Łódzki Tramwaj Regionalny

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:Zawsze musi być najpierw na papierze - jak sobie wyobrażasz odwrotną kolejność? :-P
Hehe... :rotfl: Patrząc na warszawską SKM-kę, to myślę, że właśnie było odwrotnie.... :mruga:
I dlatego właśnie wyszło to, co wyszło :lol:

aleksej

Post autor: aleksej »

Wyglada na to ze przyszly rok bedzie naprawde rekordowy jesli chodzi o remonty torowisk w Lodzi. <b>napewno</b> w przyszlym roku ruszy pierwszy etap budowy LTRu (od Chocianowic do Al. Mickiewicza w Lodzi, przetargu nalezy spodziewac sie niedlugo (roztrzygniecia beda po podpisaniu umowy z instytucja wdrazajaca ale przetargi moga byc oglaszane przed ostateczna decyzja KE). Remonty pewnie zaczna sie jak tylko pogoda na to pozwoli (pewnie maj). W sierpniu nalezy spodziewac sie rozpoczecia remontu drugiego odcinka od Al. Mickiewicza do Zgierskiej (wezel Dolna). W 2007 roku ruszy budowa torowiska w Zgierzu oraz w Lodzi od Dolnej do granic miasta. Rowniez wtedy zacznie sie budowa obszarowego systemu sterowania ruchem.

Juz na poczatku przyszlego roku mozna spodziewac sie remontow i podstacji trakcyjnych. Przetarg na tramwaje zostanie ogloszony w drugiej polowie 2006 roku.

Oprocz tego bedzie jeszcze kilka innych remontow. Jeszcze w tym roku czekaja nas remonty Narutowicza-Tramwajowa (wymiana zwrotnic i krzyzakow), ten remont rozpocznie sie wraz z koncem remontu Pomorskiej. Niedlugo zacznie sie dalszy remont Smiglego-Rydza (nie wiem konkretnie jaki odcinek), oraz wymiana zwrotek i szyn Legionow-Cmentarna. Oraz bedzie troszke prac na skrzyzowaniu Kilinskiego-Narutowicza (wymiana zwrotek).

Za rok nalezy spodziewac sie dalszych prac na Smiglego-Rydza, dokonczenie remontu na Al. Wlokniarzy, Narutowicza od Pl. Dabrowskiego do Tramwajowej (oraz byc moze beda jakies prace w strone Piotrkowskiej), Kopcinskiego, Zielona od Piotrkowskiej do Zachodniej, Skrzyzowanie Kilinskiego-Pomorska wraz z Kilinskiego od Polnocnej do Pomorskiej i Pomorskiej od Kilinskiego do Pl. Wolnosci, (kilinskiego od Pomorskiej do Narutowicza w 2007 r.). Oraz... tak, tak w przyszlym roku planuje sie remonty na trasie W-Z, najpierw wraz ze skrzyzowaniem Mickiewicza-Kosciuszki odcinek od Kilinskiego do Al. Wlokniarzy, a potem prace na Retkini.

Rowniez mozna sie spodziewac paru innych remontow, na razie mowi sie o Aleksandrowskiej, Kopernika, skrzyzowaniu Wojska Polskiego z Franciszkanska i jeszcze pare innych malych odcinkow, do tego wymiana zwrotek (ostatnio dosyc czeste). Opocz tego powiat zamierza wyremontowac 3 maja w Zgierzu, wtedy pojdzie do wymiany torowisko w jezdni (za kase powiatu) oraz torowiska wydzielonego (za kase gminy), na razie nie wiadomo tylko jak bedzie wygladala petla na Pl. Kilinskiego, powoli rowniez Konstantynow zamierza troszke podlubac przy torowisku linii 43. (ale na razie czekamy na wiecej M8S :) ).

Wiec moze sie okazac ze w przyszlym roku wymienimy dobrze ponad 10 km torowiska, czyli wkoncu dojdziemy do porzadnej sredniej, dzieki temu za 6-7 lat bedziemy mieli porzadne torowiska na wszystkich liniach.

Aha no i jeszcze jedno, jak na razie nie przewiduje sie zadnych likwidacji, Polnocna <b>napewno</b> zostanie, torowisko na Cmentarnej i Srebrzynskiej tez (ale moze przejdzie polaczenie 7 i 13), nawet MPK zastanawia sie czy nie wyremontowac wkoncu torowiska na lukach z Czerwonej we Wroblewskiej (na Wolczanskiej), ten odcinek bardzo sie przyda przy budowie LTRu, ale luki sa w wyjatkowo fatalnym stanie.

