Wrocławska kolej aglomeracyjna

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Butelka

Wrocławska kolej aglomeracyjna

Post autor: Butelka » 2011-10-28, 22:58

www.Wroclaw.pl pisze:Duży krok na drodze do stworzenia efektywnego systemu komunikacyjnego na obszarze Wrocławia i przyległych powiatów. W środę, 26 października 2011, podpisano "Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji wrocławskiej".

Sygnatariuszami porozumienia są: miasto Wrocław, województwo dolnośląskie, powiaty – legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski, wołowski, wrocławski, miasta i gminy - Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środa Śląska, Wołów, ¯migród, Świdnica oraz gminy - Długołęka, Malczyce, Mietków, Miękinia, Oleśnica, Świdnica, i Wisznia Mała.

Obrazek

Wszystkie samorządy aglomeracji wrocławskiej podejmą współpracę nad koncepcją publicznego transportu zbiorowego i przekażą sobie pełną informację na temat dotychczasowych działań w tym zakresie. Dokonają analizy możliwości finansowych z uwzględnieniem wyników badań popytowych na publiczny transport zbiorowy, ograniczeń dostępności infrastruktury kolejowej i niezbędnych nakładów.

Jednym z głównych celów jest integracja transportu drogowego i szynowego, zwłaszcza poprzez dowóz pasażerów do miejsc przesiadkowych, takich jak pętle tramwajowe i stacje kolejowe. W tworzenie sieci aglomeracyjnej włączone będą przedsięwzięcia cząstkowe, o których pisaliśmy niedawno, jak budowa parkingu w okolicy dworca kolejowego Wrocław Psie Pole w systemie park & ride, z którego skorzystają kierowcy i rowerzyści wybierający się do centrum miasta pociągiem. Zostanie przy tym przebudowane połączenie drogowe z Zakrzowem, a na dworzec, z pobliskich osiedli, pasażerów dowiozą autobusy nowych linii.

Obrazek

W pierwszej kolejności będzie się pracować nad rozwiązaniami transportowymi na trasach Wrocław Główny – Wrocław Psie Pole – Oleśnica, Wrocław Główny – Jelcz Laskowice, Wrocław Główny – Wrocław Leśnica, Wrocław Główny – Wrocław Pracze. Następne zadanie to budowa połączenia Wrocław Główny – Wrocław Port Lotniczy.

Intencją samorządowców jest wprowadzenie jednolitych biletów na wszystkie środki komunikacji zbiorowej w aglomeracji wrocławskiej oraz odpowiednie poszerzenie zakresu stosowania "UrbanCard" (Wrocławskiej Karty Miejskiej).

Koordynatorami porozumienia będą: Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia i Jerzy Łużniak, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Dolnośląscy majstrzy próbują myśleć, tak jakby powracali do koncepcji ZSTS sprzed paru lat. Zobaczymy na ile im to wyjdzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29259
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-29, 16:38

Ja trzymam kciuki. Pomysł jest niezły. I mam nadzieję, że nie skończy się na obietnicach i propagandzie ;)

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-10-29, 19:24

Ja też mam taką nadzieję - i dołożę, że trzymam kciuki żeby nie odwalili fuszerki jak z Tramwajem MINUS. ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2011-11-05, 00:32

Porozumienia porozumieniami a zanim to wszystko ruszy to miną pewnie kolejne tygodnie albo miesiące żeby nie powiedzieć lata.
A i tak znając nasz kraj ktoś to wszystko policzy ( co i ile z kasą) i faceci w czerni uznają to przedsięwzięcie za nieopłacalne :o: (obym się mylił). 3mam kciuki jednak.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4958
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Wrocławska kolej aglomeracyjna

Post autor: Przemek » 2019-05-16, 23:47

Odgrzejemy nieco temat.

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... tity=11601
PKP PLK ogłasza zamówienie na:
Wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz SW dla C-E59 Sw.Katarzyna-Wrocław Muchobór/Kuźniki
Zadanie I obejmuje wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego, tj.
a) Przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki.
b) Połączenie nową linią kolejową pomiędzy linią nr 274 i 285, przechodzące przez tzw. klaster fabryki „LG” w Kobierzycach.
c) Przebudowa Wrocławskiej Linii Średnicowej (pasażerskiej) - rozbudowa odcinka Wrocław Główny – podg Grabiszyn.
d) Modernizacja układów torowych celem ograniczenia liczby kolizji z ruchem pasażerskim na posterunkach: Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki; Wrocław Nowy Dwór; Wrocław Popowice (rozważenie jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez Wrocław Mikołajów - jazda w relacji WP1 - Stadion),
e) Uwzględnienie ruchu towarowego na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na odcinku do Oleśnicy, wraz z łącznicami umożliwiającymi jazdę w kierunkach linii nr 277, 143, 181 oraz 281.
f) Zmiana organizacji ruchu na obwodnicy towarowej - umożliwienie uruchomienia pociągów osobowych.
g) Budowę bądź zaplanowanie rezerwy pod budowę ogólnodostępnego terminala kontenerowego na stacji Wrocław Brochów.
h) Sposób obsługi lotniska we Wrocławiu, w tym nową linia przelotowa Wrocław Zachodni / Smolec – Wrocław Leśnica / Wrocław Żerniki.
i) Rozwiązania umożliwiające przejście linią KDP przez węzeł Wrocław.
j) Rozbudowę do układów 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy, Rawicza, Legnicy oraz w innych zidentyfikowanych w analizach przypadkach.
k) Budowę bezkolizyjnych układów na wlotach linii średnicowej celem separacji ruchu regionalnego i dalekobieżnego.
l) Rozbudowę linii 285 na odc. Wrocław Gł. - Bielany Wrocławskie (lub innym odcinku uzasadnionym analizami) do dwóch torów.
m) Analizę nowej linii średnicowej w zakresie połączenia Wrocław Świebodzki – Wrocław Nadodrze (lub innej uzasadnionej konsultacjami lub analizami). W przypadku rozpoczynania nowej linii na stacji Wrocław Świebodzki, należy zakładać ją jako stację przelotową podziemną. Przynajmniej jeden wariant analityczny powinien zakładać nową linią średnicową.

ODPOWIEDZ