Volvo B10BLE 6x2

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-12-06, 17:44

Wilchelm pisze:Szkoda,ze były pierwszymi i zarazem ostatnimi autobusami 15 metrowymi we Wrocławiu.
No niestety, 15 metrówki to zawsze jakies urozmaicenie ;) A wrocław ma pech podwójny, ponieważ Volvo nie zrobiło 15 metrowej 7000 ;)

Jessi

Post autor: Jessi » 2005-12-06, 22:05

A po co 15 metrowe. Dla tak dużych miast jak Wrocław potrzeba przegubowców aby nie było zbyt dużego tłoku w autobusach. Dlatego MPK Wrocław kupuje najwięcej przegubowców.

A te 12 metrowe Volvo 7000 są wykorzystywane na bardzo nie uczęszczanych liniach typu 435, 129 itp. Natomiast większość linii jest ruchliwa i przewija się przez nie w ciągu dnia setki ludzi i tam radę dają tylko przegóbowce.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-12-06, 23:00

B.A. Baracus pisze:
Wilchelm pisze:Szkoda,ze były pierwszymi i zarazem ostatnimi autobusami 15 metrowymi we Wrocławiu.
No niestety, 15 metrówki to zawsze jakies urozmaicenie ;) A wrocław ma pech podwójny, ponieważ Volvo nie zrobiło 15 metrowej 7000 ;)
Volvo 7000/7700 w wersji 15 metrowej faktycznie nie ma, ale na rynkach europejskich ( w Polsce niestety ten model jest nie oferowany) jest model Volvo 8700 także dostępny w wersji 15m ze skrętną ost. osią. http://transport.wroc.biz/ tutaj można wyszukać sobie polecam zwłaszcza Connex Finland-Vantaa , które właśnie korzysta z tego typu autobusu wyprodukowanego we Wrocławskiej fabryce.

voy

Post autor: voy » 2005-12-06, 23:06

Przegubowce w gruncie rzeczy są droższe w zakupie i utrzymaniu. Na 15 metrów mogą sobie pozwolić miasta, które nie mają problemu z ulicami, które nie są wąskie i mają sieć drogową w przyzwoitym stanie. Myślę, że w Rzeszowie piętnastometrowce doskonale spełniają swoją rolę. Są tańsze w zakupie i, co najważniejsze, w eksploatacji.
Oczywiście pojazdy powinny być traktowane jako piętnastometrowe, a nie jak przegubowce, bo puszczenie takiego pojazdu na linię, na której powinny jeździć przegubowce, jest porażką.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-12-06, 23:26

Wilchelm pisze:jest model Volvo 8700 także dostępny w wersji 15m ze skrętną ost. osią
Chodzi ci zapewne o Volvo 8700 LE, według mnie jest to bardzo dobry autobus firmy Volvo, i to właśnie pojazdy z tej serii bardziej nadawałyby się na nasze drogi :D

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-12-06, 23:33

Dokładnie to miałem na myśli Volvo 8700 6x2. Voy do czego pijesz??

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-12-07, 00:30

Wilchelm pisze:Dokładnie to miałem na myśli Volvo 8700 6x2
Chyba raczej 8700 LE 6x2 ;) Autobusy serii 8700, które są przstosowane do komunikacji miejskiej mają oznaczenie LE :D

P.S. Wiem czepiam się drobnostek ;)

Jessi

Post autor: Jessi » 2005-12-08, 18:54

No ale według mnie tyle piętnasto metrowców ile mamy nam wystarczy. Chociaż na takiej lini jak 103 by się przydały. Jak jedzie na niej pregniot (najczęściej one właśnie tam jeżdżą)
to jest tłok, że nie można wsiąść, a jak V7x00A, albo I280 to prawie pustka. A piętnastometrowiec byłby w sam raz.
A taki mały OFFTOP: Jak to się stało że MPK zakupiło tego Odkurzacza #8502? On dawniej był jako testowy autobus w Jelczu, a teraz MPK go użytkuje. To chyba jedyny używaniec w MPK Wrocław?

