Używane Solarisy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Hubert

Post autor: Hubert »

Panowie, spokojnie. Z serji "Durne kłótnie o Solarisie" przedstawiam krótki wykład.
SU12III w wersji drzwiowej 2-2-0 to 12 która z tyłu nie ma drzwi ale silnik jest w zabudowie wieżowej.
SU12III LE w wersji drzwiowej 2-2-0 za drugimi drzwiami ma schodki jak M121M (tyle że nie ma 3 drzwi) i silnik i inne Rzeczy są pod podłogą.
Mam nadzieje że pomogłem
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A on czasem nie ma mniejszej wieży i nie jest LE z jednym schodkiem? Standardowe U12LE ma z tyłu drzwi takie jak U10 z przodu
Solaris nie robi czegoś takiego, a drzwi to mogą zrobić ci nawet jedne wąskie z przodu i awaryjne z tyłu po lewej.
Robson pisze:SU12 2-2-0 maja z tylu cztery siedzenia i obok jest tylko chlodnica i silnik jest pod podloga.
Zależnie od zamawiającego.
ppln pisze:Za to drugi typ LE - ten z jednym schodkiem, "zjeżdżalnią" ma chłodnicę w wieżyczce i zabudowę amfiteatralną
To jest raczej uznawane za LF-a już. Ja to nazywam VLE (Very Low Entry)

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Solaris nie robi czegoś takiego, a drzwi to mogą zrobić ci nawet jedne wąskie z przodu i awaryjne z tyłu po lewej.
I tak jak moga zrobić drzwi z lewej tak mogą zamontować silnik pod podłogą i chłodnicę w małej wieży (U18 w Berlinie ponoć coś takiego mają)

OZZY

Post autor: OZZY »

Dokładnie! Ale jest to opcja zabudowy wykonywana w pojeździe tylko jeżeli wymaga tego przetarg. Wtedy traci się tylko jedno siedzenie z tyłu na którego miejsce wchodzą układy chłodnicy. Taka zabudowa jest stosowana tylko w pojazdach które nie mają ostatnich drzwi, niezależnie czy są to łamańce czy solówki ale tylko na specjalne życzenie zamawiającego (tak jak przesuwne okna tylko na większą skalę ;) ) Najprostrzą metodą rozpoznania takiego ewenementu technicznego są czarne "elementy" wyrównujące łamaną w środku linę okien. Taki pojazd jest z założenia LF bo ma niską podłogę we wszystkich drzwiach. Nie mozna powiedzieć że gdyby miał trzecie drzwi to byłby LE ponieważ Solaris nie zabudowywuje w ten sposób silnika w pojazdach o maksymalnej liczbie drzwi.

Polbusowe nabytki to klasyczne SU12 III z wieżą --> brakuje czarnych elementów no i na końcu autobusu są 3 a nie 4 siedzonka :D
Ostatnio zmieniony 2006-05-07, 11:04 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

A ja nic nie powiem poza tym, że są śliczne i mają trochę jaśniejszy lakier niż te wcześniejsze. Ich numery to: 01464, 01465 i 01466, wyświetlacze pomarańczowe. Stacjonują codziennie na PKSie, ale to chyba wiadomo...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wrocławski Polbus zakupił ostatnio kolejne 8 Solarisów Urbino 12. Oprócz tych wozów zakupili też Neoplana K4016td i Neoplana N4016. Wszystkie te wozy były do niedawna własnością bydgoskiego For-Busa, zaś teraz będą zapewne jeździć na liniach podmiejskich w Polbusie. Niby jest to dobry zakup, ale obawiam sie, że po pewnym czasie te wozy trafią także do obsługi zwykłych kursów PKS :/.

gość

Post autor: gość »

Adrian_ pisze:Wrocławski Polbus zakupił ostatnio kolejne 8 Solarisów Urbino 12. Oprócz tych wozów zakupili też Neoplana K4016td i Neoplana N4016. Wszystkie te wozy były do niedawna własnością bydgoskiego For-Busa, zaś teraz będą zapewne jeździć na liniach podmiejskich w Polbusie. Niby jest to dobry zakup, ale obawiam sie, że po pewnym czasie te wozy trafią także do obsługi zwykłych kursów PKS :/.
¯e jakich lini?? Podmiejskich?? Przecież Polbus nie wygrał przetargu na aż tyle linii...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

gość pisze:
¯e jakich lini?? Podmiejskich?? Przecież Polbus nie wygrał przetargu na aż tyle linii...
To w takim razie po co sprowadzili kolejne używane Solarisy do Wrocławia? na te linie, które już są, czy w jakimś innym celu?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może będzie przetarg, albo chcą pozbyć się 120-tek z Meteora?
No, Neoplan K, nieźle… Coraz ciekawiej robi się we Wrocławiu :)
Ostatnio zmieniony 2006-08-21, 21:46 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Mnie raczej zastanawia inny aspekt tych zakupów, mianowicie sprzedaż w miarę nowych autobusów przez bydgoski For-Bus. Ciekaw jestem, co skłania ich do pozbycia się wszystkich Solarisów przez tego przewoźnika? czyżby mieli problem z eksploatacją tychże wozów w Bydgoszczy?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:nowe Solarisy
Jaką masz pewność, ze te Solarisy są fabrycznie nowe? o ile sie orientuję Solarisy, które ostatnio trafił do Polbusa zostały odkupione od jednego z komisów samochodowych z Piły.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jaką masz pewność, ze te Solarisy są fabrycznie nowe? o ile sie orientuję Solarisy, które ostatnio trafił do Polbusa zostały odkupione od jednego z komisów samochodowych z Piły.
Kiedyś kupili kilka nówek.

Damhan

Post autor: Damhan »


Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko, ze to są Solarisy kupione przez Polbus jakiś czas temu. Solarisy, które nabyli ostatnio są używkami. A tak BTW czy wrocławski Polbus nabył kiedykolwiek Solarisy Urbino 12LE?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A tak BTW czy wrocławski Polbus nabył kiedykolwiek Solarisy Urbino 12LE?
Nie.

Damhan

Post autor: Damhan »

Adrian_ pisze:Tylko, ze to są Solarisy kupione przez Polbus jakiś czas temu. Solarisy, które nabyli ostatnio są używkami. A tak BTW czy wrocławski Polbus nabył kiedykolwiek Solarisy Urbino 12LE?

:wall: Ale nie mówiliśmy tu o tych "najnowszych" tylko właśnie o tych fabrycznie nowych, które przyszły wcześniej. Czytaj ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Ogrzeję nieco temat.
Mam pytanie do łódzkich użytkowników: jakie silniki i skrzynie biegów miały łódzkie Solarisy Urbino 12, które trafiły do DLA?

Pytam rzecz jasna o dokładny typ, nie o samego producenta części.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

http://phototrans.eu/14,482052,0,Solari ... _1407.html

Banan się z niego zrobił ;) 12 lat ma. 15 - letnie wrocławskie gnioty nie są tak wygięte.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Kędzior, prawie rok temu pisze:Ogrzeję nieco temat.
Mam pytanie do łódzkich użytkowników: jakie silniki i skrzynie biegów miały łódzkie Solarisy Urbino 12, które trafiły do DLA?

Pytam rzecz jasna o dokładny typ, nie o samego producenta części.
Czyli nikt nie wie...

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol »

Silnik MAN D0826 LOH 17, skrzynia biegów Voith 854.3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”