Strona 1 z 2

Kolejny produkt eksportowy Autosanu

: 2006-09-10, 21:16
autor: Adrian_
Autosan H7-10.06MB, czyli "Solina" zyskał dużą przychylność polskich przewoźników o czym swiadczy m. in. fakt, iż Autosan sprzedał już 36 autobusów tego typu z czego 35 z nich to wersje H7-10.06MB, zaś 1 autobus to Autosan H7-20.06MB-miejska wersja Soliny przeznaczona dla ZKM Sandomierz. Najnowsze dziecko znad Sanu zostało docenione równiez za granicą. Pare miesięcy temu jeden ze szwedzkich przewoźników wypożyczył na testy jedną z Solin. Wyniki testów tego autobusu w Szwecji okazały się pozytywne i jeden ze szwedzkich przewoźników zakupił testową Solinę. W połowie lipca tego roku Autosan wyprodukował kolejne 6 Solin z przeznaczeniem na szwedzki rynek. Wersja eksportowa tego modelu jest nieco bardziej zmodyfikowana w porównaniu z polskimi odpowiednikami oraz jest dostosowana do rynku skandynawskiego. Przede wszystkim w Solinach przeznaczonych na eksport zmieniono konstrukcję nadwozia. Szkielety tych autobusów zostały wykonane z części ze stali nierdzewnej, co pozwoli na nieco dłuższą eksploatację tego autobusu. Oprócz tego autobusy te posiadają nieco szersze tylne drzwi, niż wersje krajowe. Wnętrze również zostało nieco zmodyfikowane. Przede wszystkim autobusy przeznaczone dla Szwecji nie posiadają miejsc stojących. Autobusy te posiadają 25, lub też 29 miejsc siedzących (w zależności od wersji), których nie można niestety regulować. Deska rozdzielcza także została zmieniona, ale zmiany te są niewielkie. Np. w desce rozdzielczej dodano dodatkowy panel z lewej strony. Tego typu rozwiazanie zastosowano również w Solinie, która brała udział w zeszłorocznym Transexpo. Dodatkowo wersje eksportowe zostały wygłuszone poprzez matę wygłuszającą zamontowaną na osłonie silnika. Jednakze Soliny są nie tylko cenione przez Szwedów. Miesiąc temu do jednego z rumuńskich miast trafiła kolejna Solina, tym razem w wersji H7-10.06MB (turystycznej) wyposażonej m.in. w klimatyzację. Dodam też, że ogromnym wzięciem wśród produktów Autosana cieszy się takze miejski A1012T, który jest sukcesywnie sprzedawany Wegrom. Jednym słowem Autosan ma teraz dobrą passe na rynku i mam nadzieję, ze na dłuższą metę się to utrzyma :).

: 2006-09-11, 09:49
autor: J-31
Adrian_ pisze:Pare miesięcy temu jeden ze szwedzkich przewoźników wypożyczył na testy jedną z Solin. Wyniki testów tego autobusu w Szwecji okazały się pozytywne i jeden ze szwedzkich przewoźników zakupił testową Solinę.
To jest oczywiście fajna wiadomość, ale czy udało by Ci się dowiedzieć jak nazywa się ten przewoźnik, tudzież w jakim mieście mają być eksploatowane "Soilny". :)

: 2006-09-11, 14:27
autor: Adrian_
J-31 pisze:To jest oczywiście fajna wiadomość, ale czy udało by Ci się dowiedzieć jak nazywa się ten przewoźnik, tudzież w jakim mieście mają być eksploatowane "Soilny".
Niestety nie i podejrzewam, że dopóki nie będzie ich zdjęć na internecie to raczej się nie dowiem. Ostatnio natomiast w hali Autosanu stały kolejne 3 szkielety, z których najprawdopodobniej zostaną zbudowane miejskie A1012T dla Szablocs Volan. Jeśli potwierdzi się ta informacja to już w październiku kolejne A1012T trafią do Węgier. Mając taką passę mam nadzieję, iż jeśli Autosan wystawi coś nowego na Transexpo w tym roku to także po paru miesiącach nowy model trafi na eksport. A Szwecji przyda się nowy tabor, bo podstarzałe Volva B10M oraz DAB-y to nie jest odpowiedni tabor dla tego kraju ;).

: 2006-09-11, 15:04
autor: pmaster
Adrian_ pisze:A Szwecji przyda się nowy tabor, bo podstarzałe Volva B10M oraz DAB-y to nie jest odpowiedni tabor dla tego kraju ;) .
Sorki, ale w konfrontacji Soliny z DAB-em czy B10M jak dla zdecydowanie wygrywa to drugie.
Fota exportowego Autosana A1012T

: 2006-09-12, 09:29
autor: J-31
Ja bym nie grymasił. Nowe Autosany mogą być całkiem niezłe. A Szwedzi i tak muszą się pozbyć najstarszych autobusów Volvo (sprzedadzą je do Polski :devil: ).

