Stan Ikarusów serii 2xx - A.D. 2006
Stan Ikarusów serii 2xx - A.D. 2006
Szanowne koleżanki i koledzy. Jaki jest stan Ikarusów serii 200 (260/280) ? Zdaję sobie sprawę, że w każdym mieście jest inaczej. Toteż ciekawy jestem, czy u Was jest tak samo. Szczególnie, że wiele Waszych autobusów przeszło remonty w różnych firmach.
I tak dla przykładu Warszawa. Warszawskie MZA samodzielnie remontuje swoje Ikarusy, na Włościańskiej.
MZA teoretycznie dba o swoje Ikarusy, ale bardzo często zdarza się widzieć nieprzyjemne obrazki. W zasadzie od dawna są one już naszą "normalnością". Pordzewiałe blachy na zewnątrz, pogięte, zniszczone dykty w środku. Pomazane fotele.
Zdjęcia jakie zaprezentuję poniżej niechaj będą otuchą dla tych z Was, którzy uważają, że u Nich jest najgorzej. Otóż w Warszawie jest źle.
Tak wygląda wnętrze wielu warszawskich Ikarusów:
A tak na zewnątrz. Na burcie tego Ikarusa (po lewej) widać liczne ślady rdzy, etc.
http://jasio147.webpark.pl/2596_1.jpg
http://jasio147.webpark.pl/2596_2.jpg
album_page.php?pic_id=3363
Mamy w Warszawie również fajne wyjątki. Warto je pokazać jako przykład, że do końca w Warszawie nie jest źle.
No i jeszcze jednak fotka, tym razem już z naszego albumu
album_page.php?pic_id=3115
Mam nadzieję, że nie uraziłem tymi zdjęciam tych z Was, którzy kochają Ikarusy. Ja je też bardzo lubię. Niestety elementy wykończenia wnętrza tych pojazdów nigdy nie były najlepszej jakości, toteż takie widoki to u nas normalność od bardzo dawna.
A jak jest u Was ? Zapraszam do dyskusji
I tak dla przykładu Warszawa. Warszawskie MZA samodzielnie remontuje swoje Ikarusy, na Włościańskiej.
MZA teoretycznie dba o swoje Ikarusy, ale bardzo często zdarza się widzieć nieprzyjemne obrazki. W zasadzie od dawna są one już naszą "normalnością". Pordzewiałe blachy na zewnątrz, pogięte, zniszczone dykty w środku. Pomazane fotele.
Zdjęcia jakie zaprezentuję poniżej niechaj będą otuchą dla tych z Was, którzy uważają, że u Nich jest najgorzej. Otóż w Warszawie jest źle.
Tak wygląda wnętrze wielu warszawskich Ikarusów:
A tak na zewnątrz. Na burcie tego Ikarusa (po lewej) widać liczne ślady rdzy, etc.
http://jasio147.webpark.pl/2596_1.jpg
http://jasio147.webpark.pl/2596_2.jpg
album_page.php?pic_id=3363
Mamy w Warszawie również fajne wyjątki. Warto je pokazać jako przykład, że do końca w Warszawie nie jest źle.
No i jeszcze jednak fotka, tym razem już z naszego albumu
album_page.php?pic_id=3115
Mam nadzieję, że nie uraziłem tymi zdjęciam tych z Was, którzy kochają Ikarusy. Ja je też bardzo lubię. Niestety elementy wykończenia wnętrza tych pojazdów nigdy nie były najlepszej jakości, toteż takie widoki to u nas normalność od bardzo dawna.
A jak jest u Was ? Zapraszam do dyskusji
w Ekologach i jednym 435 jest czysto, no ale wiadomo,że zawsze ktoś coś pobazgra na samym końcu autobusu...
W tych starszych Ikarkach(280.26 i 260.04)czasem tu i ówdzie pojawi się rdza, a w środku też jakoś specjalnie zdemolowane nie są...
Tu foty wnętrza:
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778
Jedyne co może oburzyć,to to, że podczas remontów pozbawiają Ikarków listw z boku...
A o to syndrom nadchodzących niskopodłogowców...
http://www.pestka.info/galeria/details. ... ge_id=4112
W tych starszych Ikarkach(280.26 i 260.04)czasem tu i ówdzie pojawi się rdza, a w środku też jakoś specjalnie zdemolowane nie są...
Tu foty wnętrza:
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778
Jedyne co może oburzyć,to to, że podczas remontów pozbawiają Ikarków listw z boku...
