T3 jako "szynobus"?
T3 jako "szynobus"?
Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy ale nazwanie tego EZT to chyba przesada) na torach kolejowych?
Rozumiem ze nalezaloby zmiejszyc napiecie (kolej 3kV, tram 0,6kV), ale to sie chyba da zrobic?
Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
Rozumiem ze nalezaloby zmiejszyc napiecie (kolej 3kV, tram 0,6kV), ale to sie chyba da zrobic?
Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
Re: T3 jako "szynobus"?
W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........augiasz pisze: Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
Re: T3 jako "szynobus"?
Dlaczego sie wycofali? Moze jakies szczegoly?Poznaniak pisze:W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........
Re: T3 jako "szynobus"?
Dokładnie tego nie pamietam, bo to było z 2-3 lata temuaugiasz pisze:Dlaczego sie wycofali? Moze jakies szczegoly?Poznaniak pisze:W Poznaniu tez chceli cos takiego zrobic, ale szybko sie wycofali.........
Wyglada mniej wiecej tak: http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=10285Jak to wygląda?
Ale tu nie chodzi o to jak wyglada tylko w jaki sposob to cos przebudowac zeby jezdzilo po trakcji kolejowej i czy jest to oplacalne?
Skad to info o tramach dwu systemowych dla Krakowa? I chyba to ty pisales o maxymalnej dopuszczalnej dlugosci wagonow w Polsce (chyba 35 m.) tylko ze przegladajac wszystkie rozpozadzenie ministra infrastruktury na ten temat jest tylko wzmianka o dlugosci skladow (kiedys max. 55m. teraz juz 65m.) wiec logiczne jest ze wagony moga byc nawet 65m.
Pozdrawiam,
Aleskej
Pozdrawiam,
Aleskej
Re: T3 jako "szynobus"?
Kto Ci powiedział, że szynobus to pojazd wyłącznie spalinowy?? Bzduraaugiasz pisze:Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy
No i dlaczego akurat T3 chcesz przerabiać na szynobus?
Nie ma lepszych opcji?
Nikt mi tego nie musial mowic... Nazwa dosc jednoznaczna (bus-pojazd spalinowy). Zreszta niewazne i nie roztrzasajmy tego... Jesli szynobusy to tez spalinowce to tylko ulatwia spraweKto Ci powiedział, że szynobus to pojazd wyłącznie spalinowy??
Lepszych opcji darmowego wozu nie mam...No i dlaczego akurat T3 chcesz przerabiać na szynobus?
Nie ma lepszych opcji?
Re: T3 jako "szynobus"?
A po co wprowadzac starocie na tory. Jesli zaczynamy jakas inwestycje (w tym przyadku tram dwusystemowy) to lepiej zeby wszystko bylo w miare nowoczesne a nie odstajace od obecnych potrzeb.augiasz pisze:Co myslicie o mozliwosci uzycia czeskiego tramwaju T3 jako "szynobusu" (tu niektorzy moga sie doczepic bo przeciez szynobus to pojazd spalinowy ale nazwanie tego EZT to chyba przesada) na torach kolejowych?
Rozumiem ze nalezaloby zmiejszyc napiecie (kolej 3kV, tram 0,6kV), ale to sie chyba da zrobic?
Slyszalem ze w Krakowie byly jakies proby z 105N ale nie wiem jak sie zakonczyly...
Co dotramow dwusystemowych w Krakowie, byl kiedys taki projekt jeszcze za prezydenta Golasia, byly nawet oficjalne mapki jak to wszystko ma wygladac, ale potem sprawa przycichla i w najblizszym czasie nic takiego raczej nie jest planowane. Swiatelkiem w tunelu moze byc jednak fakt, ze w studium rozwoju komunikacji na terenie aglomeracji krakowskiej znalazly sie rowniez czesci poswiecone tramwajowi dwusystemowemu, jako srodkowi transportu majacemu zapewnic wygodny dojazd do Krakowa mieszkancom wiekszych osciennych miejscowosci
W tym momencie nie wiadomo, jednak ja mysle ze jakis czas jednak powroci sie do tego pomyslu. na razie zobaczymy jak Krakow poradzi sobie z wykorzystaniem pieniedzy, ktore juz otrzymal...J-31 pisze:Tramwaj dwusystemowy może się okazać świetnym rozwiązaniem dla osób dojeżdżających do miasta (np. do Krakowa).
Szubak, jak myślisz. Czy w związku z funduszami z UE na inwestycje w KM, jest jakaś szansa, że władze Krakowa - powrócą na serio do tego tematu ?