Szczególnie, że jak dokładnie to opisał powyżej Adrian, te autobusy zostały naprawdę dobrze zabezpieczone przed trudnymi warunkami atmosferycznymi w Szwecji. A po za tym Soliny w Szwecji będą pod naprawdę świetną, specjalistyczną opieką. Pojeżdżą wiele lat. ;)

Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !" :)

: 2006-09-12, 14:13
autor: Adrian_
J-31 pisze:Ja bym nie grymasił. Nowe Autosany mogą być całkiem niezłe. A Szwedzi i tak muszą się pozbyć najstarszych autobusów Volvo (sprzedadzą je do Polski ).

Szczególnie, że jak dokładnie to opisał powyżej Adrian, te autobusy zostały naprawdę dobrze zabezpieczone przed trudnymi warunkami atmosferycznymi w Szwecji. A po za tym Soliny w Szwecji będą pod naprawdę świetną, specjalistyczną opieką. Pojeżdżą wiele lat.

Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !"
Pragnę tez zauważyć, iż Autosan zyska w ten sposób kolejnego sprymierzeńca w transakcjach dotyczących sprzedaży autobusów, więc i firma podniesie sie finansowo. Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.
plocmaster pisze:Sorki, ale w konfrontacji Soliny z DAB-em czy B10M jak dla zdecydowanie wygrywa to drugie.
Fota exportowego Autosana A1012T
Skąd wiesz, ze Solina jest gorsza w porównaniu z DAB-em? jechałeś kiedykolwiek Soliną, ze wysnuwasz takie wnioski? podejrzewam, ze nie, a wygląd autobusu nie odzwierciedla komfortu podróży w nim. A co do tego A1012T to on już jeździ kilku miesiecy po Węgrzech. Z tego, co wiem Autosan planował wprowadzić do prudukcji A1012T na polski rynek, ale na razie nie próbują realizowac tego planu.

: 2006-09-12, 16:51
autor: Dziwny
Adrian_ pisze:Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.
Jakoś nie chce się w to wierzyć. Na poparcie tej tezy poprosimy w takim razie linki do fotek Autosanów w USA, Meksyku, Kanadzie, Australii, Japonii, Chin oraz jeszcze kilku krajach afrykańskich.

: 2006-09-12, 17:46
autor: ppln
J-31 pisze:Ja bym wręcz pokusił się o takie stwierdzenie: "Dobre bo polskie !" :)
To się Solarisa tyczy. Chociaż mało kto kupuje U12LE, który jest właściwym autobusem lokalnym. Powinni też wprowadzić do oferty prawostronną Valettę z ukł. drzwi 1-2-0.
Dziwny pisze:Chin
Tam (albo w Korei) gdzieś jakieś stare Jelcze były, teraz to ten sam koncern :)


PS. Czy może Autosan planuje zrobić jakiegoś niskacza, np. wprowadzić niskiego 8-metrowca (był prototyp, a to naprawdę fajny autobus był)

: 2006-09-12, 18:55
autor: u2w
Dziwny pisze:Chin
Pamiętam, że w latach 80-tych wyeksportowano ileś sztuk Autosanów do Kraju Środka. Pisano wówczas, że musiano je wyposażyć w specjalnie wzmocnione mosty.

: 2006-09-12, 19:17
autor: Adrian_
ppln pisze:Czy może Autosan planuje zrobić jakiegoś niskacza, np. wprowadzić niskiego 8-metrowca (był prototyp, a to naprawdę fajny autobus był)
Jak na razie Autosan nie zamierza wprowadzać nowych autobusów miejskich dla polskich przewoźników. Być moze po tegorocznym Transexpo się to zmieni. Obawiam sie także, iż Autosan nie wyprodukuje już nigdy żadnego niskiego autobusu, aczkolwiek wszystko jest możliwe.
u2w pisze:Pamiętam, że w latach 80-tych wyeksportowano ileś sztuk Autosanów do Kraju Środka. Pisano wówczas, że musiano je wyposażyć w specjalnie wzmocnione mosty.
Tak, to były głównie różne wersje Autosanów H9-20. W Chinach najprawdopodobniej służyły jako komunikacja miejska.

