Konwersja autobusu na trolejbus

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4314
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Konwersja autobusu na trolejbus

Post autor: Przemek » 2018-09-29, 16:58

Przeszukując internet znalazłem publikację p.t. "Konwersja autobusu z silnikiem diesla na trolejbus" autorstwa Mikołaja Bartłomiejczyka, Jarosława Dombrowskiego, Marcina Połoma i Olgierda Wyszomirskiego.
Opisano tam zakres działań modernizacyjnych na przykładzie przebudowy autobusów Mercedes O405N i O530 Citaro (I generacja) przeprowadzonej przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

https://www.researchgate.net/publicatio ... _trolejbus

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konwersja autobusu na trolejbus

Post autor: J-31 » 2018-09-29, 18:50

Historia lubi się zmieniać, polskie przedsiębiorstwa trolejbusowe - gdy brakowało kasy - ratowało się albo wspomnianą konwersją (jak np. PKT), albo kupowano niekompletne pojazdy i uzbrajano je samodzielnie (jak np. TLT i MPK Lublin), w tym jednak ostatnim przypadku były to ilości śladowe, po kilka pojazdów - bo tylko na tyle było stać przewoźnika. :cool:

Dzisiaj mamy inne czasy, są pieniądze - na szczęście, jeszcze są ;) - i przewoźnicy po prostu kupują fabrycznie nowe trolejbusy. I to całkiem niezłe. W zasadzie te nowoczesne Solarisy Trollino, które teraz możemy spotkać czy w Tychach, czy Gdyni zrewolucjonizowały komunikację trolejbusową o tyle, że ... już nie potrzebują sieci trakcyjnej, aby kursować. Kiedyś było to nie do pomyślenia ;)

A co do Mercedesów O405NE, PKT zaczyna już je kasować, byłem w tym roku w bazie PKT i kilka stało pod płotem już zdekompletowane. ;)

ODPOWIEDZ