7000
7000
Witam.
Do Olsztyna przyjechały 5 z 11 Volv 7000. Są aż z Wiednia, układ drzwi: 2+2+0;
32 miejsca siedzące (łącznie 90 pasażerów
). Pierwsze 5 sztuk wyjedzie już na początku sierpnia. 
Zdjęcia: Na razie główna strona MPK
Oraz zdjęcie z Wiednia

32 miejsca siedzące (łącznie 90 pasażerów


Zdjęcia: Na razie główna strona MPK
Oraz zdjęcie z Wiednia

Podejrzewam, że jak na używki musiały kosztowac bardzo drogo. Przecież są to w miarę młode wiekiem wozy, więc nie sprzedawano by ich za powiedzmy 50 tys. zł
. Mam tylko nadzieję, ze olsztyńskie MPK przemaluje w swoim czasie te wozy, gdyż teraz ich barwy na tle malowania pozostałych autobusów wyglądają dosyć dziwnie
.


Autobusy są z 2001 roku.Damhan pisze:Z jakiego są rocznika?Aż dziwne, ze Wiedeń pozbywa się tak nowoczesnych autobusów.

Ja jednak coś czuję, że nie.Adrian_ pisze:Podejrzewam, że jak na używki musiały kosztowac bardzo drogo. Przecież są to w miarę młode wiekiem wozy, więc nie sprzedawano by ich za powiedzmy 50 tys. zł. Mam tylko nadzieję, ze olsztyńskie MPK przemaluje w swoim czasie te wozy, gdyż teraz ich barwy na tle malowania pozostałych autobusów wyglądają dosyć dziwnie
.


Dlaczego? przecież dzięki przemalowaniu w MPK pozostaną w miare jednolite barwy, a tak powstanie mały obornik. A tak BTW czy tego typu Volva ze względu na układ drzwi będą też jeździły na liniach podmiejskich, czy też nie? a tak BTW to chyba pierwsze tego typu Volva w Polsce (z układem drzwi 2-2-0).
O te barwy to trzeba się spytać naszego rzecznika, choć długo nie odpowiada.Adrian_ pisze:Dlaczego? przecież dzięki przemalowaniu w MPK pozostaną w miare jednolite barwy, a tak powstanie mały obornik. A tak BTW czy tego typu Volva ze względu na układ drzwi będą też jeździły na liniach podmiejskich, czy też nie? a tak BTW to chyba pierwsze tego typu Volva w Polsce (z układem drzwi 2-2-0).

Na liniach podmiejskich na pewno nie puszczą tych autobusów (szczególnie na 14, gdyż chuligani z Barczewa mogą zniszczyć nam autobusy, jak stało się z jednym Ikarusem.


Za mało? przy takim spadku potoków pasażerskich w niektórych miastach taki układ drzwi jest przewoźnikom nawet na rękę, gdyż ludzie rzadko korzystają z 3 drzwi (ale jakbyście zaproponowali usunięcie 3-cich drzwi w sanockich Mediumach to ludzie chyba by Was śmiechem zlinczowali). Poza tym wrocławskie Solariony LE także mają układ 2-2-0, a na miejskich śmigają i ludzie jakoś się w nich mieszczą. Mnie zastanawia tylko edno: skąd MPK Olsztyn będzie brało części do tych Volv? będziecie części do nich przekładać ze starszych tego typu pojazdów, czy też sprowadzać z Wrocławia ?
.

Swoją drogą jestem zdziwiony, że firma Blaguss w Wiedniu pozbywa się prawie fabrycznie nowych autobusów (rocznik 2001, toż to przecież mają dopiero po około 5 lat). Ciekawe co było powodem sprzedaży ?
Można też zauważyć, że Blaguss ma w swojej firmie prawie same turystyki. Tak więc może pozbył się ich, gdyż np. nieopłacalne było wiezienie ludzi po mieście.Adrian_ pisze:Pewnie nie sprawdziły sie za granicą, albo też ten przewoźnik chciał zakupić jakieś lepsze wozy, dlatego się ich pozbył.

A tak poza tym, Volva otrzymają nr taborowe 914-924.

EDYTOWANE: 1.09.2006r
Dzisiaj puścili na linie kilka czerwonych Volvo. No i nie przegapiłem okazji i się jednym przejechałem. Linia 25, autobus nr 915. Wnętrze w sam raz, miejsc siedzących jest nie za dużo i nie za mało



A poza 25 jeździły także na 7, 21 i na liniach podmiejskich 8, 14 i 19 (z 19 się bardzo zdziwiłem

Dowiem się w najbliższym czasie, czy jest tam CAN-Bus.ppln pisze:Ale w waszych z racji deski VDO zastosowano chyba CAN-Busa więc nie powinno być tak źle

A co do autobusów, to są wzięte w leasing, tablice rejestracyjne zaczynające się WL (chyba Legionowo

Edytowane: 2 września 2006r
Z elektryką już jeden ma problem, do zajezdni wczoraj zjechały 3 Volva (nr taborowe w ustalaniu

