Rozróżnianie generacji

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
voy

Post autor: voy »

Przecież wszystkie obecne produkowane autobusy z baaardzo nielicznymi wyjątkami są I generacji...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A Urbinetto 10 ? :mruga:

voy

Post autor: voy »

To także I generacja.

Robson

Post autor: Robson »

ALe te co opisuje to jedne z pierwszych busów poźniej już było lepiej.

Kozik

Post autor: Kozik »

Rzeczywiście brewki wokół tylnych świateł blakną i wygląda to tandetnie. Może wpływ na to ma jak solarki są parkowane na zajezdni? W Gorzowie tyłem na południe ;) .

Gdybym ja powiedział, co ma odróżnić I od II generacji to bym jednak postawił na te podesty pod siedzeniami w przedniej części pojazdu. Do Gorzowa przychodziły 24 sztuki w tempie 4 szt./kwartał, więc mieliśmy okazję oglądać całą ewolucję tego autobusu od pierwszych niewypałów do wersji, która do dziś nie uległa większym zmianom. Układ siedzeń to była jedyna poważna zmiana jaka zaszła w konstrukcji nadwosia SU12. Na drodze ewolucji bardzo wiele detali się zmieniało i nie były to na pewno zachcianki przewoźnika tylko zmieniające się standardy. I tak z czasem zrezygnowano ze środkowego szyberdachu, część ma poprzeczne poręcze nad drzwiami, a druga część dla odmiany nad czwórką z tyłu (czasami człowiek szuka intuicyjnie poręczy i pada na glebę chwyciwszy się powietrza), kierownica, szyby przy kabinie kierowcy, przednie i tylne obrysówki, standardowe szmatki na siedzeniach, etc..
Osobiście ubolewam nad zrezygnowaniem z kierunkowskazów wbudowanych w obrysówkach. Byłu one doskonale widoczne z daleka nawet gdy autobus stał w korku.. ponadto tworzyło to bardzo estetyczną symetrię. Obrysówki i światła były zamontowane na tej samej szerokości i fajnie to po ciemku wyglądało układając się w idealny prostokąt. Nowe obrysówki to popsuły. Nie wiem po co takie podwójne reflektory na górze. I czy rezygnacja z kierunkowskazów dała aż taką wielką oszczędność? Tak samo z przodu obrysówki dawały ten sam efekt przy włączonych pozycyjnych. Zmienilo się to w momencie przejścia na diodowe obrysówki..

Robson

Post autor: Robson »

Kozik pisze:Osobiście ubolewam nad zrezygnowaniem z kierunkowskazów wbudowanych w obrysówkach.
kurcze nigdy nie zwróciłem uwagi że są takowe kierunkowskazy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:
Kozik pisze:Osobiście ubolewam nad zrezygnowaniem z kierunkowskazów wbudowanych w obrysówkach.
kurcze nigdy nie zwróciłem uwagi że są takowe kierunkowskazy ;)
Rzeczywiście Kozik ma rację. Solaris zrezygnował z kierunkowskazów w tylnych obrysowych. Ja też to zauważyłem w SU 12 dla Płocka (2003) i SU 10 dla Mobilisa (2003) ;)

Natomiast mam wrażenie, że obecnie przy III generacji kierunkowskazy traktuje się jako opcję. Przykładem są SU 18 III dla Krakowa i dla Warszawy. Warszawskie SU 18 III nie mają kierunkowskazów na szczycie tylnej ściany, natomiast krakowskie posiadają takowe ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Z pewnością. Np. (znów przynudzę o trolejbusach ;) ) ST18AC (IIgen.) produkowane dla dwóch miast szwajcarskich znacznie różnią się oświetleniem. I tak dla La Chaux-de-Fonds mają zdaje się tylko czerwone obrysy, natomiast dla Winterthur tylko kierunkowskazy z białymi kloszami - pod kolor nadwozia.
:strzałka: Przykład

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Nawet ładny, a najbardziej mi się ten wielki tylny wyświetlacz podoba :).

Kozik

Post autor: Kozik »

Gorzów aktualnie czeka na dostarczenie 3 SU12.3. Zobaczymy jakie innowacje tam wprowadzono.. Będziemy mieli wgląd w najświeższe stadium ewolucji Solarisa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:Gorzów aktualnie czeka na dostarczenie 3 SU12.3. Zobaczymy jakie innowacje tam wprowadzono.. Będziemy mieli wgląd w najświeższe stadium ewolucji Solarisa ;)
Extra :shocked: Wobec tego czekam z niecierpliwością na pierwsze wrażenia :-P

voy

Post autor: voy »

A Rzeszów czeka na pierwsze autobusy CNG Solarisa. Wolne od błędów to one nie będą. Mam nadzieję jednak, że Solaris się z nimi upora że nie będą w przyszłości sprawiać problemów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Voy, a czy coś wiadomo, kiedy w końcu mają trafić do Rzeszowa SU 12CNG ? ;)

voy

Post autor: voy »

