H9-2x

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...

Jak Oceniasz Autosana H9-20?

Super
5
13%
Bardzo fajny
7
18%
Fajny
10
25%
Ujdzie w tłumie
8
20%
Beznadziejny
3
8%
Zezłomować
7
18%
 
Liczba głosów: 40

ppln

Post autor: ppln »

@Kozik: W Łodzi nie ma autosraczy, na zajezdni stoi ładny niebieski L11 i Ikarus 280, ale czy ten drugi jest niebieski to nie wiem). Swego czasu nauczali na Ikarusie 260, który został (i dobrze :) , niech im sie nie śni go skasować bo jest genialny ;) ) przekazany na obsługę liniową (1518, jedyny taki :) ) :)

Gdzieś uczą na Manie N[cośtam]222

Kozik

Post autor: Kozik »

Piotrek_2274 pisze:Nie on raczej nie jest wydłużany tylko po prostu okienko jest wstawiane tak gdzie jest zazwyczaj blacha.
O tym przedłużaniu to akurat nie jest moja własna opinia tylko mojego instruktora nauki jazdy więc może jednak coś w tym jest..

W sumie rzeczywiście widzialem w różnych miastach L11, M11 i Ikarusy na nauce jazdy więc chyba to nie musi być ściśle określony model. Mimo wszystko nigdzie chyba jeszcze do cyklu szkolenia i egzaminowania nie są używane współczesne modele..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:I tu się rysuje pytanie - jakie autobus zastąpi autosana H9 w misji edukowania nowych kierowców?
Może nowsza wersja - np. "Tramp" ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

W wracając do tematu długości H9tek po NG to nawet jeśli rzeczywista długość się nie zmienia to zobaczcie jaka jest różnica długości międzu miejscem, gdzie zaczyna się krzywizna tylnej klapy a miejscem najbardziej wysuniętym do tyłu. Po NG tył jest całkowicie płaski więc przybył solidny kawał narożnika ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to fakt. H9 po NG zmieniają swój wygląd i pewne parametry. :)

A ja zauważyłem, patrząc na różne H9 po NG u różnych przewoźników, że każda firma remontuje te pojazdy "po swojemu". ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Rzeczywiście zróżnicowanie jest duże. Nawet przyglądając się Autosanom należącym do gorzowskiego pks-u widać wiele różnic. Są różne modele tego doklejanego przodu, różne rozwiązania z tymi tylnymi okienkami po bokach.. Widziałem nawet kiedyś Autosana H9 który miał wklejony nowy przód, nowy tył a poza tym nic nie było tknięte, czyli znacznie skorodowane poszycie na bokach i ogólnie wszystko po staremu..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To prawda, ja przez przypadek zwracam uwagę na PKS-owskie H9-20, które pojawiają się w Warszawie i okolicach. No i też znalazłem kilka takich przypadków. ;)

Natomiast wczoraj przypomniał mi się inny przypadek NG Autosana H9-20 :) .

To jest autobus, którego widuję często w Centrum Warszawy przeszedł bardzo ładną NG. Ogólnie odnowiono poszycie pudła pojazdu.

Wygląda jak nowy, ale... Narzekałeś powyżej, że wiele H9 ma po remontach wystający tył. Ten autobus o którym myslę (należy do firmy "Translud"), a którego widziałem wczoraj, ma nie tylko wysunięty tył, ale równie ma dłuższy ... zwis przedni :P . I jest to dosłownie "zwis przedni". :mruga:

