Linia kolejowa 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Linia kolejowa 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba

Post autor: irisbus » 2008-08-19, 20:59

PKP rezygnuje z połączeń z Kudową i Szklarską Porębą - powód: PLK nie stać na remont szlaków, które są w fatalnym stane. Szkoda bo to kolejne dwie jakże urokliwe i piękne linie, zlikwidowane na Dolnym Śląsku.

Szczegóły: http://ww6.tvp.pl/1687,20080819774939.strona

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-08-19, 21:10

No wielka szkoda :roll: Mam nadzieję, że za jakiś czas kolej na tej trasie odżyje. Oby do tej pory nie trzeba było budować infrastruktury już całkiem od nowa.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-08-19, 21:25

Z tego, co pamiętam, to tory w tamtych okolicach rzeczywiście są w fatalnym stanie, jak tam byłem, to z Wrocławia do Jeleniej pociąg jechał 4 godziny i to z taką prędkością, że na rowerze można go było wyprzedzić. Do Kudowy pociągiem nie jechałem, ale jakiś popyt na nie musiał być, skoro osobowe jeździły nawet z Poznania.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

misdroj

Post autor: misdroj » 2008-08-19, 21:32

KKS pisze:ale jakiś popyt na nie musiał być, skoro osobowe jeździły nawet z Poznania.
Zgadza się, pociągi osobowe jeżdżą z Poznania przez Wrocław do Kudowy Zdroju/Szklarskiej Poręby, z odczepieniem połowy składu właśnie we Wrocławiu. Co do 4 godzin z Wrocławia do Jeleniej - zgadza się, do Wałbrzycha Głównego pociag dojeżdża w 2 godz. natomiast w Wałbrzycha Głównego do Jeleniej Góry jest to 1 godzina 40 minut.

Nie mniej jednak szkoda tak pięknych tras, kolejne malownicze widoki pójdą w odstawkę jak stare zabawki na strych. Jest mi smutno, bo kolej była rzeczywiście rozwinięta w Sudetach...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2008-08-22, 11:53

Od 2001 roku zamykają te linie. PKP w ten sposób chce po prostu wyciągnąć kolejną kasę od samorządu - od tyle.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-08-25, 19:21

irisbus pisze:PKP rezygnuje z połączeń z Kudową i Szklarską Porębą - powód: PLK nie stać na remont szlaków, które są w fatalnym stane. Szkoda bo to kolejne dwie jakże urokliwe i piękne linie, zlikwidowane na Dolnym Śląsku.
Dwa tygodnie temu jechałem z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Tam nawet po modernizacji po prostu nie da się pojechać szybciej. Wracałem PKSem, jechałem zaledwie kilkanaście minut krócej, a za przejazd zapłaciłem 7,40! Jak uwalą kolej, to będzie dramat dla tych miejscowości. Wątpię, że te linie przynoszą straty.
Trochę to wygląda tak, że PKP chce wpłynąć w ten sposób na samorządy, które z kolei wpłyną na PLK (taka forma szantażu).
A co na to sejmik wojewódzki? To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd) by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec? Coś mi się to nie trzyma kupy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-08-25, 21:21

TLG pisze:Wątpię, że te linie przynoszą straty.
Trochę to wygląda tak, że PKP chce wpłynąć w ten sposób na samorządy, które z kolei wpłyną na PLK (taka forma szantażu).
A co na to sejmik wojewódzki? To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd) by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec? Coś mi się to nie trzyma kupy.
Mnie też to się nie podobało, ale chyba powoli kupy się zaczyna trzymać. Mówiłem o tym kumplowi, który akurat z tego pociągu korzystał, a on się mnie spytał, od kiedy pociągi przestaną kursować. Spojrzałem więc w materiał z pierwszego postu i okazuje się, że... od 1 stycznia. Jest w końcu ustalone, że od 1 stycznia PR-ki znikają? Nawet jeśli nie, to gdyby nie chcieli robić rabanu, to by linie zlikwidowali z dnia na dzień albo na ostatnią chwilę o tym poinformowali. PR specjalnie napisało to odpowiednio wcześniej, by zdążyć jeszcze wszystko z samorządami i PLK poustalać ;)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-08-30, 12:59

