PESA Bydgoszcz
Cieszy fakt, że PESA idzie za ciosem i po szynobusach zaczęła produkować zespoły trakcyjne. Oczywiście na początku mogą być małe problemy powiedzmy z "dostrojeniem" ogółu zestawu, ale z czasem powinno być naprawdę ok. Ale umówmy się te pojazdy nie będą jeszcze na poziomie technologicznym pojazdów typu Bombardier Talent bo to jest nie możliwe przy tej cenie, ale nas na razie nie stać na takie wynalazki. Ogólnie projekt na plus.
Parę szczegółów dotyczących tego zakupu:
- pierwsze nowe pociągi w relacji Łódź - Warszawa mają się pojawić w połowie przyszłego roku;
- koszt: 171 mln zł;
- ilość składów: 11;
- prędkość maksymalna 160 km/h;
- zarówno modernizację torowiska jak i zakup taboru współfinansuje UE;
- podróż z Warszawy do Łodzi ma zająć 1h 15 minut.
- pierwsze nowe pociągi w relacji Łódź - Warszawa mają się pojawić w połowie przyszłego roku;
- koszt: 171 mln zł;
- ilość składów: 11;
- prędkość maksymalna 160 km/h;
- zarówno modernizację torowiska jak i zakup taboru współfinansuje UE;
- podróż z Warszawy do Łodzi ma zająć 1h 15 minut.
Trochę mało Skoro zapowiadany jest remont torowiska na tej trasie, to będzie można tam śmigać z prędkością 180 km/h albo nawet 200 km/hThomas78 pisze:prędkość maksymalna 160 km/h;
Czy wiesz coś na temat częstotliwości kursowania tych pociągówThomas78 pisze:pierwsze nowe pociągi w relacji Łódź - Warszawa mają się pojawić w połowie przyszłego roku
Po pierwsze 160 km/h to nie jest mało, a najlepiej odczuł to na swoje skórze pewien Czech, który wpadł pod Pendolino pędzące z tą prędkością. Chyba nie trzeba wspominać, że chłop nie przeżył. Po drugie żaden remont nie pozwoli Ci osiągać prędkości rzędu 160 km/ jak już to modernizacja bo wtedy trzeba całą infrastrukturę wokół zmieniać. Niby małe słówo, ale jednak. Nawet gdyby PR zakupił zespół trakcyjny przystosowany do prędkości 200km/h to by nie miał gdzie takiej prędkości rozwinąć. Przepraszam w Polsce jest łącznie ok. 11 km przystosowanych do prędkości 200km/h, ale to nie dla pociągów regionalnych. Jak dobrze pójdzie to między Łodzią, a Warszawą będzie się śmigać ponad 250km/h za jakieś 12-14 lat i może wtedy czas przejazdu wyniesie 1h15min.
1h 15 min. będzie przy średniej prędkości 160 km/h (odległość pomiędzy Warszawą Wschodnią a Łodzią Fabryczną wynosi 138 km, jednak należy doliczyć postoje na Centralnym (nie wiem dlaczego są takie długie - ludzie zdążą dawno wsiąść/ wysiąść, a pociąg stoi i stoi), co da właśnie godzinę i 15 minut. Przy prędkości 200 km/h powinno się ten dystans pokonać w czasie poniżej 50 minut (tak kiedyś zakładano).Wilchelm pisze: Jak dobrze pójdzie to między Łodzią, a Warszawą będzie się śmigać ponad 250km/h za jakieś 12-14 lat i może wtedy czas przejazdu wyniesie 1h15min.
No tak, chodziło mi o to, że przy pociagu osiągającym maksimum 160 km/h, czas podróży ma wynieść ok. 1h 15 minut. Prędkość szlakową na tereie Warszawy da się zwiększyć po remoncie linii średnicowej (co pozwoli na nieco krótsze postoje na dworcu Warszawa Centralna), najbardziej pilny remont na pozostałym odcinku jest także pomiędzy Skierniewicami i Łodzią.
Re: Nowe ezt Pesy
No proszę to nam się PESA rozwija. Widziałem juz wczesniej wizualizację nowego ezt. Natomiast teraz czekam na pierwszy zestaw w naturze.lukluk pisze:Jak już pisałem w innym wątku pesa buduje nowe ezt 11 szt dla PKP PR do obsługi lini Wa-Wa - Łódź i dla województwa łódzkiego
PS. Ciekawy jestem, czy PKP PLK zdążą wyremontować chociaż jakiś odcinek szlaku kolejowego między Warszawą a Łodzią do czasu wybudowania nowych ezt
Sklad ten mogl by osiagnac wieksze predkosci gdyby mial wychylne pudlo (oczywiscie po remoncie torowiska). Niestety z powodu oszczednosci nie zamowiono takiego. Wczesniej UM w Lodzi zamowil juz jeden taki sklad, wiec bedzie ich razem 12scie, (za pare miesiecy do Lodzi dotrze pierwszy, ma kursowac na linii Lodz-Sieradz).
Po dostosowaniu budowie linii duzych predkosci z Lodzi do Wa-wy (tzw. linia 'Y') czas podrozy z Fabrycznego do Dw. Centralnego w Wa-wie skroci sie do 45 minut (pociag wedlug planow ma zatrzymywac sie rowniez na Okeciu).
Pozdrawiam,
Aleksej
Po dostosowaniu budowie linii duzych predkosci z Lodzi do Wa-wy (tzw. linia 'Y') czas podrozy z Fabrycznego do Dw. Centralnego w Wa-wie skroci sie do 45 minut (pociag wedlug planow ma zatrzymywac sie rowniez na Okeciu).
Pozdrawiam,
Aleksej
Jak, zaraz po co takie kombinacje? Linia duzych predkosci ma jechac z Lodzi wzdluz autostrady A-2 do Wa-wy (czyly wjazd do Wa-wy odbedzie sie z poludniowego-zachodu). Odbije od autostrady i dojedzie na nowy terminal na Okeciu (ktory ma juz budowana stacje kolejowa, ma na poczatku jezdzic tam SKMka z cetrum na lotnisko). Linia kolejowa juz jest, tylko musi wjechac na terminal. Najwiekszym problemem bedzie wjazd z tej linii na trase srednicowa, luki sa dosyc ciasne co spowolni podroz, ale mozna temu tez zaradzic.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej