Rozróżnianie generacji

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-24, 16:04

barthezz_13 pisze:A czy któreś z nich mają zamontowaną klimę dla przestrzeni pasażerskiej?
Zapomnij. W krakowskich autobusach z reguły jest tylko klima w kabinie kierowcy. Jedyny wyjątek to kupione w zeszłym roku używane 6 sztuk autobusów Castrosua.
Wszystkie SU 12 są II generacji. To te z jamnikiem w krakusce :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-03, 13:14

Nie wiem, czy czy Zauważyliście, ale u najnowszych Solarisów Urbino pojawiły się charakterystyczne wcięcia w przednim zderzaku.

Jak myślicie, jest to tylko mało znaczący detal, czy cichy początek do kolejnej, nowej generacji Solarisów ? ;)
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-01-03, 20:03

Zmiana jest zauważalna, ale trudno to nazwać czymkolwiek poza kosmetyką ;)

Kamil

Post autor: Kamil » 2008-01-03, 20:09

Zdecydowanie ładniej wyglądają :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-03, 20:48

J-31 pisze:Nie wiem, czy czy Zauważyliście, ale u najnowszych Solarisów Urbino pojawiły się charakterystyczne wcięcia w przednim zderzaku.

Jak myślicie, jest to tylko mało znaczący detal, czy cichy początek do kolejnej, nowej generacji Solarisów ?
Zdecydowanie lepiej wyglądają z tym zderzakiem Solarki ;)

Czy to początek IV generacji- cóż może i tak, chociaż jestem grubo ciekawy jalk projektanci Solarisa zrobią jeszcze ładniejszą stylistykę ich modeli od tej III.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-03, 20:55

IMHO nieprędko doczekamy się 4-tej generacji Solarisa
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-03, 20:57

IMHO nieprędko doczekamy się 4-tej generacji Solarisa
Też tak sądzę, ponieważ w obecnej III generacji prócz tam jakiś drobnych zabiegów kosmetycznych praktycznie nie ma co poprawiać.

Mibars

Post autor: Mibars » 2008-01-13, 15:09

Atobusy to nie osobówki, co wymagają zmian kosmetycznych co roku, oraz wyglądają na przestarzałe po pięciu latach :)

Zderzak - drobna zmiana... Może podyktowana np poprawieniem aerodynamiki? Autobus w końcu to jedna wielka ściana pchająca przed sobą masę powietrza, może taki drobiazg coś poprawia?

Ja tam bardziej, niż na kolejną generację czekam na wyposażenie mniejszych autobusów w napęd hybrydowy...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-13, 21:42

I kto to kupi? Hybryda jest na dzień dzisiejszy tak droga, że jak już się takową kupuje, to od razu dużą i porządną, a nie 9-metrową pszczółkę.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-13, 21:46

I tak nieprędko ktoś to u nas kupi w większej ilości.
W sumie do autobusów to nie byłby taki zły napęd, tylko że miejsce zajmuje
ObrazekObrazek

Mibars

Post autor: Mibars » 2008-01-13, 22:20

No cóż, nie myślałem o wsadzaniu podwójnego napędu do Alpino, tylko do zwykłego SU12.

Czy cały układ zajmuje dużo miejsca? To zależy. Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy - dlatego calość moze być mniejsza.
Inną sprawą jest to, że sam silnik elektryczny może bez problemu mieć rozmiar zbliżony do sprzęgła - jak w Civicu Hybrid. Bateria akumulatorów, przetwornica na dach i po problemie.

Poza tym SU18H ma przełożony napęd do pierwszego członu (mniejsze ryzyko poślizgu), przez co rozkład miejsca tak trochę kuleje. W pojazdach jednoczłonowych ten problem odpada...

Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-13, 22:29

Mibars pisze:Mniejszy i lżejszy o ładnych parę ton autobus nie musi posiadać tak mocnego napędu jak egzemplarz 18-metrowy
A jaki by miał? ¯eby w U12 miało to sens musiałby być o połowę mniejszy, a tak się tego zrobić nie da.
Mibars pisze:Dlatego jestem za rozszerzeniem oferty autobusów hybrydowych, niż za tworzeniem kolejnej generacji Solarek.
A czy jedno drugie wyklucza?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Mibars

Post autor: Mibars » 2008-01-14, 00:33

Pod kątem finansowym tak trochę 2 kosztowne projekty naraz...

A napęd hybrydowy da się zrobić każdej (no... racjonalnej) wielkości. Wspomniany Civic ma bodajże 20KM silnik-generator elektryczny.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-14, 00:35

Mibars pisze:Pod kątem finansowym tak trochę 2 kosztowne projekty naraz...
To nie Jelcz.
Mibars pisze:A napęd hybrydowy da się zrobić każdej (no... racjonalnej) wielkości. Wspomniany Civic ma bodajże 20KM silnik-generator elektryczny.
Civic jest trochę mniejszy od Solarisa.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-14, 18:02

Mibars pisze:Pod kątem finansowym tak trochę 2 kosztowne projekty naraz...
Ale chyba zrobienie 12-metrowej hybrydy mając 18-metrową nie jest aż takie trudne i kosztowne. Zresztą to nowa technologia i dorzucić się mogą kupujący
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-14, 22:22

Pytaniem pozostaje gdzie pójdzie zmieścić olbrzymią część elektryczną. Bo o ile w przegubie opłaca się zabudować coś takiego, o tyle w krótkim może braknąć miejsca. No chyba, że w U12LE.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-11-10, 00:12

Przeglądając zdjęcia, natrafiłem na oznaczenie 12 metrowego Solarisa jako "Solaris Urbino 12 E3". Czym się różni wersja E3 od zwykłej?

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-11-10, 00:20

Zapodasz link do tego zdjęcia?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-11-10, 00:29

Zapewne chodziło o to, że spełnia normę czystości spalin Euro 3
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-11-10, 00:42

plocmaster pisze:Zapewne chodziło
Zapewne nie. Bo wersji jest mnóstwo. Jest jeszcze na przykład W2 czy inne. Czym się one różnią to ja nie wiem...

ODPOWIEDZ