TLG pisze:Wracałem PKSem, jechałem zaledwie kilkanaście minut krócej, a za przejazd zapłaciłem 7,40! Jak uwalą kolej, to będzie dramat dla tych miejscowości
Jaki dramat. Od ponad 10 lat komunikacja autobusowa przejęła wszystkie potoki lokalne na tej trasie. Pociągami do Szklarskiej Poręby i Kudowy jeżdżą wyłącznie turyści z odleglejszych regionów kraju. To dla nich te pociągi jeżdżą. Gdyby nie było połączeń dalekobieżnych to woziłyby powietrze ( ot jak choćby zawieszony na szczęscie lokalny pociąg JG_Szklarska Por. w ktorym jechało w porywach do 5 osób) Codziennie dojeżdżający do pracy na podróże krajoznawcze pozwolić sobie nie mogą.
Trzeba szybko dojechać do pracy i z niej wrócić. A kolej w tej kwestii nie ma nic do zaoferowania.
TLG pisze:Wątpię, że te linie przynoszą straty.
Oczywiście, że przynoszą. O jakim ty zysku mówisz. Przecież kolej tak jak cały transport publiczny jest dotowana. Chyba nie sądzisz, że pociągi na siebie zarabiają.

TLG pisze:A co na to sejmik wojewódzki?
A co ma sejmik do remontu linii kolejowej o znaczeniu państwowym (taki ma status w wykazie) Właścicielem trasy Wrocław- Jelenia Góra- Szklarska Poręba jest PKP PLK czyli państwo, ktore umywa ręce od jej modernizacji, która jest niewątpliwie konieczna. Dlaczego samorząd ma pompować pieniądze w jej utrzymanie. Sejmik ze swej strony wysłał list protestacyjny do MI. W tej chwilii samorząd dolnośląski przejmuje(ął) linie Wrocław- Sobótka- Świdnica oraz Wrocław- Trzebnica i tutaj potrzebne są duże nakłady na ich rewitalizację. Linii do Szklarskiej na razie na swoje barki nie wezmą. Ale w odleglejszych planach taka koncepcja istnieje.
TLG pisze:To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd)
Szynobusy kupiono na linie spalinowe, na których jeżdżą ludzie nie muchy. Te pojazdy kursują na trasach lokalnych spalinowych (JG- Bolesławiec, Kamieniec Ząbk.- Legnica etc) W planach jest przywrócenie połączeń Walbrzych- Kłodzko. Na linii do Szklarskiej Poręby jeździłyby cały czas pod drutem, nie wożąć dodatkowo nikogo.
TLG pisze:by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec?
Kolego mylisz fakty:
- PKP PR nie zajmuje się liniami kolejowymi. Ich zarządzanie leży w gestii PLK (ZKL Wałbrzych) PKP PR wykonują co najwyżej przewozy na nich
- Samorząd nie dopłaca prawie nic do pociągów na tych trasach, gdyż one tam nie jeżdżą. Ruch kolejowy Kłodzko- Kudowa oraz JG- Szklarska P. został dawno zawieszony, a pociągi pospieszne które po tych szlakach kursują są dotowane przez MI oraz w przypadku Kamieńczyka (Poznań Gł- Szklarska Poręba) przez Wielkopolski UM, który po prostu go utrzymuje.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-08-30, 13:49

marekJG pisze:Kolego mylisz fakty:
- PKP PR nie zajmuje się liniami kolejowymi. Ich zarządzanie leży w gestii PLK (ZKL Wałbrzych) PKP PR wykonują co najwyżej przewozy na nich
Ale to nie PLK zamyka linie, tylko PR zawiesza swoje kursy. Coś mi tu śmierdzi - w Poznaniu na przystankach MPK pojawiły się reklamy Kamieńczyka i Szczelińca. PKP rzadko reklamuje pojedyncze pociągi, więc wygląda na to, jakby PR chciały, by ktoś pomógł im w wymuszaniu na PLK remontu trasy.
marekJG pisze:Jaki dramat. Od ponad 10 lat komunikacja autobusowa przejęła wszystkie potoki lokalne na tej trasie. Pociągami do Szklarskiej Poręby i Kudowy jeżdżą wyłącznie turyści z odleglejszych regionów kraju. To dla nich te pociągi jeżdżą. Gdyby nie było połączeń dalekobieżnych to woziłyby powietrze ( ot jak choćby zawieszony na szczęscie lokalny pociąg JG_Szklarska Por. w ktorym jechało w porywach do 5 osób) Codziennie dojeżdżający do pracy na podróże krajoznawcze pozwolić sobie nie mogą.
W takim razie niech zlikwidują lokalne, a dalekobieżne zostawią.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-08-30, 15:08

KKS pisze:Ale to nie PLK zamyka linie, tylko PR zawiesza swoje kursy.
Na odwrót.PLK ustaliło prędkość zerową na szlaku Piechowice- Szklarska Poręba. Logicznym jest, że pociągi nie mogą po nim jeździć
KKS pisze:W takim razie niech zlikwidują lokalne, a dalekobieżne zostawią
Przecież napisałem wcześniej, że lokalne pociągi tam nie jeżdżą, został jedynie ruch dalekobieżny. W związku z prędkością zerową jak moga tam zostawić pociągi?