A o to syndrom nadchodzących niskopodłogowców...
http://www.pestka.info/galeria/details. ... ge_id=4112
Ja myślę, że ten Ikarus i tak się ciekawie prezentuje. Przynajmniej wrażenia z jazdy w takich warunkach są dużo przyjemniejszePodi pisze:(...)
Tu foty wnętrza:
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778
W GOPie to jest jeden z większych problemów.
Ikarusy PKMu Bytom są w stanie tragicznym (jedynymi wyjątkami są 280.70E). Dosłownie wszędzie znaleźć można ponaklejane wlepki. Na tylnych pomostach często są zdezelowane i popisane markerem siedzenia jak i obicia, porysowane szyby, powykrzywiane poręcze, itd. Podłoga nigdy nie jest czysta. Z zewnątrz powykrzywiane i pokryte rdzą blachy. Powyginane w owe strony zderzaki, dziurawe przeguby i wieśniacko załatane dziury. Dotychczas jedynym Ikarusem w bardzeij pozytywnym stanie, jak zauważyłem jest #7208, choć i w nim ostatnio dopatrzyłem się wgniecionego przedniego zderzaka.
Ikarusy PKMu Świerklaniec są w znakomitym stanie. Tam większych problemów z dewastacjami nie ma, ale również jest mnóstwo ponaklejanych wlepek. Firma utrzymuje je w prawidłowym stanie, a i te nie rdzewieją. Jednakże są nieliczne przypadki. Ogółem przewoźnikowi należy pogratulować za utrzymanie 260tek i 280tek w świetnym stanie.
Jeżeli chodzi o PKM Sosnowiec to tu również nie mam większych zastrzeżeń. Dużo 280tek w ostatnich latach przeszło NG. Posiadają kilka wraków, ale na te już trudno natrafić. Problemów z utrzymaniem w porządku również nie ma. W cięższym jednak stanie są Ikarusy 260, które czeka niedługo kasacja. Troszkę pordzewiały.
PKM Gliwice również ma sięczym pochwalić. Obicia zawsze czyste, siedzenia niezdewastowane, a i rdzy nie widać na większą skalę.
Ikarusów PKMu Katowice rdza masowo nie zżera, zwłaszcza tych wyremontowwanych, ale bywają bardzo zdewastowane sekcje B. Wszystko to wynik wandalizmu, który szerzy się w śląskiej komunikacji na ogromną skalę.
Ikarusy PKMu Bytom są w stanie tragicznym (jedynymi wyjątkami są 280.70E). Dosłownie wszędzie znaleźć można ponaklejane wlepki. Na tylnych pomostach często są zdezelowane i popisane markerem siedzenia jak i obicia, porysowane szyby, powykrzywiane poręcze, itd. Podłoga nigdy nie jest czysta. Z zewnątrz powykrzywiane i pokryte rdzą blachy. Powyginane w owe strony zderzaki, dziurawe przeguby i wieśniacko załatane dziury. Dotychczas jedynym Ikarusem w bardzeij pozytywnym stanie, jak zauważyłem jest #7208, choć i w nim ostatnio dopatrzyłem się wgniecionego przedniego zderzaka.
Ikarusy PKMu Świerklaniec są w znakomitym stanie. Tam większych problemów z dewastacjami nie ma, ale również jest mnóstwo ponaklejanych wlepek. Firma utrzymuje je w prawidłowym stanie, a i te nie rdzewieją. Jednakże są nieliczne przypadki. Ogółem przewoźnikowi należy pogratulować za utrzymanie 260tek i 280tek w świetnym stanie.
Jeżeli chodzi o PKM Sosnowiec to tu również nie mam większych zastrzeżeń. Dużo 280tek w ostatnich latach przeszło NG. Posiadają kilka wraków, ale na te już trudno natrafić. Problemów z utrzymaniem w porządku również nie ma. W cięższym jednak stanie są Ikarusy 260, które czeka niedługo kasacja. Troszkę pordzewiały.
PKM Gliwice również ma sięczym pochwalić. Obicia zawsze czyste, siedzenia niezdewastowane, a i rdzy nie widać na większą skalę.
Ikarusów PKMu Katowice rdza masowo nie zżera, zwłaszcza tych wyremontowwanych, ale bywają bardzo zdewastowane sekcje B. Wszystko to wynik wandalizmu, który szerzy się w śląskiej komunikacji na ogromną skalę.
