Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

"To jeden z dwóch wagonów jakie kilka miesięcy temu pojechały na próby do Łodzi. Dotarł tam tylko jeden. Ten 204 został w Poznaniu przeczekać aż zapadnie decyzja, bo jako że ma 32 metry, to tak długa laweta była potrzebna gdzie indziej."

aleksej

Post autor: aleksej »

Dzisiaj w nocy dotarl na Helenowek wagon 202, wiec wszystkie GT-8 sa juz w Lodzi.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118983.html

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Aleksej a czy Orientujesz się może jakie konkretnie prace wchodzą w skład tzw. "dostosowania" tych GT8 do służby w MKT ? Interesuje mnie, czy np. mechanicy MKT grzebią coś w elektryce tudzież elektronice ? :)

Czy po prostu zakładają im kasowniki i "jazda". ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Za duzo nie robia, glowne zadania to zamontowanie pantografu, zmiana polaryzacji, ogolny przeglad wagonow i przetestowanie wszystkich systemow. No i bym zapomnial...zdjecie niemieckich reklam :)

Aleksej

P.S.
W Fryburgu jest jeszcze 9 wagonow GT-8 (troszke inny design) bez niskopodlogowej wstawki, podobno Fryburg zmowil juz jakies niskopodlogowce, wiec byc moze rowniez te wagony dotra do Lodzi. Trzeba przyznac ze wagony sa idealnie wrecz utrzymane.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki, a czy te tramwaje w związku z tym, że są wąskotorowe, oraz nieco dłuższe niż "normalne" GT-8, mają jakiś podtyp lub dodatkowy symbol w swojej nazwie. Czy po prostu jest to nadal GT8 ? :)

Podi

Post autor: Podi »

Standardowe moje pytanie: Czy mkt coś w zamian skasuje?

aleksej

Post autor: aleksej »

Nie ma zadnego dodatkowego oznaczenia, GT-8 czyli wagon przegubowy, silnikowy, 8 osiowy, wiec wszystko sie zgadza.

A co do kasacji, to pewnie pojda pod palnik niezmodernizowane 803jki, ale to dopiero za pare lat, nadal na Helenowku stoi pelno 803jek juz od dawna wypisanych ze stanu.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A może któreś łódzkie przedsiębiorstwo zamierza sprowadzić tramwaje z niską częścią (coś takiego jak w Krakowie)?

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

MKT kupiła ostatnio w/w wagony GT8 a spółka Tramwaje Podmiejskie milczy. Mieli na testach niemiecki M8S ale nie zdał egzaminu i wyjechał / chyba? / z Łodzi

aleksej

Post autor: aleksej »

Nigdzie nie wyjechal, tylko stoi na Helenowku i czeka na przetwornice.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A go kupią czy naprawią i odeślą?

Adam 4044

odp

Post autor: Adam 4044 »

Tylko pytałem i dzieki za info. Mam jeszcze pytanko takie jak dał ppls c'CO DALEJ Z NIM BęDZIE"???

aleksej

Post autor: aleksej »

Po przyjsciu przetwornicy ma byc dalej testowany (przetwornica poszla juz podczas testow w TP, zostala wyslana na naprawe, ktora zostala zchrzaniona wiec znowu sie popsula). M8S sa wagonami tego samego posrednika od ktorego odkupiono GT-8. Osobiscie nie spodziewalbym sie ich pozostania w Lodzi, sa zbyt drogie, chyba ze posrednik zejdzie z ceny.

Aleksej

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Obecnie trwaja negocjacje w sprawie sprowadzenia do Łodzi dla MKT kolejnych 4 zmodenizowanych GT-8 . Może w niedługim czasie będzie jeździło 8 niemieckich wagonów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak wygląda eksploatacja już jeżdżących w MKT, GT-8. Czy to są dobre wagony ? Czy sprawiają jakieś problemy ? :)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Nic nie słyszałem by były problemy z nimi. Jechałem kilka razy i bez zarzutu.

aleksej

Post autor: aleksej »

Pierwsze GT-8 w Lodzi (203) wykoleilo sie raz na trojkacie manewrowym w Ozorkowie (na pierwszej jezdzie probnej), po naprawie zwrotnicy nie ma juz zadnych problemow. Obecnie jezdza wszystkie 4 GT-8 i ani razu nie bylo powazniejszej naprawy.

A MKT po dobrych doswiadczeniach z tymi wagonami, zastanawia sie nad sprowadzeniem nastepnych. TP rowniez mysla nad wagonami uzywanymi.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

A coś lepszego nasi zamierzają sprowadzić (czyt. M8S, może nawet coś z niską częścią).

MPK nie zastanawia się nad pójściem w ślady Krakowa?

aleksej

Post autor: aleksej »

M8S na pewno wiecej w Lodzi nie bedzie, te wagony z Essen zostaly juz sprzedane do kilku miast (2 do Krakowa na czesci do N8S, dwa do jakiegos miasta w Niemczech rowniez na czesci a reszta do Rumunii), co ciekawe jeden M8S nadal stoi na Helenowku, nie wiem jaki jest jego status.

MKT zamierza sprowadzic dalsze GT-8 tylko nie z Fryburga, ale z innego miasta (na razie nie wiem z jakiego) i pewnie przyjada na poczatku przyszlego roku.

TP szukaja jakiegos taboru na zachodzie, pewnie bede to Tatry KT-4, ale na razie nie ma zadnej decyzji, TP ma pewne problemy finansowe, na razie odmalowali jednego GT-6 w barwy zakladowe, a drugi po wypadku jest naprawiany.

MPK na pewno nie kupi zadnych uzywancow, chyba ze trafi sie naprawde niepowtazalna okazja (jak Krakow z N8S), tylko wagonow na waski tor jest mniej niz na szeroki. Zreszta MPK nie cierpi na niedobor taboru, ma nawet niezly nadmiar (widac to bylo 1 listopada, gdzie nie dosyc ze prawie wszystkie linie mialy zwiekszona czestotliwosc niz w godzinach szczytu, to uruchomiono jeszcze dwie linie cmentarne, a na dalszych dwoch byly trojsklady).

Aleksej

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mam takie pytanie odnośnie Düwag GT8ZR. Normalne GT8 mają na dachu pierwszego członu opory, elbląskie dwukierunkowe GT6 też tylko na jednym z członów, a poznańskie GT8ZR mają na obydwu członach skrajnych. Jak to działa? Pracują opory na obu wagonach jednocześnie czy to zależy od kierunku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”