120M
120M
Co sądzicie o Jelczu 120M ? Jezdzi on w wielu miastach polski
Uważam go za jeden z lepszych produkcji Jelcza, może nawet za najlepszy.
Jego atutami według mnie są : Cichy slinik, lepsze wykonannie od M121M, nie trzeszczy, ma wygodne fotele.
Zapraszam do dyskusji
Na zdjęciu 120M z MPK Nowy Sącz, według mnie nalepszy z tej rodziny w Nowym Sączu.
Uważam go za jeden z lepszych produkcji Jelcza, może nawet za najlepszy.
Jego atutami według mnie są : Cichy slinik, lepsze wykonannie od M121M, nie trzeszczy, ma wygodne fotele.
Zapraszam do dyskusji
Na zdjęciu 120M z MPK Nowy Sącz, według mnie nalepszy z tej rodziny w Nowym Sączu.
Ostatnio zmieniony 2006-01-31, 22:33 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
Również uważam ten autobus za jeden z lepszych produktów Jelcza,we Wroclawiu jeździ sporo autobusów tego typu.Mimo że są starsze od M121,trzymają się o wiele lepiej.Uważam że sa solidniej wykonane od swoich następców za czym przemawia o wiele cichszy silnik,wygodne siedzenia.Na koniec dodam jeszcze że nie trzeszczą i nie telepią tak jak M121.Powiedzialbym że jest to udany produkt Jelcza.
W Warszawie jeszcze do zeszłego roku (do kwietnia) można było spotkać właśnie takie 120M (tyle, że żółto czerwone). Aż dwóch przewoźników eksploatowało te autobusy - tj. Connex Warszawa i PKS Grodzisk Mazowiecki.
Mnie się bardzo podobały. Miały andrychowskie silniki i manualne skrzynie biegów. Bardzo podobała mi się jazda nimi. Nieco trzeszczały, ale za to poruszały się bardzo majestatycznie i spokojnie.
Ciekawostką było ogrzewanie. Kiedy tylko robiło się zimno i kierowcy zaczęli seozn ogrzewczy, w autobusie straszliwie pachniało spaloną ropą...
Obecnie w Warszawie jeszcze na linii "Ł" do Łomianek można je spotkać (Komunikacja Miejska w Łomiankach)...
Natomiast ex PKS-owskie 120M, są m.in. w Wałbrzychu i mają nawet diodowe wyświetlacze...
Mnie się bardzo podobały. Miały andrychowskie silniki i manualne skrzynie biegów. Bardzo podobała mi się jazda nimi. Nieco trzeszczały, ale za to poruszały się bardzo majestatycznie i spokojnie.
Ciekawostką było ogrzewanie. Kiedy tylko robiło się zimno i kierowcy zaczęli seozn ogrzewczy, w autobusie straszliwie pachniało spaloną ropą...
Obecnie w Warszawie jeszcze na linii "Ł" do Łomianek można je spotkać (Komunikacja Miejska w Łomiankach)...
Natomiast ex PKS-owskie 120M, są m.in. w Wałbrzychu i mają nawet diodowe wyświetlacze...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
W Krakowie w 3 lata przyszło 130 Autobusów Jelcz120M w latach 1993-1995 następująco :
1993 BF201-BF210
1994 BF211-BF245 DF301-DF325
1995 BF246-BF260 DF326-DF340 PF261-PF291
To są oczywiście taborowe numery, stare były następujące: dla KB 11001-60 KW 21001-40 i dla KP 41002-31. Wraz z ostatnią partią przybył do Krakowa 41001 --> BJ621.
Jeden Krakowski 120m Ma o numerze 291 ma automatuczną skrzynie biegów (3-biegowa, VOITH) Wraz z dostawami Jelczy kasowano M11 oraz Ik.260. Początkowe dostawy bardzo przyominały PR110, dopiero późniejsze się troche zmieniły za sprawą zmiany zderzaków i siedzeń. W Krakowie obecnie powoli pozbywamy się tych Jelczy za sprawą zakupu 50 sztuk U12, po za tym czas eksploatacji miał wynosić 6 lat, a do tej pory w Krakowie pozostaje około 60 sztuk tych autobusów, które obecnie (wszystkie) znajdują się na zajezdni bieńczyce, zajeły one miejsca Gniotów oddanych na KW, a z KP przyszły troche wcześniej za sprawą CN94UB oraz CN113CLL. 120M to pierwsze autobusy w Krakowie posiadające wyświetlacze
1993 BF201-BF210
1994 BF211-BF245 DF301-DF325
1995 BF246-BF260 DF326-DF340 PF261-PF291
To są oczywiście taborowe numery, stare były następujące: dla KB 11001-60 KW 21001-40 i dla KP 41002-31. Wraz z ostatnią partią przybył do Krakowa 41001 --> BJ621.
