Solaris- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Hannibal

Solaris- opinie

Post autor: Hannibal » 2004-10-25, 19:39

Z pewnych zrodel dowiedzialem się , że. Solaris dostał kontrakt na dostawe 260 SU18 dla BVG Berlin. W przyszłym roku mają dostarczyć 130 sztuk, za rok 70 a za dwa lata 60. Jeśli dobrze zrozumiałem to końcowe składanie ma się odbywać w Berlinie. Widać że rośnie nam niezła firma. Jak do tego dodamy jeszcze 50 autobusów dla Estonii, które mają być składane w Krakowie i inne mniejsze kontrakty, to firma zasługuje na uznanie. i oby tak dalej :wink:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-10-25, 20:08

Też myślę, że to niewątpliwy sukces polskiej marki. Solarisy jeżdżą wszędzie...

Orange

Post autor: Orange » 2004-10-25, 20:18

A w warszawie najwięcej :P

voy

Post autor: voy » 2004-10-25, 21:20

No właśnie, 165 samych autobusów 15 metrowych dla MZA, do tego Connex, Mobilis...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2004-10-25, 23:18

No tak ta informacja jest znana już od ok 1,5 miesiąca. A we wrocławiu nie jeździ ani jeden. Volvo nie dopusciło do tego :D Ale żeby wam nie było za słodko to Wrocławska fabryka( największa fabryka autobusów w Europie :D Większa jest tylko w Brazylii) tez produkuje spore ilosci autobusów i nie tylko. Volvo tez dostarcza autobusy dla Berlina do Austrii, Szwajcari oraz ostatnio przekazano pierwszy z 90 nowy autobusow dla Wilna. ALe szczerze życze jak najlepiej Solarisowi :D

artek

Post autor: artek » 2004-10-26, 09:01

Wilchelm pisze:Ale żeby wam nie było za słodko to Wrocławska fabryka( największa fabryka autobusów w Europie :D Większa jest tylko w Brazylii) tez produkuje spore ilosci autobusów i nie tylko. Volvo tez dostarcza autobusy dla Berlina do Austrii, Szwajcari oraz ostatnio przekazano pierwszy z 90 nowy autobusow dla Wilna.
Tylko porównaj wiek obu firm :mrgreen:
Volvo to firma z długą tradycją, a Solaris powstał raptem kilka lat temu.
A zamówienia z innych krajów pokazują, że produkuje dobre wozy.

wocash

Post autor: wocash » 2004-10-26, 16:38

A w styczniu mają zajechać 2 nowe solarisy do SPAD. W końcu szczecinski tabor, który nie należy do najlepszych zostanie urozmaicony.

voy

Post autor: voy » 2004-10-26, 18:57

Solarisy? A myślałem że będą kupować MANy które są o niebo lepsze, zresztą mają taki tabor już (tylko nie wiem czy w SPADzie czy w SPAK) to myślałem, że będzie jakaś unifikacja.

Maciek

Post autor: Maciek » 2004-10-27, 15:28

Ponad to Solaris planuje wybudowanie nowej hali produkcyjnej o polu 26000m3

Ksebki

Post autor: Ksebki » 2004-11-04, 22:22

Niezły jest skład 2-osobowego zarządu: v-ce szefem jest kobieta, pani doktor stomatolog :-)
Zdaje się, że w Polsce potrzebujemy takich stomatologów z głową.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-05, 10:01

Pewne jest jedno, Solaris Bus & Couch, rozwija się we właściwą stronę, a także, co najważniejsze, zdobywa kolejne rynki zagraniczne.

Zbudowali swoją pozycję na rynku produkcji autobusów, a gdy W-wskie MZA ogłosiło przetarg na 80 autobusów, ale postawiło wygórowane warunki - dyrekcja Solarisa stwierdziła, że nie są zainteresowani - nic dziwniego 260 szt. autobusów dla BVG Berlin. Mogą sobie pogrymasić :lol:

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2004-11-05, 17:06

Mogą sobie pogrymasić
No tak teraz mają dużo zamówień ale kiedys je wykonają , powini rozparzyc ten przetarg dla Mzk . Gdyz wiadomo nic nie jest wieczne ;) No ale dobrze że maja poyt i tym bardziej ze są produkowane w Polsce. A jakie to Solarisy pojąda do Berlina :?:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-05, 17:27

mac pisze:A jakie to Solarisy pojąda do Berlina :?:
Solaris Urbino III 18

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-08, 10:53

Z tego co słyszałem i czytałem, Niemcy bardzo chwalą sobie autobusy z Bolechowa. Przede wszystkim ich trwałość. Nijak się to nie ma do tego co słyszałem od jednego z kierowców Mobilisa (Solaris Urbinetto 10). Pan kierowca nie tylko narzekał ale wręcz przeklinał. Powiedział mi, że mają poważne problemy z eksploatacją Urbinetto, w kółko się sypią... :o:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-08, 18:12

J-31 pisze:Z tego co słyszałem i czytałem, Niemcy bardzo chwalą sobie autobusy z Bolechowa. Przede wszystkim ich trwałość. Nijak się to nie ma do tego co słyszałem od jednego z kierowców Mobilisa (Solaris Urbinetto 10). Pan kierowca nie tylko narzekał ale wręcz przeklinał. Powiedział mi, że mają poważne problemy z eksploatacją Urbinetto, w kółko się sypią... :o:
Bo Urbinetto to podobno uboższa wersja U10.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-10, 11:18

Mnie osobiście się bardzo podobają, głównie za dużą powierzchnię stojącą... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-10, 12:56

J-31 pisze:Mnie osobiście się bardzo podobają, głównie za dużą powierzchnię stojącą... :)
Ja lubię autobusy z większą ilością miejsc siedzących :P

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-10, 13:56

janzel pisze:Tak więc cofam swoją wypowiedź. To naprawdę plagiat, a nasz kolega tylko dorobił krakowskie malowanie.
Nom,żeby się nikt nie domyslił....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-12, 10:52

Myślę, że Solaris, pomijając szerokość konstrukcji pojazdu, chyba wyznacza nowe trendy wśród autobusów niskopodłogowych. Chciaż z tego co wiem MAN wcale nie odstaje. Tutaj niezłą rewolucją mogą być szersze, pojedyncze opony tylne. Takie mają 'warszawskie" SUrbinetto 10, a także 12-metrowe MAN-y NL 283 (można jednego spotkać w Płocku).

Mam nadzieję, że "ciasnota", tak charakterystyczna dla autobusów niskopodłogowych, powoli przestaje być problemem. Dobrym przykładem może być wspomniany SUrbinetto 10, który dzięki pojedyczym oponom tylnym ma również szerokie przejścia między fotelami.

Istną "rewolucją" można chyba określić poszerzone przejścia pomiędzy I-szymi a II-mi drzwiami w Solarisach dla BVG Berlin. Jest to oczywiście związane z obowiązkiem wchodzenia zawsze I-szymi drzwiami, również osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mają taki obowiązek... :) Kiedy w Polsce coś takiego spotkamy ?
Jak myślicie ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-12, 11:24

Myślę, że w Polsce tego nie spotkamy, ponieważ nie ma u nas obowiązku wchodzenia do pojazdu przednimi drzwiami :)

ODPOWIEDZ