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy »

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2955982.html

Czy któryś z remontów w Łodzi (nie licząc LTR) przyczyni się do wpuszczenia na jakąś linie Cityrunnerów, które aktualnie nie są w ruchu (a normalnie jeżdżą na 10)?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2955982.html

Czy któryś z remontów w Łodzi (nie licząc LTR) przyczyni się do wpuszczenia na jakąś linie Cityrunnerów, które aktualnie nie są w ruchu (a normalnie jeżdżą na 10)?
Tak, mają pojawić się na linii 8.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gratulacje. Wreszcie coś się zaczyna dziać w Łodzi. Ja się tylko martwię o to by tylko nie skończyło się na tym, że będą remonty. W przyszłym roku, za dwa lata. Wg. programu. Natomiast potem przez kolejne 10 lat znów marazm... ;)

Bowiem wiadomo, że gdyby co roku dbano o torowiska i nonstop je remontowano, to nie byłoby dzisiaj problemów.... :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

Co do remontow to mysle ze nie ma co sie obawiac, obecnie miasto ma coraz wieksze dochody, finanse jednak Kropiwnicki poukladal dobrze (tylko w jakim stylu), MPK wyszlo na prosta i ma coraz wiecej pieniedzy na remonty i zakupy taboru. Juz sie powoli mysli o nowych projektach finansowanych przez UE od 2007 roku.

Co do linii dla Citkow, to na razie bedzie to 10tka, po remontach na Narutowicza i Kopernika bedzie rowniez 12stka. Pewnie w przyszlosci doczekamy sie nastepnych tramwajow (planuje sie dalsze zakupy od 2008 roku) ktore pojawia sie na 8mce i 14stce. Wedlug mnie jak wroca Citki z Walencji to przejda troszke przerubek (lacznie z tymi w Lodzi) jak montowanie klimatyzacji, nowe oslony na wozki oraz wieksze rzeznie oraz pewnie monitoring, beda w calosci obslugiwac 10tke (3 rezerwy), jesli uda sie do tego momentu wyremontowac Al. Wlokniarzy i Aleksandrowska to pewnie w tygodniu 2 pojawia sie na 8mce a w weekend beda Citki na 10 i 8mce. Natomiast na 12stce po remontach beda pojawial sie pewnie tylko w weekend (2-3 sztuki obecnych wagonow plus te nowe). Te linie to w tym momencie priorytet, ale rowniez niedlugo 15stka bedzie przystosowana do obslugi nowym taborem.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Jeśli wszystko będzie dobrze, to Będziecie mieli czym się chwalić - mam na myśli, sprawną nowoczesną komunikację tramwajową... ;)

Podi

Post autor: Podi »

aleksej pisze:P.S.
Nie mam natomiast zadnych informacji w sprawie innych projektow.
W Poznaniu wygrały wszystkie trzy projekty,pewnie dlatego,że nie dali kasy na metro w Warszawie :retard: .

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:W Poznaniu wygrały wszystkie trzy projekty,pewnie dlatego,że nie dali kasy na metro w Warszawie face_retard .
Gdyby metro dostało pieniądze to kilka innych projektów by nie przeszło.

Podi

Post autor: Podi »

Gdyby metro dostało pieniądze to kilka innych projektów by nie przeszło.
No tak normalna kolej rzeczy,to chyba logiczne..

Ale i tak dobrze,dzięki temu inne miasta mają więcej udanych projektów a Kaczyński się ośmieszył...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Podi pisze:
Gdyby metro dostało pieniądze to kilka innych projektów by nie przeszło.
No tak normalna kolej rzeczy,to chyba logiczne..

Ale i tak dobrze,dzięki temu inne miasta mają więcej udanych projektów a Kaczyński się ośmieszył...
Pewnie, że się ośmieszył - zabiega o unijne fudusze na metro, podczas gdy nie wydał do tej pory środków, które ma w budżecie miasta na ten cel.

Jednak Łódzki Tramwaj Regionalny był na tyle wysoko na liście, że jego pozycja nie była zagrożona. Decyzja komitetu sterującego pomogła zaś tym projektom, które na liście były poniżej Metra Warszawskiego.

Damhan

Post autor: Damhan »

Czyli też np. GPK. :) Ale szkoda mi metra. Przecież Warszawiacy cierpią za kacze błędy. :(

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:Ale szkoda mi metra. Przecież Warszawiacy cierpią za kacze błędy.
Taa tylko,że nawet w sejmie głosują o dotacje na metro,jakby to miało coś wspólnego z interesem państwa...
Metro jest rozreklamowane,a tak naprawdę to budowa się ociąga i caly czas są problemy-istna polska prowizorka...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Podi pisze:
Damhan pisze:Ale szkoda mi metra. Przecież Warszawiacy cierpią za kacze błędy.
Taa tylko,że nawet w sejmie głosują o dotacje na metro,jakby to miało coś wspólnego z interesem państwa...
Metro jest rozreklamowane,a tak naprawdę to budowa się ociąga i caly czas są problemy-istna polska prowizorka...
To prawda - skoro metro warszawskie otrzymuje corocznie dotacje z budżetu państwa, a inwestycje komunikacyjne w innych miastach - nie, to przynajmniej teraz inni mają szanse na dotacje unijne. A zresztą - w budżecie Warszawy są gigantyczne środki na metro z budżetów: państwa, wojewody i miasta, których już wiadomo, że władze Warszawy nie zdążą wydać. Więc do czego im kolejne środki :?:

Damhan

Post autor: Damhan »

Właśnie. Mi to nie przeszkadza, że metro nie dostanie pieniędzy. Tylko szkoda, że nie wydają tych które mają.

MW

Post autor: MW »

aleksej pisze:Wedlug nieoficjalnych jeszcze wiadomosci, ale z pewnego zrodla LTR zostal zatwierdzony w calosci przez komitet sterujacy i zostanie wyslany do Komisji Europejskiej do weryfikacji (praktycznie czysta formalnosc, ale mam nadzieje ze decyzja przyjdzie szybciej niz w przypadku KST ktory czekal na weryfikacje KE 7 miesiecy).
a decyzja ministra? Dopiero minister rekomenduje projekty, a teraz powstał problem w związku z metrem. A nieoficjalnie wiadomo, że jednak Minister poprze Metro w pewnym stopniu...
thomas78 pisze: A zresztą - w budżecie Warszawy są gigantyczne środki na metro z budżetów: państwa, wojewody i miasta, których już wiadomo, że władze Warszawy nie zdążą wydać. Więc do czego im kolejne środki
jakie "gigantyczne" kwoty? co roku jest walka o niewielkie kwoty - inwestycja nie może być szybko prowadzona przy takiej niepewności środków.
W każdym normalnym państwie takie inwestycje jak rozbudowa metra jest finansowana głównie z funduszy państwa i UE. A ja przypominam o haraczu, jaki Warszawa musi płacić na rzecz biedniejszych samorządów.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:W każdym normalnym państwie takie inwestycje jak rozbudowa metra jest finansowana głównie z funduszy państwa i UE. A ja przypominam o haraczu, jaki Warszawa musi płacić na rzecz biedniejszych samorządów.
Każde duże miasto płaci - Łódź, Kraków, Poznań, Wrocław itd. Różnica jest jednak taka, że inwestycji dotyczących KM w tych miastach budżet państwa nie współfinansuje. W związku z tym, że wszystkie regiony w Polsce odbiegają od średniej unijnej, dotacje z UE należą się nie tylko Warszawie, która tej średniej jest i tak najbliższa z uwagi na koncentrację kapitału, związanego z pełnieniem funkcji stołecznych.
A zresztą - Warszawa i tak nie ma powodu do narzekania, gdyż warszawski projekt tramwajowy został zaakceptowany przez komitet sterujący, podobnie jak Łódzki Tramwaj Regionalny.
Do dyskusji o finansowaniu metra, zapraszam do odpowiedniego tematu w dziale "Kolej i metro"
mod. Thomas78

Damhan

Post autor: Damhan »

A ten minister jest jakiś niepoważny. Nie podpisał i teraz nowy minister - z PiS na pewno przekaże wszystkie pieniądze dla metra. :cry:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Damhan pisze:A ten minister jest jakiś niepoważny. Nie podpisał i teraz nowy minister - z PiS na pewno przekaże wszystkie pieniądze dla metra. :cry:
Może podpisze jeszcze w ostatniej chwili - nowi ministrowie nie zostali jeszcze mianowani. A PiS-owiec na tym stanowisku też niekoniecznie musi przeznaczyć te środki a metro, ponieważ w Warszawie PiS nie wygrywa...

aleksej

Post autor: aleksej »

Minister swoja decyzje oglosi w poniedzialek.

Pozdrawiam,
Aleksej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”