Jeden Krakowski 120m Ma o numerze 291 ma automatuczną skrzynie biegów (3-biegowa, VOITH) Wraz z dostawami Jelczy kasowano M11 oraz Ik.260. Początkowe dostawy bardzo przyominały PR110, dopiero późniejsze się troche zmieniły za sprawą zmiany zderzaków i siedzeń. W Krakowie obecnie powoli pozbywamy się tych Jelczy za sprawą zakupu 50 sztuk U12, po za tym czas eksploatacji miał wynosić 6 lat, a do tej pory w Krakowie pozostaje około 60 sztuk tych autobusów, które obecnie (wszystkie) znajdują się na zajezdni bieńczyce, zajeły one miejsca Gniotów oddanych na KW, a z KP przyszły troche wcześniej za sprawą CN94UB oraz CN113CLL. 120M to pierwsze autobusy w Krakowie posiadające wyświetlacze
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
A ja uważam że MPK juz dawno powinno się pozbyć tego złomu jakim jest M120, w Krakowie około 90 procent jest w opłakanym stanie, jak jedzie to wszystko się w nim trzęsie, na każdym kroku na podłodze jest aluminiowa listwa która jest po to aby się wykładzina na podłodze trzymała, i w ogóle są OKROPNE
No proszę. Co ja tutaj przeczytałem. A tak niedawno wspólnie chwaliliśmy krakowskie MPK za dbałość o taborM_Szymkowiak pisze:A ja uważam że MPK juz dawno powinno się pozbyć tego złomu jakim jest M120, w Krakowie około 90 procent jest w opłakanym stanie, jak jedzie to wszystko się w nim trzęsie, na każdym kroku na podłodze jest aluminiowa listwa która jest po to aby się wykładzina na podłodze trzymała, i w ogóle są OKROPNE
Zgadza się.
Np. KM w Płocku. Tam również eksploatuje się mnóstwo Pr110 i trochę M120 i większość z nich jest w nienagannym stanie.
No, ale już MPK Włocławek - to istne zagłębie M120 w różnych odmianach. Co prawda ostatnio kupili trochę Solarisów, ale swego czasu specjalnie sprzedali wszystkie Ikarusy 280, bo stwierdzili, że eksploatacja wyłącznie M120 będzie o wiele lepszym pomysłem. I faktycznie, widziałem na żywo ich M120 - są naprawdę ekxtra...
Np. KM w Płocku. Tam również eksploatuje się mnóstwo Pr110 i trochę M120 i większość z nich jest w nienagannym stanie.
No, ale już MPK Włocławek - to istne zagłębie M120 w różnych odmianach. Co prawda ostatnio kupili trochę Solarisów, ale swego czasu specjalnie sprzedali wszystkie Ikarusy 280, bo stwierdzili, że eksploatacja wyłącznie M120 będzie o wiele lepszym pomysłem. I faktycznie, widziałem na żywo ich M120 - są naprawdę ekxtra...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Rzeczywiście niedostosowanie do transportu osób niepełnosprawnych to poważny problem M120.
Ale jeśli dobrze pamiętam, to m.in. w Toruniu przystosowano M120 do przewozu takich osób. Wjazd odbywał się pierwszymi drzwiami. Z tego powodu kabina kierowcy musiała ulec zmniejszeniu i zdaje się, że przebudowano przednią część autobusu, tak by niepełnosprawny mógł swobodnie przejechać wózkiem do środka...
Ale jeśli dobrze pamiętam, to m.in. w Toruniu przystosowano M120 do przewozu takich osób. Wjazd odbywał się pierwszymi drzwiami. Z tego powodu kabina kierowcy musiała ulec zmniejszeniu i zdaje się, że przebudowano przednią część autobusu, tak by niepełnosprawny mógł swobodnie przejechać wózkiem do środka...