B10MA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-12-14, 20:12

A moim skromnym zdaniem oba są dobre jakościowomz tym że ten nowszy jest po prostu...nowszy(ma gadżety których starszy nie ma) ale jesli chodzi o jakość to i zarówno w jednym jak i w drugim na wysokim poziomie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-15, 10:18

Ok. Wielkie dzięki .... :)

wocash

Post autor: wocash » 2004-12-23, 23:42

A tak żeby rozwiać wątpliwości to chciałbym się dowiedzieć jak jest naprawde bo w temacie postu napisałem B10MA ale jak jest naprawdę?? Bo często właśnie mówi się tak a przecież na autobusie jest B10M. Jak to z tym jest??

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-12-23, 23:45

Na wroclawskich przegubowych jest B10MA :) A B10M to te 12-metrowe.

wocash

Post autor: wocash » 2004-12-24, 10:59

Muszę się dokładniej przyjrzeć bo wiem <b>napewno</b> że na tych starszych szczecinskich jest B10M.

[ Dodano: 24-12-2004, 17:58 ]
Sprawdziłem i na wszystkich jest B10M a na tych starszych jest jeszcze Carrus City.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-12-25, 21:22

Nazwa podwozia brzmi B10MA, A=articulated, czyli przegubowy, a nazwą nadwozia jest Carrus City N204. Na nowszych nie pisze Carrus, ponieważ zostały wyprodukowane w fabryce Volvo Polska (wtedy była to spółka joint venture - 55% Volvo, 45% Carrus).

Tommy

Post autor: Tommy » 2005-01-13, 22:42

Volvo b10ma jest fajny jak kazdy Volvo :D

Lubię te autobusy, fajnie wyglądają, są dobre pod względem technicznym. Jedyny zarzut to fakt, że niektóre mają strasznie głośny silnik. :cool:

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-13, 22:45

Tak,zgadzam się z tym,niektóre maja głosny silnik w przeciwieństwie do cichych B10BLE6x2.

voy

Post autor: voy » 2005-01-13, 23:24

Podoba mi się wygląd B10MA, nawet bardzo (tych z 1995 roku) w końcu nadwozie Carrusa czyli dawnej Wiimy to zawsze będzie ładne :]

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-01-14, 12:52

7000 to też nadwozie Carrusa, dawnej Wiimy (K206).

wocash

Post autor: wocash » 2005-01-26, 15:09

W tych nowszych jest pewien kruczek. Po zamknięciu drzwi na przystanku autobus nie ruszy dopóki nie włączy się kierunkowskazu i dopioero wtedy hamulece się odblokują. Natomiast w tych starszych należy mocno wcisnąć hamulec i blokada puści.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-21, 18:21

W Tychach niedawno pojawiło się Volvo B10MA-55 Saffle ze Sztokholmu. Jest z 1991r. Jak na autobus z silnikiem w środku, ma wyjątkowo niską podłogę, w pierwszych drzwiach 2 schodi, dużo mniejsze niż w ikarusie. Jest ciche, siedzenia ma średnio wygodne, ale lepsze niż plastiki. Kolor wnętrza jest tylko dość dziwny. Autobus ten, podobnie jak DAB 12-1800B ma siedzenia w przegubie, na których bardzo lubię siadać.
Fotki tyskiego B10MA można znaleźć tu:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... &ticket=50

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-02-22, 10:08

Wielkie dzięki. Bardzo ładny autobus. A ludzie jacy ździwieni... :lol:
Czy to jedyny taki autobus w Tychach ? Czy będzie ich więcej ? :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-22, 16:45

Tak, PKM posiada tylko jedno Volvo. A czy będzie ich więcej, nie wiem. Jego wadą jest brak otwieranych okien.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-02-22, 16:49

O rzeczywiście bardzo ciekawy okaz.Wygląda nawet,nawet jeśli o wnętrze chodzi.Ale z zewnątrz...na ale to już kewstia gustów.Od razu widać że to z pierwszej generacji...Ale fotele też niczego sobie,pewnie muszą być wygodne,natomiast ramy okien od zewnątrz przypominają te z MB O405N
:mruga: :)

[ Dodano: 2005-02-22, 15:53 ]
No obejrzałem te zdjecia,co do ludzi to dodam że to głównie płeć przeciwna,czyli kobiety takie zaskoczone,zdziwione i patrzące nieufnie.Co do panów,pewnie już jest im znane mniej lub bardziej słowo MKM...A mam jeszcze jedno pytanie,czemy przedni wyswietlacz nie jest uzywany tylko zastepuje go tabliczka z numerem linii za szyba kierowcy?

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-22, 17:06

Fotele są dość twarde, może trochę mniej niż w B10BLE. A co do wyświetlacza to pewnie nie został jeszcze przeprogramowany.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-02-26, 23:52

Co do sprowadzania używanych busów mam takie sobie podejscie ,ale rozumiem , że każdy radzi sobie jak może. A ja mam pytanie skoro nie ma otwieranych drzwi to wentylacja musi być bardzo skuteczna, a może jest klima?

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 500
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2005-04-08, 20:23

Dla mnei nadaje się tylko dla podmiejskich linii lub nocnych ale siedzenia wyglądają lepiej niż w tych nowych B10MA

[ Dodano: 2005-04-17, 17:38 ]
Ale wada jest jedna: jest bardzo glośny :mruga:

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 » 2005-12-05, 22:20

Moim zdaniem, jest dość wygodny, a najciekawiej jedzie się w tylnej części pojazdu, po dużych dziurach. :) Gwarantuje to niezwykłe emocje związane ze "skokami na siedzeniu" lub na podłodze... ;) :D

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki » 2005-12-05, 22:29

NEO pisze:Ale wada jest jedna: jest bardzo glośny
Całkowicie się zgadzam, hałasują niemiłosiernie. I jak się stoi z przodu to głupio widać przez tą przednią szybę, bo ona jakby trochę niżej. Aby mieć dobry widok trzeba usiąść

ODPOWIEDZ