O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Darek85 pisze:Niewątpliwie jednak najważniejszym wydarzeniem będzie światowa premiera niskopodłogowego autobusu Mercedes-Benz Conecto low floor...
To mnie wcale nie dziwi. Konkurencja nie śpi. Przecież inna turecka firma - MANAS - produkująca wysokpodłogowe MAN-y SL223 już dawno produkują nowe autobusy w wersji LE, jeden z nich testowano nawet w Gorzowie :mruga:

A więc MB Conecto LF... Ja bym nawet napisał - lepiej późno niż wcale. :retard:

drentwy

Post autor: drentwy »

Fiu fiu, a to niespodzianka. Wygląda na to, że obok Vecto przybędzie nam jeszcze jeden tani niskopodłogowiec, który będzie mógł liczyć się w wielu przetargach w których głównym kryterium jest cena. Ciekawe, zwłaszcza w świetle nadchodzącego przetargu dla ajentów w Warszawie - ciekawe czy ktoś wystartuje z nowym Mercem :mruga: W ogóle kieleckie Transexpo zapowiada się w tym roku bardzo ciekawie :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Przecież inna turecka firma - MANAS - produkująca wysokpodłogowe MAN-y SL223 już dawno produkują nowe autobusy w wersji LE, jeden z nich testowano nawet w Gorzowie :mruga:
Masz na myśli Lion’sa City T, czyli EL2x3?

kombino

Post autor: kombino »

Ciekawe czy będzie mieć z tyłu 1 schodek :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

kombino pisze:Ciekawe czy będzie mieć z tyłu 1 schodek :P
O — to właśnie może być sposób Mercedesa na obniżenie kosztów. :]

aleksej

Post autor: aleksej »

Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza (uwazam ze wlasnie takie rozwiazani jest najlepsze, jak w Volvo B10LA), buda z Conecto po przerobkach i mamy naprawde fajny autobus za niewielkie pieniadze, jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi.

Aleksej

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

kombino pisze:Ciekawe czy będzie mieć z tyłu 1 schodek
Jeśli tego typu Mercedes będzie posiadał 1 schodek to chyba przestanie być w 100% niskopodłogowcem :chytry:
aleksej pisze:jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi
A czy zrobiono już coś konkretnego w tej sprawie (np. przetarg)? jeśli nie, to tylko czcze marzenia o nowych Conecto ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Jeśli tego typu Mercedes będzie posiadał 1 schodek to chyba przestanie być w 100% niskopodłogowcem :chytry:
A NL222 jest niskopodłogowcem? Jest. Nie przestanie.

kombino

Post autor: kombino »

Adrian_ pisze:Jeśli tego typu Mercedes będzie posiadał 1 schodek to chyba przestanie być w 100% niskopodłogowcem
A kto powiedział,że ma takim być :?: Ze zrozumieniem czytać proszę ;) To ma być LE.
plocmaster pisze:A NL222 jest niskopodłogowcem? Jest. Nie przestanie.
Nie jest-to jest LE i takie ma być conecto.
aleksej pisze:
Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza
Ale w 0405GN-w sekcji B jest 1 schodek-mam nadzieję,że zmodernizowali to na wzór B10LA. Jeśli do tego cena będzie atrakcyjna-650tys-700tys z estetycznym wnętrzem,to byłby to dobry pomysł,takie LE można w Polsce zaakceptować. :mruga:

Oczywiście cena dotyczy solówki :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Masz na myśli Lion’sa City T, czyli EL2x3?
Tak
aleksej pisze:Mysle ze to bedzie bazowalo na podwoziu Mercedesa O405GN/2 byc moze niska podloga do 3cich drzwi, w 4tych stopien nie przeszkadza (uwazam ze wlasnie takie rozwiazani jest najlepsze, jak w Volvo B10LA), buda z Conecto po przerobkach i mamy naprawde fajny autobus za niewielkie pieniadze, jestem pewien ze w przyszlym roku takie Conecto pojawia sie w Lodzi.
Pomysł jako taki jest super, ale... czegoś nie rozumiem. Nie rozumiem polityki koncernu Evobus. Przecież MB Conecto LE będzie konkurencją dla MB Citaro :roll:

kombino

Post autor: kombino »

J-31 pisze:Przecież MB Conecto LE będzie konkurencją dla MB Citaro :roll:
Jest jedno wyjście:muszą byc sporo tańsze :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zadałem może głupie pytanie, ponieważ teraz doszedłem do wniosku, że MANAS będący w grupie MAN-a (Neoman) zrobił ten sam "numer" i... nie stał się konkurencją dla MAN LC, a jedynie jego uzupełnieniem, zajął lukę w ofercie i odpowiada na zapotrzebowanie przewoźników.

A zatem wydaje mi się - przepraszam po części odpowiadam sobie na swoje pytanie, postawione wyżej :wall: - iż MB Conecto LE też będzie uzupełnieniem w ofercie Evobusa, tzn. autobusy HF, LE, LF. Pierwsze dwa to oczywiście Conecto, LF to naturalnie MB Citaro. Dzięki temu oferta Evobusa - podobnie jak konurencji - będzie teraz maksymalnie elastyczna. Klient może zakupić taki tabor jakiego dokładnie potrzebuje. ;)

No dobra... czekam na fotki :mruga:

kombino

Post autor: kombino »

Tak,ale conecto jest lepszą bazą dla LE. Bo jest średniopodłogowe. :mruga:

Darek85

Post autor: Darek85 »

Coś mi intuicja podpowiada, że w przyszlym roku zobaczymy w Łodzi Conecto LE :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ja mam całkiem inne zdanie na ten temat. :P
Zauważcie, że Citaro to już bardzo stary model — był na rynku jeszcze wtedy, gdy MAN dopiero opracowywał 3. generację, a w Bolechowie tłukli serię K.
Zapewne po prostu Mercedes przygotowywuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu — i po zmianach rolę autobusu LE będzie pełnić Conecto, a nie dzisiejsze Citaro. :)
Poza tym — na Infobusie było wyraźnie napisane low floor, więc skąd się te LE nam wzięło?

kombino

Post autor: kombino »

plocmaster pisze:Poza tym — na Infobusie było wyraźnie napisane low floor, więc skąd się te LE nam wzięło?
:shocked: nie wiem-tym lepiej dla conecto i dla nas :cool: Mam nadzieję,że wieżę będzie mieć :D

ppln

Post autor: ppln »

Muszę powiedzieć, że jestem za, a nawet przeciw. Bo zastąpienie modelu wysokopodłogowego niskowejściowym jest bardzo pozytywne, ale czy nie lepiej wznowić produkcję 405N-ek? Przynajmniej schludnie wyglądają, a nie powinny być specjalnie drogie. Ewentualnie można wywalić schodek z 3-cich drzwi (i wtedy będą LF-ami, przynajmniej w wersji 3-drzwiowej :) )

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:ale czy nie lepiej wznowić produkcję 405N-ek?
Nie.
ppln pisze:Przynajmniej schludnie wyglądają
Conecta też.
ppln pisze:a nie powinny być specjalnie drogie
200 tys. za 10-letnią.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Conecta też.
Taa, zwłaszcza te światełka przednie. Już Ikar piękniejszy :/
plocmaster pisze:Nie.
Czemu? To to samo tak właściwie jest, a lepiej wygląda.

OZZY

Post autor: OZZY »

Dzisiaj byłem na fotkach i po zgraniu ich na kompa wpadłem na taki niecny pomysł :]
Może nie do końca w temacie ale coś w tym jest :D

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”