W Płocku Ikary to przede wszystkim wersja 280.37, lewary są na wymarciu. W porównaniu z warszawskimi, są w bardzo dobrym stanie — wprawdzie tu i ówdzie jest maźnięte, porysowane, podarte bądź tylna oś skrzypi, lecz generalnie jest ok (weźcie też pod uwagę ich wiek i to, że są trochę nowocześniejsze od 280.26). W lewarach nie jest gorzej, ale wykończenie wnętrza jest już o wiele bardziej przestarzałe, no i mają gorsze fotele — Astromale I (Ikaromany mają oryginalne skajowo-gąbczaste).
Abstrachując, ten poznański lewar w środku jest — i napisałbym tutaj coś, ale zabrakło mi słów do opisania wrażeń. Wygląda za... za dobry autobus i aż mi żal, że MPK chce pozbyć się takich autobusów .
Abstrachując, ten poznański lewar w środku jest — i napisałbym tutaj coś, ale zabrakło mi słów do opisania wrażeń. Wygląda za... za dobry autobus i aż mi żal, że MPK chce pozbyć się takich autobusów .
E tam, nie uogólniaj.rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
Ikarusy PKMu Bytom są w stanie tragicznym (jedynymi wyjątkami są 280.70E). Dosłownie wszędzie znaleźć można ponaklejane wlepki. Na tylnych pomostach często są zdezelowane i popisane markerem siedzenia jak i obicia, porysowane szyby, powykrzywiane poręcze, itd. Podłoga nigdy nie jest czysta. Z zewnątrz powykrzywiane i pokryte rdzą blachy. Powyginane w owe strony zderzaki, dziurawe przeguby i wieśniacko załatane dziury.
Bo to jest 280.70E. Ogólnie Ikarusy 280.70E z PKM Bytom sa w bardzo dobrym stanie, czego nie można powiedzieć o przedstawicielach tego samego modelu z PKM Katowice. Ogólnie PKM Katowice to dla mnie żenada - remonty Ikarusów są wykonane partacko, materiały użyte do tych remontów są bardzo kiepskiej jakości, silniki głośne, szyby telepią się jeszcze bardziej, niż przed remontem... No comments..Dotychczas jedynym Ikarusem w bardzeij pozytywnym stanie, jak zauważyłem jest #7208
We Wrocławiu Ikarusy są w złym stanie, szczególnie jeśli chodzi o silnik... Rdza też je zżera i też są pobazgrane w środku z tyłu... Drzwi trzaskają niemiłosiernie lub wcale nie chcą się otwierać, są problemy ze zmianą biegów w lewarach, szyby się nie domykają. Jeśli chodzi o remonty to Ikary dostają tylko nowy lakier i nic poza tym... chociaż ostatnio 5273(5258) dostał nową gumę na przegub... ale mimo to i tak uwielbiam nimi jeździć. Dziś na przykład jechałam czterema!
No właśnie tyle Piszecie o GOP-owskich Ikarusach. Wiem, że część przedsiębiorstw remontuje swoje Ikarusy (np. w Świerklańcu). Czy przewoźnicy tacy jak np. PKM Katowice, nie remontują Ikarusów ?rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
To jest niestety standard Ikarusów - od zawsze. No może z wyjątkiem kiedy były fabrycznie nowe.ikarus9587 pisze:We Wrocławiu Ikarusy są w złym stanie, szczególnie jeśli chodzi o silnik... Rdza też je zżera i też są pobazgrane w środku z tyłu... Drzwi trzaskają niemiłosiernie lub wcale nie chcą się otwierać, są problemy ze zmianą biegów w lewarach, szyby się nie domykają. Jeśli chodzi o remonty to Ikary dostają tylko nowy lakier i nic poza tym... chociaż ostatnio 5273(5258) dostał nową gumę na przegub...
Trochę szkoda, że wrocławski MPK nie remontuje ich, ale to jest wg. mnie widoczny znak, że za wszelką cenę chcą się ich pozbyć. I dlatego nie inwestują w Ikarusy.
No i właśnie dlatego pokazałem te zdjęcia. Aby nikt nie próbował powiedzieć, że jak Warszawa to wszystko się błyszczy i jest ładne...jacool pisze:A ja myślełem że to w Gdańsku tramwaje są obleśne Nie ma to jak stolica...
