Dragon 2 w PKP Cargo

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: Przemek » 2018-10-26, 22:53

I mamy nowe polskie lokomotywy w PKP Cargo - ET25.
https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci ... -dragon-2/
PKP CARGO kupiło lokomotywy Dragon 2
Obrazek
fot. PKP Cargo
Trzy lokomotywy Dragon 2 zostały zakupione przez PKP CARGO S.A. Umowę w tej sprawie podpisano dzisiaj w Nowym Sączu, w siedzibie firmy Newag, producenta pojazdów.

Wartość lokomotyw to prawie 44 mln zł 970 tys. zł netto, a wraz z częściami i podzespołami do szybkich napraw awaryjnych – około 45,3 mln zł netto. Pojazdy już zostały wyprodukowane i czekają tylko na dopuszczenie do użytkowania z pełną homologacją przez Urząd Transportu Kolejowego, co nastąpi najpóźniej do końca roku. Dwa pojazdy będą pomalowane w barwy PKP CARGO, a jedna lokomotywa zyska biało-czerwoną malaturę z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który uczestniczył w ceremonii podpisania umowy, powiedział, że cieszy go dobra współpraca między dwiema polskimi firmami: przewoźnikiem kolejowym i producentem taboru. – To polska myśl techniczna, polscy inżynierowie realizują projekty o najwyższej światowej jakości – stwierdził minister Adamczyk. I dodał, że polski tabor jest wyposażony w polskie urządzenia sterowania, elektroenergetyczne, że wysoki poziom produkcji pojazdów kolejowych w Polsce zwiastuje, iż ten przemysł będzie się rozwijał w kierunku innowacyjności.

Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A., zaznaczył, iż inwestowanie w tabor to bardzo ważny element budowania siły całej Grupy PKP CARGO. – Umacniamy się na pozycji lidera rynku towarowych przewozów kolejowych. W sierpniu i we wrześniu odnotowaliśmy wzrost masy przewożonych ładunków, podczas gdy cały rynek zanotował spadki. To pokazuje, że skuteczna jest strategia podnoszenia konkurencyjności PKP CARGO, poziomu usług, wdrażania innowacyjnych rozwiązań w transporcie szynowym. Stąd też i nasza decyzja o zakupie lokomotyw Dragon 2. Nowe pojazdy podniosą poziom jakości naszej oferty, poprawią konkurencyjność i zwiększą potencjał przewozowy – podkreślił prezes Czesław Warsewicz.

Zbigniew Konieczek, szef Newagu, zwrócił uwagę na przełomowy charakter podpisanej umowy. – Po ponad 30 latach jest to pierwsza polska sześcioosiowa lokomotywa, która zostaje kupiona przez narodowego przewoźnika PKP CARGO. Jestem z tego bardzo dumny, że lokomotywy Dragon 2 numer 1,2,3 trafią do PKP CARGO – stwierdził Zbigniew Konieczek.

Lokomotywa Dragon 2 to jedyny pojazd elektryczny, sześcioosiowy z dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce. Dragon 2 jest w pełni zgodny z TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności), posiada także zabudowany fabrycznie system bezpieczeństwa ETCS poziomu 2.

Lokomotywa ma doskonałe parametry trakcyjne dla prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu, wynosząca aż 410 kN pozwala samodzielnie prowadzić składy o masie brutto ponad 4 tys. ton.

Ponadto Dragon 2 będzie tańszy w użytkowaniu niż starsze lokomotywy. To m.in. dlatego, że w lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.

PKP CARGO S.A., realizując ambitny program taborowy, planuje zakup kolejnych lokomotyw. W październiku opublikowaliśmy ogłoszenie o rozpoznaniu rynku w zakresie pozyskania nowych lokomotyw cztero- oraz sześcioosiowych. Badanie rynku dotyczy pojazdów jedno-, dwu- i wielosystemowych, z modułami dojazdowymi i bez nich. Analiza propozycji producentów pokaże nam, jakiego typu pojazdy, o jakich możliwościach technicznych, trakcyjnych będziemy mogli kupić, co pozwoli w przyszłości na lepsze przygotowanie przetargów.

Umowa na zakup trzech Dragonów to niejedyny przykład współpracy biznesowej PKP CARGO i Newagu. W maju podpisaliśmy kontrakt na modernizację 60 lokomotyw spalinowych SM48 ze zmianą tej serii na ST48, o wartości 388 mln zł netto. Pierwsze egzemplarze odnowionych lokomotywy zostały już przez Newag przekazane, kolejne będą sukcesywnie wzmacniać park taborowy PKP CARGO.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: J-31 » 2018-10-27, 12:37

Lok jest rzeczywiście niezły i cieszy mnie - to jest konkurencja dla Pesy. No, ale szkoda, że to tylko ... trzy lokomotywy ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: Auper » 2018-10-27, 21:41

Oj, panie J, Pesa w swojej palecie nie ma nic konkurencyjnego do tego potworka.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: J-31 » 2018-10-27, 23:22

No dobra, a Pesa Gama ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4392
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: Przemek » 2018-10-28, 02:50

Gama jest czteroosiowa i jest lokomotywą uniwersalną elektryczną - do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych, a odpowiednikiem dla niej jest Griffin od Newagu. Dragon, jak i Dragon 2 to lokomotywy sześcioosiowe przeznaczone stricte do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Dragon 2 w PKP Cargo

Post autor: Auper » 2018-10-28, 09:11

Czyli przekładając to na liczby: w Gamie 300kN a w Dragonie 450kN. Inna liga mówiąc krótko ;)

A nie poruszam tutaj jakości produktów, która też jest różna.

ODPOWIEDZ