Jemu po prostu zainstalowano przednią - wypukłą - ścianę od Autosana H10-12 :nuts: Wygląda makabrycznie. :lol: Jemu, to po prostu wisi. ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Nie jestem ekspertem w numeracji modeli autosana. Masz na myśli przód od Lidera? Też chyba coś takiego widziałem w Gorzowie i moim skromnym gustem nie wyglądało to najgorzej.. W ogóle jak jakiś cudzoziemiec widzi takiego H9 po NG to pewnie nie zdaje sobie sprawę, że ogląda element historii polskiej motoryzacji i ile to już lat i kilometrów przejechało ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:Nie jestem ekspertem w numeracji modeli autosana. Masz na myśli przód od Lidera?
Sorry, tak oczywiście chodziło o "Lidera" ;)
Kozik pisze: Też chyba coś takiego widziałem w Gorzowie i moim skromnym gustem nie wyglądało to najgorzej.. W ogóle jak jakiś cudzoziemiec widzi takiego H9 po NG to pewnie nie zdaje sobie sprawę, że ogląda element historii polskiej motoryzacji i ile to już lat i kilometrów przejechało ;)
To prawda. I co ciekawe, że niektóre pojazdy wyglądają na naprawdę odnowione. Przynajmniej zewnętrznie wyglądają bardzo ładnie. Szczególnie nowy lakier dodaje im blasku. :)

A tak naprawdę, Kozik Masza rację, to jest już historia naszej motoryzacji. :-P

Kozik

Post autor: Kozik »

Nasz pks ogólnie ma bardzo zadbane pojazdy. Są regularnie malowane i trudno wypatrzyć jakiś skorodowany egzemplarz. Pod wieloma względami autobusy w komunikacji podmiejskiej mają o wiele lżejszy żywot niż w komunikacji miejskiej. W krótszym czasie przejeżdżają większą ilość kilometrów a co za tym idzie szybciej zasługują sobie na malowanie, NG, czy nawet szybciej są wymieniane z czystym sumieniem na nowe. A taki autobus miejski przez całe swe życie tylko gaz i hamulec na zmianę. Zimą konsumuje go sól, latem wóz się przegrzewa. A kilometrów przejażdża tak mało, że zanim zapracuje na remont to już wygląda jak jedno wielkie nieszczęście. Przynajmniej u nas w Gorzowie. Zbawcami naszych autobusów są reklamodawcy, Ci bardziej majętni, którzy fundują remont poszycia i nowy lakier pod reklamę.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To ja trochę odkopię temat :mruga:
Z tego, co wiem, H9-21 to wersja lokalna, która jeździ w większości PKS-ów, a H9-20 to wersja turystyczna, wyposażona np. w nagłośnienie. Nie posiada ona "miejsc stojących". Ktoś zarzucił tu link do fotki, której niestety już nie ma, ale z opisu mogę się domyślić, że to Autosan H9-20.32, który ma "ogórkowe" drzwi - na środku zamiast z tyłu pojazdu. Znalazłem ostatnio na TWB zdjęcie H9 z otwieranymi prawie całymi oknami. Widziałem już taki kiedyś, ale nie wiedziałem, co to za model, tam był podpisany jako H9-20.29. Znacie jeszcze jakieś "odmiany" H9-20, bądź -21?
RadziuGW pisze:o dokladnie, ostatnio zaczeli to praktykowac w wielu PKSach, poza tylem i przodem wymieniaja tez szyby boczne, ktore maja wieksza czesc otrwierana, a nie tlyko takei lufciki przez ktore ledwo reke sie wlozy
Okna z "większą częścią otwieraną" rzadko są montowane po NG, takie okna były po prostu montowane w H9 po 1996 roku.
A tak w ogóle, to do kiedy produkowano H9?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A tak w ogóle, to do kiedy produkowano H9?
Ok. 1999 (ale różne wersje rozwojowe dłużej)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:ale różne wersje rozwojowe dłużej
To znaczy?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:To znaczy?
Np. gimbusy, czy ten cały A0909L czy jak mu tam (Tramp chyba).

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Trochę odkopałem temat :)
http://www.bolec.info/index.php?op=gallery&cat=163 Czy Autosan, w tym wypadku H9-21 jest w oryginalnym malowaniu/schemacie malowania, czy to jest jakieś wymyślone malowanie przez przewoźnika?

Kłębek

Post autor: Kłębek »

Malowanie przewoźnika, ale głowy nie dam.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Kłębek pisze:Malowanie przewoźnika, ale głowy nie dam.
Okazał się klasykiem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”