Tak obmalowanego Ikara to ja dawno nie widziałem... fuuu
Remontują. Ale PKM Katowice remontuje (remontował) ikary w swoim zakładzie, a PKM Świerklaniec - w KZNS lub w Kapenie, dlatego jakość tych remontów jest dużo lepsza...J-31 pisze:No właśnie tyle Piszecie o GOP-owskich Ikarusach. Wiem, że część przedsiębiorstw remontuje swoje Ikarusy (np. w Świerklańcu). Czy przewoźnicy tacy jak np. PKM Katowice, nie remontują Ikarusów ?rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
To już nawet wnętrza bytomskich Ikarów prezentują się lepiej od tych warszawskich...No i właśnie dlatego pokazałem te zdjęcia. Aby nikt nie próbował powiedzieć, że jak Warszawa to wszystko się błyszczy i jest ładne...
David, a czy Orientujesz się może na ile lat wystarcza taki remont w KZNS. Ile lat taki Ikarus pojeździ zanim go albo skasują, albo znów wyremontujądavid82 pisze:Remontują. Ale PKM Katowice remontuje (remontował) ikary w swoim zakładzie, a PKM Świerklaniec - w KZNS lub w Kapenie, dlatego jakość tych remontów jest dużo lepsza...
No tak daleko to moja skromna wiedza już nie sięga. Powiem tylko że Świerklanieckie Ikary wyremontowane w KZNS w latach 2000 - 2002 do dziś zachowują bardzo dobry stan techniczny, a Ikary remontowane w PKM katowice - po roku jezdzenia - no comments... Moze są w dobrym stanie, jeśli chodzi o silnik i bebechy, ale wizualnie - żenada. Zresztą - PKM Katowice w ogóle nie dba o wygląd wewnętrzny swoich wozów.J-31 pisze: David, a czy Orientujesz się może na ile lat wystarcza taki remont w KZNS. Ile lat taki Ikarus pojeździ zanim go albo skasują, albo znów wyremontują
Wielkie dzięki. No Popatrz to coś musi być na rzeczy, ponieważ warszawskie MZA równiez samodzielnie remontuje swoje Ikarusy i one są w dobrym stanie wizualnym jakieś 3 lata, a potem jest coraz gorzej.david82 pisze:Powiem tylko że Świerklanieckie Ikary wyremontowane w KZNS w latach 2000 - 2002 do dziś zachowują bardzo dobry stan techniczny, a Ikary remontowane w PKM katowice - po roku jezdzenia - no comments... Moze są w dobrym stanie, jeśli chodzi o silnik i bebechy, ale wizualnie - żenada. Zresztą - PKM Katowice w ogóle nie dba o wygląd wewnętrzny swoich wozów.
Generalnie możemy uznać, że remont w przypadku warszawskich Ikarusów starcza na jakieś 5 lat. To jest jednak już okres, kiedy pojazd wciąż jeździ, ale jego obraz jest taki jak na zdjęciach powyżej.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Zupełnie jak 2507J-31 pisze: http://jasio147.webpark.pl/2596_2.jpg
Ale do rzeczy
U nas widać że dbają o ikary... jak już zrobią NB to to jakoś wygląda, takiej demolki nie ma...
No właśnie nie jest to jednostkowy przypadek. Nie oznacza, to wcale, że wszystkie warszawskie Ikarusy są w takim stanie. Część pojazdów jest naprawdę bardzo ładna.jacool pisze:Mniemam, że jest to jednostkowy wypadek i nie wszystkie Ikary tak po Wawie sunadavid82 pisze:To już nawet wnętrza bytomskich Ikarów prezentują się lepiej od tych warszawskich...
No, ale natknięcie się na pojazd w stanie krytycznym nie stanowi większego problemu. Jest tego naprawdę sporo.
A w Lublinie jest bardzo różnie. Niektóre wozy zadbane inne wprost złomiaste. Ale tak na serio to MPK w ramach oszczędności stosuje bardzo ciekawe pomysły np. ten:
http://img473.imageshack.us/my.php?image=1848438ow.jpg
Takie pręty podtrzymujące przegub przed opadanie. BTW: mogliby ten przegub wymienić bo ostatnio moda w mpk na wymianę przegubów na szare materiałowe
http://img473.imageshack.us/my.php?image=1848438ow.jpg
Takie pręty podtrzymujące przegub przed opadanie. BTW: mogliby ten przegub wymienić bo ostatnio moda w mpk na wymianę przegubów na szare materiałowe