N4009

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2005-12-29, 22:52

Poznańczyk pisze:Raczej tymi drzwiami wypuszczają, bo wiara się przyzwyczaiła żeby się nie ustawiać do wejścia z przodu.
Nie zawsze wpuszczaja, kierowca nie ma takiego obowiązku !

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2005-12-29, 23:40

A chyba powinien bo czasem wyjść sie nie da tymi jednymi drzwiami, z resztą kierowcy rzadko przestrzegają tego, czego powinni...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2006-01-01, 22:06

Poznańczyk pisze:A chyba powinien bo czasem wyjść sie nie da tymi jednymi drzwiami, z resztą kierowcy rzadko przestrzegają tego, czego powinni...
To ich problem, jak ktos ich złpaie na łamaniu regulaminu to po premi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-03, 10:22

Ja trochę współczuję kierowcom N4009. Bardzo ładne autobusy, ale jak na warunki polskie to jednak mają zbyt mało wejść. Dodatkowo pechowe jest zastosowanie pierwszych drzwi jedno skrzydłowych. To znacznie utrudnia wymianę pasażerską. :(

A o ile dobrze pamiętam to poznańskie "pszczółki" mają łapkę tuż za pierwszymi drzwiami. Umożliwia ona wejścia do pojazdu, uniemożliwia wyjście. Czy wszystkie tak mają, czy w części już to zdemontowano ? ;)
Obrazek

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-03, 17:25

Wszystkie tak mają, żeby utrudnić ludziom życie. Nie zauważyłem zeby gdzies zdemontowano.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2006-01-03, 18:36

Poznańczyk pisze:Wszystkie tak mają, żeby utrudnić ludziom życie. Nie zauważyłem zeby gdzies zdemontowano.
Tak są wszędzie i na demontaż sie nie zapowiada.

Jedyną możliwoscia korzystania z przedniego pomotu pzy kierowcy to wg przepisów sa linie podmiejskie, gdzie pasażer zoobowiązany jest do wejscia przednimi drzwiami

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-03, 18:47

Bo musi kupić bilet lub okazać miesięczny (choć nie jest pewien czy to ostatnioe jest konieczne).

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2006-01-03, 18:52

Poznańczyk pisze:Bo musi kupić bilet lub okazać miesięczny (choć nie jest pewien czy to ostatnioe jest konieczne).
Nie jest konieczne

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-03, 23:01

Ale bilet jednorazowy musi tam kupić jeśli wsiada na jakiejś wiosce i go nie ma...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-04, 10:29

Mimo tych "utrudnień" z drzwiami widzę, że N4009 znakomicie się sprawdzają w poznańskich warunkach. MPK Poznań wcale nie zamierza się ich pozbywać.

W czym tkwi sukces ? Dobre dopasowanie taboru do wymagań ? ;)
Obrazek

Podi

Post autor: Podi » 2006-01-04, 17:04

J-31 pisze:W czym tkwi sukces ? Dobre dopasowanie taboru do wymagań ? :wink:
Nie każda linia wymaga 12 metrowców...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2006-01-04, 17:10

Podi pisze:
J-31 pisze:W czym tkwi sukces ? Dobre dopasowanie taboru do wymagań ? :wink:
Nie każda linia wymaga 12 metrowców...
Dokładnie. Są linie na których obciązenie jest stosunkowo małe i wystartczą tam pojazdy 9-metrowe

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-04, 18:51

Linie typu 52,57,65,84,88,92,99.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-05, 10:26

Poznańczyk pisze:Linie typu 52,57,65,84,88,92,99.
Kolegom z poza Poznania napiszę, że to są linie stricte lokalne. Krótkie linie o małych potokach pasażerskich.

Jak np. 84, która prosto z dworca przesiadkowego zlokalizowanego na Rondzie Śródki dowozi ludzi do okolicznych osiedli i Centrum Handlowego. :)

Stąd N4009 tak znakomicie się tam sprawdzają. ;)

Dobry przykład dla warszawskiego ZTM-u :mruga:
Obrazek

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-05, 19:01

A ja dodam, ze zdarza sie it takie busy kursuja na liniach transmiejskich (83-wieczorami i w weekendy nieregularnie oraz 71-przez caly weekend). :P

Podi

Post autor: Podi » 2006-01-05, 19:18

Poznańczyk pisze:A ja dodam, ze zdarza sie it takie busy kursuja na liniach transmiejskich (83-wieczorami i w weekendy nieregularnie oraz 71-przez caly weekend). :P
Kiedyś jeździły jeszcze na śp. linii "pospiesznej"Be...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2006-01-05, 22:18

Poznańczyk pisze:A ja dodam, ze zdarza sie it takie busy kursuja na liniach transmiejskich (83-wieczorami i w weekendy nieregularnie oraz 71-przez caly weekend). :P
Na 83 w dni robocze są podmienaine z innych linii typu 84,92 itp, natomiast w weekendy planowo N4009

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-01-05, 22:41

No nie całkiem na 83 jeżdżą N4009 bo często jeżdżą 12-metrowe nie wiem po co...

R-16

Post autor: R-16 » 2006-08-30, 16:45

MZK Oświęcim w tym roku zakupił dwa Neoplany N4009 z Niemczech. Ich rok produkcji: 1994. Jeżdzą od około 3 tygodni, ale już stały na warsztacie. Jeśli chodzi o silnik to mają kopa :cool: Wnętrze zniszczone. Jedynie z zewnątrz się jako - tako prezentują :mruga: Oto fotki: #61 - galeria/details.php?image_id=3080&mode=search oraz #60 - galeria/details.php?image_id=3099&mode=search

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-08-31, 08:35

A swoją drogą - to fajne, że są one trzy wejściowe. Jest to naprawdę praktyczne rozwiązanie. ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