To, że PLK chcą wymusić dotację to jest możliwe. Niewątpliwym jest natomiast katastrofalny czas przejazdu pociągami na tych górskich szlakach, który zniechęca nawet turystów do takiej podróży.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-08-30, 15:48

marekJG pisze:Na odwrót.PLK ustaliło prędkość zerową na szlaku Piechowice- Szklarska Poręba. Logicznym jest, że pociągi nie mogą po nim jeździć
Zwracam honor. ¬le zrozumiałem pierwszy post w tym temacie. Skoro to PLK zamyka trasę, to w takim razie nie widzę żadnych niejasności.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-08-30, 18:52

Nikt tu nic źle nie zrozumiał, PLK zamknął linię ustalając na niej prędkość równą 0 km/h. Jak to w PL bałagan, bałagan i jeszcze raz bałagan w administracji.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2008-08-30, 21:15

Linie nie zostaną jednak zamknięte:
http://ww6.tvp.pl/1687,20080829780984.strona

misdroj

Post autor: misdroj » 2008-09-02, 15:07

I całe szczęście :) Proponuję poświęcić chwilkę na obejrzeniu paru zdjęć z trasy Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-09-02, 15:21 przez misdroj, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28950
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-02, 15:09

misdroj pisze:Proponuję poświęcić chwilkę na obejrzenie paru zdjęć z trasy Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra.
Trzeba przyznać, że widok jest imponujący ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-09-03, 15:36

misdroj pisze:Proponuję poświęcić chwilkę na obejrzeniu paru zdjęć z trasy Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra.
Ale tam pięknie. Dobrze, że PKP nie zlikwiduje tych linii :D
Ostatnio zmieniony 2008-09-03, 17:50 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 2 razy.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Kamil

Post autor: Kamil » 2008-09-03, 15:42

Szkoda,że PKP likwiduje te linie
Dokładnie przed postem misdroja, irisbus napisał, że linie nie zostaną zlikwidowane :wall:
Ostatnio zmieniony 2008-09-04, 13:20 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2008-09-05, 08:53

marekJG pisze:CIACH
No już, nie nadymaj się tak waść jak balon, bo odfruniesz. To jest moja opinia i będę ją wyrażał czy Ci się to podoba czy nie.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

marekJG

Post autor: marekJG » 2008-09-06, 10:56

TLG pisze:No już, nie nadymaj się tak waść jak balon, bo odfruniesz
Gdzie ja się twoim zdaniem "nadymam" Ja po prostu tutaj mieszkam i nie lubię, kiedy wypisuje się bzdury o tym jak to trasa do Szklarskiej Poręby jest rentowna i służy mieszkańcom. Po prostu starałem się wyprowadzić cię z błędu.
TLG pisze:To jest moja opinia i będę ją wyrażał czy Ci się to podoba czy nie.
Nie myl pojęć. Opinię powinno się formułować na podstawie faktów, a nie chcenia. Pisanie o dramacie mieszkańców, zyskownych pociągach ( jakbyś nie wiedział, że oprócz IC do wszystkich innych trzeba dopłacać) albo o tym że to PKP PR zawiesza połęczenia jest niczym innym jak ich totalną ignorancją. Nie trzeba się kolego boczyć tylko czasem posłuchać opinii innych. Dla turysty z pewnością zamknięcie takich linii byłoby pewnym utrudnieniem, lecz lokalnej społeczności jest to naprawdę obojętne.

misdroj

Post autor: misdroj » 2008-10-01, 20:29

Od grudnia br. pociągi osobowe oraz pośpieszne będą dojeżdżały tylko do stacji Piechowice. Spowodowane jest to remontem torowiska od Piechowic do Szklarskiej Poręby Górnej. Po modernizacji przejazd zmniejszy się z 1 h 05 min do 55 min, co będzie konkurencją dla PKS, który dokładnie w takim samym czasie pokonuje tę trasę.
Dziwne jest to, gdyż najpierw decyzja o likwidacji linii z powodu braku funduszy, następnie decyzja zostaje cofnięta przy nacisku władz miasta, a teraz nagle pieniądze na modernizację się znajdują.

ODPOWIEDZ