Nie. Dzisiaj to już na serio napisze maila do dyrektora, bo pytają o to naprawdę wielkie tłumy :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hehe. Nie dziwię się. SU 12CNG MPK Rzeszów to będzie prawdziwa sensacja. ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Kozik pisze:Rzeczywiście brewki wokół tylnych świateł blakną i wygląda to tandetnie.
Można je na szczeście wymienić na nowe :D
J-31 pisze:Natomiast mam wrażenie, że obecnie przy III generacji kierunkowskazy traktuje się jako opcję. Przykładem są SU 18 III dla Krakowa i dla Warszawy. Warszawskie SU 18 III nie mają kierunkowskazów na szczycie tylnej ściany, natomiast krakowskie posiadają takowe
Albo jest to kolejny etap ewolucji Solarisa ;)
u2w pisze:natomiast dla Winterthur tylko kierunkowskazy z białymi kloszami - pod kolor nadwozia.
To jest zapewne jedna z opcji Solarisa :D Oni dostosują sie do każdego klienta ;)
Kozik pisze:Gorzów aktualnie czeka na dostarczenie 3 SU12.3. Zobaczymy jakie innowacje tam wprowadzono.. Będziemy mieli wgląd w najświeższe stadium ewolucji Solarisa
Jeżeli będzie podobny do gdyńskiego SU 12III to myślę, że będziecie zadowoleni :P Poza tym jak już do Was dojadą, to będziemy mogli szukać różnic w gorzowskich i gdyńskim Solarisie ;)

[ Dodano: 2006-01-04, 12:13 ]
voy pisze:Nie. Dzisiaj to już na serio napisze maila do dyrektora, bo pytają o to naprawdę wielkie tłumy
Nono, ja również czekam na tą informację ;)
J-31 pisze:Hehe. Nie dziwię się. SU 12CNG MPK Rzeszów to będzie prawdziwa sensacja.
Ano pierwsze pojazdy Solarisa napędzane CNG dla Polskiego przewoźnika :D
voy pisze:A Rzeszów czeka na pierwsze autobusy CNG Solarisa. Wolne od błędów to one nie będą. Mam nadzieję jednak, że Solaris się z nimi upora że nie będą w przyszłości sprawiać problemów.
Hym... zapewne będą uważane za prototypy więc wszystko może się z nimi dziać ;) Mam nadzieje, że ciężki będzie pierwszy miesiąc eksploatacji a później bez zakłuceń pojeżdżą kilka lat :)

ppln

Post autor: ppln »

Kilka? Jak mb złomecto szacuje się na 7 (potem NG) to te Solarisy powinny pojeździć co najmniej 10 lat bez NG :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Gorzów ma kilka sztuk prototypów SU12. To były jedne z pierwszych egzemplarzy w ogóle wyprodukowanych. I rzeczywiście wiele zabawnych rzeczy się z nimi działo ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Kozik pisze:Gorzów ma kilka sztuk prototypów SU12. To były jedne z pierwszych egzemplarzy w ogóle wyprodukowanych. I rzeczywiście wiele zabawnych rzeczy się z nimi działo
Gdynia ma pierwszego SU18 i jak się jedzie nim a np. jego najmłodszym bratem to widać ogromną różnicę :!: Solaris się dociera i wybiera już coraz lepsze opcje :D Zobaczymy jak będzie wyglądała IV generacja ;) Co do dziwnych wydarzeń w Waszych solniczkach to mozna to nazwać dorastaniem ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Hehe, my wyglądamy z upragnieniem tych 3 sztu III generacji a Wy tam w Gdyni już myślami sięgacie IV generacji..
Z tym dorastaniem to fajne porównanie. Te solarisy jak dzieci uwielbiają psocić, są nieposłuszne i ciężko się z nimi porozumieć ;)
Takim pstliwym egzemplarzem jest u nas #546. Kierowca czeka aż wszyscy wsiądą, zamyka drzwi, patrzy w lusterko i wciskając gazu myśli "wiiioooo koniku!". A on zapiera się jak osioł "nigdzie nie pojadę" i otwiera przednie drzwi wraz z załączeniem hamulca przystankowego. Na wozie ludzie się przewracają krzycząc tradycyjnie "panie zimioki pon wieziesz..?" I tak #546 potrafi kilkanaście razy pod rząd. A gdy dojeżdża na końcowy przystanek odmienia mu się i nie chce otworzyć przednich drzwi. Wtedy "Fun klub przednich drzwi" kobiety powyżej 65 roku życia krzyczą" "całą drogę bawił się pan drzwiami a jak człowiek chce wysiaść to nie chce pan wypuścić" :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”