymi.
Ramiszowianie mają dziś do dyspozycji autobus linii 936, który kursuje do nich z wrocławskiego Psiego Pola. Uważają jednak, że to za mało, bo wozi on pasażerów tylko w dni robocze. - Na jazdę konną nie mogą swobodnie dojechać do nas studenci z Wrocławia - podkreśla sołtys Chmielewska.
Te kłopoty komunikacyjne znikną, gdy w starym Ramiszowie zatrzyma się pierwszy szynobus. Na razie firma, którą wybierze DSDiK, do końca października będzie musiała przedstawić projekt przystanku.
Mieszkańcy mogą być pewni, że pojawi się tam peron z wiatą przystankową, który będzie oświetlony. W otoczeniu peronu znajdą się stojaki rowerowe, ławki, kosze na śmieci oraz gablota z rozkładem jazdy.
Dokładny koszt inwestycji będzie znany po przetargu. Część pieniędzy wyłoży gmina Długołęka. Zapłaci za drogę dojazdową do stacji, oświetlenie i miejsca parkingowe
Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Przystanek osobowy Wrocław Pawłowice pamiętający jeszcze czasy Kaisera Wilhelma II, wreszcie doczekał się ucywilizowania - buduje się czerwony peron w stylu Pierwoszowa.
Re: Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Z kronikarskiego obowiązku, informuję że w Siedlcu przynajmniej od września br. zmienił się układ torowy na przystanku - nie ma już mijanki, boczny tor został częściowo zdemontowany i pojawiło się żeberko.
Wygląda to mniej więcej tak:
Na przystanku Brochocin Trzebnicki trwają jakieś prace przy dawnym budynku dworca.
Wygląda to mniej więcej tak:
Na przystanku Brochocin Trzebnicki trwają jakieś prace przy dawnym budynku dworca.
Re: Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Ciekawy jestem, czy to jest układ docelowy, czy jednak wrócą do mijanki ?
Re: Linia kolejowa 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Cała linia kolejowa 326 funkcjonuje jako linia jednotorowa z odchodzącą od niej bocznicą do Whirpoola. Sam system sterowania ruchem kończy się na przystanku Wrocław Zakrzów, który kontrolowany jest z nastawni WPP (Wrocław Psie Pole).
Linia jest własnością DSDiK od 1,260 km do 19,903 km, czyli kawałek za przystankiem Wrocław Zakrzów. Dalej linia nie jest w żaden sposób sterowana, przejazdy kolejowe wyposażone w sygnalizację (Wrocław, ul. Pawłowicka, ul. Starodębowa, Siedlec) są wzbudzane.
Sama mijanka i tak była nieużytkowana, gdyż nie miał kto jej obsługiwać,
2 - w Siedlcu znajduje się tylko jeden peron a rozjazd znajdował się w samym peronie.
Linia jest własnością DSDiK od 1,260 km do 19,903 km, czyli kawałek za przystankiem Wrocław Zakrzów. Dalej linia nie jest w żaden sposób sterowana, przejazdy kolejowe wyposażone w sygnalizację (Wrocław, ul. Pawłowicka, ul. Starodębowa, Siedlec) są wzbudzane.
Sama mijanka i tak była nieużytkowana, gdyż nie miał kto jej obsługiwać,
2 - w Siedlcu znajduje się tylko jeden peron a rozjazd znajdował się w samym peronie.