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-12-08, 18:57

W MPK większość testerów, nie wiedzieć czemu się ostaje, podobnie jak Man NG313 czy Ik 417 :!:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-12-08, 19:43

MPK kilka lat temu chcąc zakupić autobus 18 metrowy a nie mając skąd wziąść informacji, który będzie najlepszy podjeło ciekawą decyzję,że zakupi wszystkie modele w ilośc szt. 1. I w ten sposób znalazł się u nas odkurzacz #8502, Man, Ikarus 417 i Volvo 7000 ,które wygrało bój.

Jessi

Post autor: Jessi » 2005-12-08, 20:30

Tego #8502 to kupiono używanego w 2004 roku. Wy piszecie o #8501, który był zakupiony do tych testów razem z Manem. Ikarus 417 nie miał z tym testem nic wspólnego, był on zakupiony 8 lat wcześniej.

Ja się pytam o #8502, który był zakupiony jako używany. Używał go wcześniej ZS Jelcz do pokazów.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-12-09, 16:38

A co Wrocław nie miał pomóc bratankom z Jelcza jak mieli cos do zaoferowania :-P

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-06, 15:44

Stefko pisze:Co sądzicie o tym wynalazku?
Cóż, o tzw. "trzyosiowcu" mogę powiedzieć tylko jedno: wspaniały autobus :).
Volvo B10BLE 6x2 był jednym z pierwszych niskopodłogowców, jakim miałem okazję podróżować. Dosyć dobrze zapamietałem tą podróż mimo, iż miała miejsce w 1999 roku. Wtedy wrocławskie Volva B10BLE 6x2 pachniały nowością i wzbudzały u mnie spore zainteresowanie. Zawsze w wakacje odwiedzając Park Południowy widywałem je na linii 127, tudzież 327 gdzie wówczas były standardową obsadą. Niegdyś nawet miałem okazję przejechać sie wrocławskim Volvem B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8038 na linii 122 na trasie Plac 1 Maja-Kazimierza Wielkiego i muszę przyznać, ze to było to. Autobus ten miał bardzo dobre zawieszenie, nie trzeszczał i ogólnie nie sprawiał większych problemów w eksploatacji. W dodatku miał całkiem wygodne fotele. Ogólnie rzecz biorąc był to świetny autobus. MPK Wrocław posiadąło wtedy (i nadal posiada) 18 tego typu Volv o nr. taborowych 8028-8045. Wszystkie stacjonują na zajezdni Grabiszyńska.
Michał pisze:Ma ktoś może fotki wnętrza tego pojazdu?
Zdjęcia wnętrza tych Volv będą raczej na TWB, gdyż szukałem ich i nic nie znalazłem :).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-11-06, 20:56

Stefko pisze: Ale to jest 8770, czyli autobus podmiejski :)
7xxx - miejski
8xxx - podmiejski
9xxx - międzymiastowy
:) tak to nalze rozumieć :)
Tylko kolega zapomniał dodać, że ten zapis istnieje od przełomu 2003/2004 rok i stąd mamy np. turystyki 7250, o których wspomina Adrian.

[ Dodano: 2006-11-06, 15:44 ]
nieprawda. to tester jelcza wystawiony do przetargu w 2000 roku...
Dalej uskutecnziasz swoje bzdurki.

Stefko

Post autor: Stefko » 2006-11-06, 21:11

Tak, uskuteczniam.
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. :) i jeszcze to :strzałka: http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502

[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam :)
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Stefko, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-11-06, 21:21

Dobrze by było jak byś wiedział jaka była historia całej tranzakcji.
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 1 raz.

Stefko

Post autor: Stefko » 2006-11-06, 21:25

Ja juz nie chce mieszać :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-06, 21:29

Potwierdzę to, co już wcześniej napisaliście. Jelcz ten został odkupiony w 2000r. od MPEC-u To raz, a dwa od Jelczy M181M jest stosowny temat, więc nie zaśmiecaj tego tematu, bo Volva B10BLE 6x2 i Jelcze M181M maja ze soba tyle wspolnego, co EU07 i EN57.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28794
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-07, 10:57

A zatem wracamy to tematu czyli - "Volvo b10b le 6x2" :chytry:
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-07, 16:57

Ok, zatem ja również powrócę do tematu i jednocześnie zrealizauję prośbę kol. Michała, który wczoraj zapytał się w bliźniaczym temacie, jak wygląda wnętrze Volva B10BLE 6x2. Otóż tutaj znajduje się zdjęcie wnętrza wrocławskiego Volva B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8045: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu :).

ODPOWIEDZ