MAZ 107

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.maz.by/index.php/en/catalog/view_item/242/
Maz 107 czyli białoruski odpowiednik Neoplana N4020.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

MAZ deskorolka :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A wiecie, że to kosztuje tylko 565 tys.? Przegub 20 tys. więcej.
Swoją drogą, jechałem ostatnio N4020td #634 i zamiast dolnej prawej szyby przy środkowym zdjęciu, miał przykrótką dyktę od Jelcza — niemal jak ten 107 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:A wiecie, że to kosztuje tylko 565 tys.? Przegub 20 tys. więcej.
Co się dziwisz ? Mazy zawsze były tanie ;)

ppln

Post autor: ppln »

MKM Shadow pisze:Co się dziwisz ? Mazy zawsze były tanie
Ale to to tańsze niż conecto jest i do tego tylko ~2 razy droższe niż używka

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:do tego tylko ~2 razy droższe niż używka
Używka droższa niż 200 raczej nie będzie (oczywiście taka w stylu O405N czy NL202), więc to jednak niecałe 3 używki.
ppln pisze:Ale to to tańsze niż conecto
Z dwojga złego wolę białorusina, przynajmniej jest o czym na KMF pisać :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ppln pisze:Ale to to tańsze niż conecto jest i do tego tylko ~2 razy droższe niż używka
Czyli wychodzi na to, że Maz jest tani dla prywatnych przewoźników których nie stać nawet na Mercedesy ;)

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:<tr></tr>Używka droższa niż 200 raczej nie będzie (oczywiście taka w stylu O405N czy NL202), więc to jednak niecałe 3 używki.
Mi o przeguba chodziło.

Czyli wychodzi na to, że Maz jest tani dla prywatnych przewoźników których nie stać nawet na Mercedesy
1. conecto to nie Mercedes
2. Z dwojga złego wybieram MAZa, zresztą możliwe, że trzeba go będzie jeszcze szybciej wymienić

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Coś czuje, że po roku eksploatacji Mazy będą się nadawały tylko do NG :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:Coś czuje, że po roku eksploatacji Mazy będą się nadawały tylko do NG
Ale za to do NG w starym, dobrym stylu — tu pospawasz, tu walniesz młotkiem i śmiga jak nówka :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Ale za to do NG w starym, dobrym stylu — tu pospawasz, tu walniesz młotkiem i śmiga jak nówka
Ciekawe ile takim walnięciem młotkiem i pospawaniem kratownicy wytrzyma autobus do kolejnego NG ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:Ciekawe ile takim walnięciem młotkiem i pospawaniem kratownicy wytrzyma autobus do kolejnego NG ?
Ciekawe ile takim walnięciem i pospawaniem wytrzymałby MAN LC ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Ciekawe ile takim walnięciem i pospawaniem wytrzymałby MAN LC ;)
W Niemczech 10 lat. W Polsce 5. A na Białorusi... MAZ 171 :strzałka: "gniotsa nie łamiotsa" :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Pierwsze MAZy 107 w Polsce i na Śląsku :
Zupełną nowością, nie tylko na Śląsku ale i w Polsce są dwa 15-metrowe MAZ-y 107. Białoruskie trzyosiowce posiadają niską podłogę na całej długości, bez stopnia poprzecznego. Jednak w tylnej części podłoga wznosi się ku górze i w ostatnich drzwiach trzeba pokonać jeden stopień. Wentylacja wnętrza zapewniona jest przez sześć uchylnych okien i trzy ręcznie otwierane klapy dachowe. Autobusy oznaczone zostały numerami 04 (rocznik 2007) i 05 (2008). Wszystkie autobusy wyposażone zostały już w Bytomiu w komplet wyświetlaczy diodowych i kasowników firmy R&G.

żródło : WPK Katowice
link : http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=837

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Nie sądziłem, że tak szybko trafią do Polski białoruskie "deskorolki" :cool:

wnyku
Posty: 86
Rejestracja: 2007-07-21, 19:46
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: wnyku »

cena konkurencyjna? może ktoś zna?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ten 15-metrowiec kosztuje 565 000 zł. Nie wiem, jaką ma skrzynię biegów.

wnyku
Posty: 86
Rejestracja: 2007-07-21, 19:46
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: wnyku »

masz jakiegoś linka do tej ceny lub do innych modeli niskaczy (cena i parametry) ? to jest netto brutto ? Bo chciałbym zobaczyć czy to jest jakaś poważna konkurencja dla PA czy też nie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »



ODPOWIEDZ