Kapena City 7,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Kapena...

czy podoba Ci sie Kapena?

tak
13
39%
nie
20
61%
 
Liczba głosów: 33

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-18, 11:56

Fajna jest tylko, że ma tablice tylko z przodu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 12:07

Tak to jest jego wada... :)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-18, 16:49

No mało wiem które Kapeny były ale podobno wszystkie wyprodukowane :-P JP z Lublina chyba mi wspominał że wszystkie lubelskie zaliczyły serwis w Słupsku

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-18, 17:11

Jeżeli ktos lubi jeśli go telepie, zarzuca na boki na zakrętach, szarpie i podskakuje na jezdni to zapraszamy do kapeny urbanino ;). Jak wiadomo - mały bus więc rzuca, ale cos jest też z przyspieszaniem - bardzo szarpią (może z powodu braku automatycznej skrzyni biegów), zawieszenie w niektórych z lubelskich Kapen jest na samych resorach z tyłu - nieźle rzuca, a na zakrętach gdzieś ginie stabilność, i jeżeli czegoś się nie złapało to można już poczuć podłogę. Jakość montażu wnętrze momentami aż przeraża. Do tego skrzypiące, powolne drzwi - jak to mozliwe ze drzwi mogą się otwierać 10 sekund? Nie mogę juz doczekać tego momentu, kiedy wstawią do którejś kapen mechanizm otwierania drzwi z ikarusa ;). Do tego dochodzi jeszcze łamanie się kratownicy i szeroko pojęta wysoka awaryjność - jakby się dobrze trzymały to nikt by nie widział tych kilku egzemplarzy wyjeżdżających do Słupska :P. A tak poza tym to są dosyć ciekawe - w jeździe dostarczają wielu niepowtarzalnych wrażeń ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-19, 10:32

Wielkie dzięki. To rzeczywiście bardzo ciekawa opinia. :)
Ja mam możliwość sporadycznego przejazdu tuż obok serwisu Iveco pod Nadarzynem (20 km od Warszawy). I rzeczywiście często pojawiają się te pojazdy w naprawie. ;)

Jacku ale z tym rzucaniem - czy to nie jest też kwestia złej nawierzchni dróg ? Czy to jest niezależne od jakości jezdni ?
Obrazek

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-19, 19:35

No jakbyś jechał po płycie lotniskowej to przecież nie będzie rzucało.

voy

Post autor: voy » 2005-01-19, 20:11

Chociaż kto wie :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-19, 20:12

To fakt strasznie w nim zarzuca, a dzwi sie prawie w ogóle nie otwieraja trzeba je ?przesunąć?, ale i to się na nic nie zdaje. A tak na marginesie to na dodatek trzeszczy i hałasuje w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-20, 11:37

No i wychodzi na to, że Kapena City 7,5 to straszny autobus.... :)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-20, 11:59

City 7.5 jest dość mało i w mniejszych miastach, te się trochę różnią od późniejszych Thesi City.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-20, 12:02

Czyli co. Poprawiono je ? I co są lepsze ? ;)
Obrazek

Michał

Post autor: Michał » 2009-09-26, 20:59

http://mpksieradz.pl/przet.php
Koniec z Kapenami. Nie wiem co z trzecią, pewnie zezłomują. Nareszcie pozbędą się tego badziewia. Tymi autobusami można wozić kartofle, a nie ludzi.

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-09-27, 07:12

No proszę a my wpakowaliśmy się w następce Thesi czyli Urby i też :: żałujemy :confused:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-09-27, 08:13

marekJG pisze:No proszę a my wpakowaliśmy się w następce Thesi czyli Urby i też :: żałujemy :confused:
Urby nie jest następcą następcą Thesi. Jest nowe Thesi City i Urby. Design ten sam, ale konstrukcja różni się zasadniczo.

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-09-27, 10:59

Może i różni się, ale awaryjność tego dziadostwa podobno identyczna EOT.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-09-27, 11:37

Sądecka Kapena, też jest strasznie awaryjna- jak jeździ co drugi dzień to jest święto :P

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2009-09-27, 11:57

Sądecka Kapena z PKSu? To ex. MZK Koszalin. U nas to ciągle stała, jak wyjechała raz na miesiąc to dobrze było...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-28, 09:15

Jak tak dalej pójdzie to sądecki PKS też się pewnie szybko pozbędzie tej Kapeny. No bo w sumie po co im taki busik - który częściej stoi niż jeździ ;)
Obrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-09-28, 11:07

. Do tego dochodzi jeszcze łamanie się kratownicy
Przecież Iveco jest na pełnej ramie, która wchodzi w wersji ciężarowej pod kabinę kierowcy. Wersje ciężarowe są jednymi z lepszych samochodów w swojej klasie. Do tego dochodzi podobno bardzo wytrzymały silnik.
Czy drzwi są otwierane pneumatycznie?

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-09-28, 13:06

Jeżeli chodzi o Thesi to w przypadku odmiany międzymiastowej (to identyczna konstrukcja co Thesi City) cały czas występowały problemy z łamiącymi się resorami i awaryjnym silnikiem. Autobus okazał się takim niewypałem, że jeleniogórski Tour pozbył się bardzo szybko mimo faktu, że rocznikowo był młody i kupiony z fabryki. Podobne problemy z Thesi ma bolesławiecki PKS.

ODPOWIEDZ