Łódzki Tramwaj Regionalny
Trasa na Bemowie to też kawałek, a wybrano go do realizacji dlatego, że jego plany były gotowe od 1998 r., więc zbytnio obecne władze się nie napracowały.Podi pisze:No tak,tylko że u nas budują tą trasę kilka lat,a to taki mały kawałek...Thomas78 pisze:Gratulacje także dla Poznania
W Warszawie trasa na Bemowie-świst jeden rok i już tramwaje po niej jeżdzą...
Wszystkie szczegóły, informacje nt. długości trasy itd. znajdziesz na stronie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi:voy pisze:Zastanawiam się dlaczego projekt z Warszawy o modernizacji tramwajowej Banacha i Alei Jerozolimskich jest taki drogi i jeszcze na pierwszym miejscu, co jest w tym innowacyjnego?
Thomas - podaj jakieś szczegóły ŁTR tzn. jakie odcinki zostaną odbudowane, jaki zasięg będzie miał ŁTR.
http://www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=15
A w skrócie: ŁTR w granicach miasta Łodzi będzie przebiegał od północnej granicy ze Zgierzem, aż do granicy południowo-zachodniej z Pabianicami. Odcinek zgierski zostanie zbudowany prawdopodobnie z innych środków, niż odcinek łódzki o którym mowa.
ŁTR to wielkościowo nieporównywalna inwestycja z krótkim łącznikiem na Bemowie, który powstaje obecnie w Warszawie.
Jeśli chodzi o warszawską modernizację - moim zdaniem możnaby się tym było zająć w drugiej kolejności, a najpierw wziąć się za rozbudowę sieci.
Z tego co ja słyszałem ten odcinek ma być praktycznie wyremontowany od podstaw. Nie tylko torowiska, ale też sieć energetyczna (sieć jezdna, podstacje), nowe przystanki, elektroniczne tablice na przystankach, a i jeszcze nowe wagony niskopodłogowe.voy pisze:Zastanawiam się dlaczego projekt z Warszawy o modernizacji tramwajowej Banacha i Alei Jerozolimskich jest taki drogi i jeszcze na pierwszym miejscu, co jest w tym innowacyjnego?
No i jeszcze inteligentna sygnalizacja, wszystko zreszta bylo juz opisane w tym watku.
Co do GPK to watpie aby zostal zarekomendowany, pewnie pojda projekty od 1 do 5 (czyli do metra), ale ten ostatni dostanie mniejsze dofinansowanie niz wnioskuja. Na reszte zabraknie funduszy.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Wszystko bedzie wiadomo 6 pazdziernika.
Co do GPK to watpie aby zostal zarekomendowany, pewnie pojda projekty od 1 do 5 (czyli do metra), ale ten ostatni dostanie mniejsze dofinansowanie niz wnioskuja. Na reszte zabraknie funduszy.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Wszystko bedzie wiadomo 6 pazdziernika.
co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.Thomas78 pisze:Trzeba także dodać, że łódzki projekt ŁTR wypadł lepiej, niż warszawskie metro, które zajęło piąte miejsce
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci. Zresztą to ministerstwo miało już parę ciekawych akcji z funduszami unijnymi...
No i zważywszy na to kryterium, które podałem Al. Jerozolimskie zajęły pierwsze miejsce - koszty wiążą się z zakupem taboru, zaś jest to najbardziej oblegana trasa w Warszawie
[ Dodano: 2005-09-30, 19:45 ]
rzeczywiście pojawiła się taka hipoteza, ale decyzja pozostająca w gestii ministra może być czysto polityczna.aleksej pisze:Co do GPK to watpie aby zostal zarekomendowany, pewnie pojda projekty od 1 do 5 (czyli do metra), ale ten ostatni dostanie mniejsze dofinansowanie niz wnioskuja. Na reszte zabraknie funduszy.
Trzeba wziąć pod uwagę także potencjane korzyści z inwestycji: w przypadku ŁTR korzysta cała aglomeracja, w przypadku modernizacji w Al. Jerozolimskich - wyłącznie podróżujący w tej relacji.MW pisze:co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.Thomas78 pisze:Trzeba także dodać, że łódzki projekt ŁTR wypadł lepiej, niż warszawskie metro, które zajęło piąte miejsce
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci.
Jeśli zaś chodzi o metro - w kasie miasta na rok 2005 nie wydano środków pochodzących z dotacji z budżetu województwa, co świadczy o tym, że m.st. Warszawa rządzone przez PiS nie jest w stanie wydać posiadanych środków. W tym przypadku przyznawanie jeszcze większej kasy, byłoby zwyczajną głupotą.
jak widać autorzy nie uwzględnili tego stanu rzeczy, w ogóle kryteria były dziwne... Więc nie wiem, czemu się wszyscy podniecają, że to na pierwszym, to na drugim itp.Thomas78 pisze:Trzeba wziąć pod uwagę także potencjane korzyści z inwestycji: w przypadku ŁTR korzysta cała aglomeracja, w przypadku modernizacji w Al. Jerozolimskich - wyłącznie podróżujący w tej relacji.MW pisze: co o niczym nie świadczy, bowiem ostateczna decyzja leży w gestii ministra.
Zaś kryteria przyznawania punktów były chore, bowiem liczyły stopę zwracalności inwestycji, a wiadomo, że koszty budowy i modernizacji trasy tramwajowej są mniejsze niż w przypadku metra, więc inwestycja się szybciej zwróci.
PiS na nie wykorzystał pieniędzy na wiele inwestycji. Ale budowa metra to nie są małe koszty i prędzej czy później tę sumę trzeba będzie pokryć. Zresztą nie jest to tylko wina PiS-u - wystarczy spojrzeć na poczynania H-6... A myślę, że minister zarekomenduje metro, chyba że będzie chciał zrobić na złość PiS-owi. W przypadku przyznania środków UE będzie presja czasu, inaczej środki przepadną.Thomas78 pisze:Jeśli zaś chodzi o metro - w kasie miasta na rok 2005 nie wydano środków pochodzących z dotacji z budżetu województwa, co świadczy o tym, że m.st. Warszawa rządzone przez PiS nie jest w stanie wydać posiadanych środków. W tym przypadku przyznawanie jeszcze większej kasy, byłoby zwyczajną głupotą.
Wedlug nieoficjalnych jeszcze wiadomosci, ale z pewnego zrodla LTR zostal zatwierdzony w calosci przez komitet sterujacy i zostanie wyslany do Komisji Europejskiej do weryfikacji (praktycznie czysta formalnosc, ale mam nadzieje ze decyzja przyjdzie szybciej niz w przypadku KST ktory czekal na weryfikacje KE 7 miesiecy).
Należy sie spodziewac stosownej informacji na stronie www.funduszestrukturalne.gov.pl
Rowniez 15 pazdziernika beda znane wyniki weryfikacji formalnej z dzialania 1.1.2 w Lodzkiem. Trzymamy kciuki za Zgierz i gratulacje dla wszystkich ktorzy przyczynili sie do projektu LTR.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Nie mam natomiast zadnych informacji w sprawie innych projektow.
Należy sie spodziewac stosownej informacji na stronie www.funduszestrukturalne.gov.pl
Rowniez 15 pazdziernika beda znane wyniki weryfikacji formalnej z dzialania 1.1.2 w Lodzkiem. Trzymamy kciuki za Zgierz i gratulacje dla wszystkich ktorzy przyczynili sie do projektu LTR.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Nie mam natomiast zadnych informacji w sprawie innych projektow.