Volvo B10BLE 6x2

Jessi

Post autor: Jessi » 2005-12-08, 20:30

Tego #8502 to kupiono używanego w 2004 roku. Wy piszecie o #8501, który był zakupiony do tych testów razem z Manem. Ikarus 417 nie miał z tym testem nic wspólnego, był on zakupiony 8 lat wcześniej.

Ja się pytam o #8502, który był zakupiony jako używany. Używał go wcześniej ZS Jelcz do pokazów.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-12-09, 16:38

A co Wrocław nie miał pomóc bratankom z Jelcza jak mieli cos do zaoferowania :-P

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-06, 15:44

Stefko pisze:Co sądzicie o tym wynalazku?
Cóż, o tzw. "trzyosiowcu" mogę powiedzieć tylko jedno: wspaniały autobus :).
Volvo B10BLE 6x2 był jednym z pierwszych niskopodłogowców, jakim miałem okazję podróżować. Dosyć dobrze zapamietałem tą podróż mimo, iż miała miejsce w 1999 roku. Wtedy wrocławskie Volva B10BLE 6x2 pachniały nowością i wzbudzały u mnie spore zainteresowanie. Zawsze w wakacje odwiedzając Park Południowy widywałem je na linii 127, tudzież 327 gdzie wówczas były standardową obsadą. Niegdyś nawet miałem okazję przejechać sie wrocławskim Volvem B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8038 na linii 122 na trasie Plac 1 Maja-Kazimierza Wielkiego i muszę przyznać, ze to było to. Autobus ten miał bardzo dobre zawieszenie, nie trzeszczał i ogólnie nie sprawiał większych problemów w eksploatacji. W dodatku miał całkiem wygodne fotele. Ogólnie rzecz biorąc był to świetny autobus. MPK Wrocław posiadąło wtedy (i nadal posiada) 18 tego typu Volv o nr. taborowych 8028-8045. Wszystkie stacjonują na zajezdni Grabiszyńska.
Michał pisze:Ma ktoś może fotki wnętrza tego pojazdu?
Zdjęcia wnętrza tych Volv będą raczej na TWB, gdyż szukałem ich i nic nie znalazłem :).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-11-06, 20:56

Stefko pisze: Ale to jest 8770, czyli autobus podmiejski :)
7xxx - miejski
8xxx - podmiejski
9xxx - międzymiastowy
:) tak to nalze rozumieć :)
Tylko kolega zapomniał dodać, że ten zapis istnieje od przełomu 2003/2004 rok i stąd mamy np. turystyki 7250, o których wspomina Adrian.

[ Dodano: 2006-11-06, 15:44 ]
nieprawda. to tester jelcza wystawiony do przetargu w 2000 roku...
Dalej uskutecnziasz swoje bzdurki.

Stefko

Post autor: Stefko » 2006-11-06, 21:11

Tak, uskuteczniam.
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. :) i jeszcze to :strzałka: http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502

[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam :)
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Stefko, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-11-06, 21:21

Dobrze by było jak byś wiedział jaka była historia całej tranzakcji.
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 1 raz.

Stefko

Post autor: Stefko » 2006-11-06, 21:25

Ja juz nie chce mieszać :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-06, 21:29

Potwierdzę to, co już wcześniej napisaliście. Jelcz ten został odkupiony w 2000r. od MPEC-u To raz, a dwa od Jelczy M181M jest stosowny temat, więc nie zaśmiecaj tego tematu, bo Volva B10BLE 6x2 i Jelcze M181M maja ze soba tyle wspolnego, co EU07 i EN57.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28658
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-07, 10:57

A zatem wracamy to tematu czyli - "Volvo b10b le 6x2" :chytry:
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-07, 16:57

Ok, zatem ja również powrócę do tematu i jednocześnie zrealizauję prośbę kol. Michała, który wczoraj zapytał się w bliźniaczym temacie, jak wygląda wnętrze Volva B10BLE 6x2. Otóż tutaj znajduje się zdjęcie wnętrza wrocławskiego Volva B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8045: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu :).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-11-07, 17:14

A jechał kolega tym autobusem w tłoku? Ale takim porządnym.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-07, 17:23

Wilchelm pisze:A jechał kolega tym autobusem w tłoku? Ale takim porządnym.
Owszem, jechałem. Wtedy jechałem kursem z 16:40 z Placu 1 Maja na przystanek Kazimierza Wielkiego linią 122 i nie zauważyłem, by pasażerowie jakoś szczególnie narzekali na ewentualną "ciasnotę" w tym autobusie :) (a tłok na tym kursie był spory, większość pasażerów autobusu stało).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28658
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-08, 10:08

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Hmmm....rzeźnia duża i piękna, ale ja np. jechałem testerem i w tamtym pojeździe rzeźnia nie była tak poprzedzielana jak we wrocławskim, B10B LE 6x2. Skutek był tego taki, że autobus owszem niesamowicie pojemny, ale w rzeźni nie było się czego trzymać. Po prostu w testerze ilość poręczy była nie wystarczająca.

No i jeszcze jedno - to co mnie wtedy zmatwiło, a zdjęcie potwierdza. Tylna część - tam gdzie stoją fotele - ma pewne ograniczenie. Tzn. wąski korytarz. Co, pewnie przy większym tłoku, jest utrudnieniem w poruszaniu się. Solaris rozwiązał to lepiej bo jest po prostu szerszy. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 3792
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Volvo B10BLE 6x2

Post autor: Przemek » 2018-02-13, 12:47

Jak podają informatorzy spod zajezdnl 😉, deskorolki pojechały do złomiarza.

kviavczvk
Posty: 1
Rejestracja: 2018-02-16, 18:25

Re: Volvo B10BLE 6x2

Post autor: kviavczvk » 2018-02-16, 18:46

Obrazek

8035 na holu w Oławie. Jeżdżą jeszcze jakieś?

ODPOWIEDZ