[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:Może im wrzucą jakiś przód a'la Combino, by jak tramy wyglądały
Raczej nie bo od początku jest planowana standardowa zmiana.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy dostaną one te same ściany frontowe co zmodernizowane EN57 PKP PR
Z tego co pamiętam SIWZ wyraźnie określał w załączniku ścianę czołową poprzez rysunek i była to ściana, znana z modernizacji PKP PR.
ep40 pisze:wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne. Mogę się mylić, bo całkiem niedawno w Kolejach Mazowieckich przerabialiśmy przetarg na naprawę główną z modernizacją dwóch jednostek.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

TLG pisze:SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne.
Lepsze to niż nic :D .

W SIWZ było napisane że mają to być 4 EN57 czyli 2 składy po 2 jednostki, ma to znaczenie gdyż jeśli będą robione latem to jest możliwość że jeżdżące obecnie EW58 jeździć będą także latem w zastępstwie za te modernizowane.

Lopez

Post autor: Lopez »

u2w pisze:Jak to w Polszcze bywa, automaty trafiły już po opiekuńcze skrzydła pewnej grupy społecznej :/
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/698904.html
To teraz trochę potrwa zanim zostaną naprawione. Gwarancja raczej nie obejmuje takich sytuacji... A przy okazji - na stronie R&G można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o ticomatach. Wygląda też, że MPK Kraków jest jednym z najpoważniejszych odbiorców takiego sprzętu w Polsce.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?
Jeszcze nie wiadomo.


Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
W wakacje ? Zobaczysz, ale nie w te. W następne :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

I to nawet za dwa lata też jakby się uprzeć... :diabeł:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

KKS pisze:
Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
To nie jest powiedziane, być może w sierpniu się już coś pojawi ;)

Ponoć przód ma przypominać pociągi przygotowane dla SKM Warszawa, padło już nawet hasło, że będzie to takie trójmiejskie TGV ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Niech robią z nimi co chcą, EN57 jest jeszcze bardzo dużo i jakakolwiek modernizacja nie przeszkadza.
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

To już jest przegięcie... :X
Wolę nie myśleć co we wnętrzu wykombinowali ;(

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Według mnie wyglądają całkiem fajnie :) Oryginalnego wyglądu już by się nie dało zachować, dużo taniej jest przebudować go na "coś" nowocześniejszego.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design :?:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

u2w pisze:Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design :?:
Nie jest to wykluczone, aczkolwiek jak to zawsze w świecie kolei na odpowiedź będzie trzeba trochę poczekać. Modernizacje ma przede wszystkim przejść wnętrze pociągu: zlikwidowane ściany działowe, wygodniejsze siedzenia, inne oświetlenie, przedział dla niepełnoprawnych etc. :D

Lopez

Post autor: Lopez »

ep40 pisze:Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Ja tam na przykład mam dość oglądania muzeum kolejnictwa w wydaniu polskich kolei. Niech modernizują co się da.
A ta ściana przednia jest na prawdę całkiem fajna.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A fe... Pociąg-bulwa :|
Ja też nie mam nic przeciwko modernizacjom, ale nie takim. To mi przypomina autosana H9 z przodem od lidera - jak pierwszy raz to zobaczyłem to o mało ze śmiechu nie padłem...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Szkopuł jest w tym, że EW60 miał kanciaste pusdło. I teraz jak zmieni się mordki na te nowe nie zmieniając całego pudła to wyjdzie tragiczna kompozycja. To tak jakby zabytkową kamienicę na Krakowiskim rynku wymalować na seledynowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”