: 2006-09-13, 09:10
autor: J-31
ppln pisze:To się Solarisa tyczy
Nie tylko. Naprawdę świetne są np. "Lidery", po prostu trzeba je docienić... Brytyjczycy już je doceniają i chwalą ... ;)

: 2006-09-13, 20:58
autor: ppln
Cóż, muszę przyznać, że mi Autosan kojarzy się głównie z modelem H9-21, żadnym innym nie jechałem. Za to Jelcz T120/3 to świetny wózek

: 2006-09-15, 09:59
autor: J-31
ppln pisze:Cóż, muszę przyznać, że mi Autosan kojarzy się głównie z modelem H9-21, żadnym innym nie jechałem
I to jest błąd. Ja widuję bardzo często A1010T - są świetne. Naprawdę niczym nie ustępują zachodnim autobusom o zbliżonej konstrukcji. ;)

Inna sprawa, że każdy pojazd jest inny i produkowany na konkretne zamówienie. Jak widać np. Szwedzi potrafią doskonale dostosować swoje nowe Autosany. Pytanie, czy polscy przewoźnicy potrafią to samo. No i kolejny problem to kwestia, późniejszej odpowiedniej eksploatacji i dbałości o tabor. W Polsce wciąż mamy z tym jeszcze problem ;)

: 2006-09-15, 18:14
autor: Adrian_
ppln pisze:Cóż, muszę przyznać, że mi Autosan kojarzy się głównie z modelem H9-21, żadnym innym nie jechałem. Za to Jelcz T120/3 to świetny wózek
Stąd wniosek, ze musisz częściej korzystać z usług PKS Łódź. Tam jest jeszcze całkiem sporo Autosanów :mruga:.
J-31 pisze:I to jest błąd. Ja widuję bardzo często A1010T - są świetne. Naprawdę niczym nie ustępują zachodnim autobusom o zbliżonej konstrukcji.
Proponuję przejechać się Liderem, a dopiero później wysnuwac wnioski, czy jest to dobry autobus. Owszem, design tego autobusu jest bardzo ciekawy, aczkolwiek cały efekt psuje dosyć głośny silnik Cumminsa oraz klimatyzacja, która działa tylko w 1 części pojazdu. Dodatkowo autobus ten nie posiada rozkładanych foteli, co jest dosyć uciążliwe podczas podróży na dłuższych trasach.
J-31 pisze:Inna sprawa, że każdy pojazd jest inny i produkowany na konkretne zamówienie.
Tutaj można by polemizować. Wszak nie zapominajmy, że to od zamawiającego zależy, jak będzie wygladał dany autobus. Równie dobrze zamawiający może zamówić podstawową wersję danego modelu. Chociaz musze przyznac, iż Autosany idące na eksport są bardziej dopracowane i nieco lepsze od ich polskich odpowiedników.

: 2006-09-18, 08:39
autor: J-31
Adrian_ pisze:Chociaz musze przyznac, iż Autosany idące na eksport są bardziej dopracowane i nieco lepsze od ich polskich odpowiedników.
No właśnie - dopracowane, czyli albo lepsze wyposażenie, albo lepiej zabezpieczony - jednakże to wszystko na konkretne zamówienie klienta. Wszelkie modyfikacje kosztują, a polskich przewoźników (PKS) nie stać na drogi autobus, dlatego kupują Autosany w najtańszej wersji ;)

: 2006-09-18, 13:15
autor: Adrian_
I jak się okazuje Szablocs Volan Rt. ostro inwestuje w miejskie A1012T. Obecnie w fabryce SFA trwa motaż aż 30 :!: tego typu autobusów dla tegoż przewoźnika. Czyli jednak Autosan potrafił zyskać uznanie za granicą i nie każdy na nie narzeka, jak w Polsce :mruga:.

: 2006-09-18, 14:27
autor: J-31
Adrian_ pisze:Czyli jednak Autosan potrafił zyskać uznanie za granicą i nie każdy na nie narzeka, jak w Polsce :mruga:
Ano sam Widzisz. A przecież konkurencja na rynku autobusów wysokopodłogowych jest spora. Mogli kupić coś innego. Autosan okazał się być nie tylko tani, ale również dobry. ;)

: 2009-05-23, 23:13
autor: tantus
Dziwny pisze:
Adrian_ pisze:Na dzień dzisiejszy nie ma właściwie kraju, w którym nie byłoby Autosanów. Sanockie autobusy jeżdża w prawie każdym zakątku globu, co mnie jako sanoczanina ogromnie cieszy.
Jakoś nie chce się w to wierzyć. Na poparcie tej tezy poprosimy w takim razie linki do fotek Autosanów w USA, Meksyku, Kanadzie, Australii, Japonii, Chin oraz jeszcze kilku krajach afrykańskich.
"w prawie każdym zakątku globu" to jednak lekka przesada, jednak autobusy Autosanu z pewnością trafiły do następujących krajów: Wielka Brytania (A1012T), Norwegia (H7), Szwecja (A0808T, A1012T, A1010T, H7, A1213), Węgry (H7, A1010T, A1012T), Grecja (A1112T), Rumunia (H7), Ukraina (H9), Rosja (H9, H10), Chiny (H9), Libia (H9), Egipt (H9), Wietnam, Angola (H9, A0909L), Ghana, Nigeria, Korea Płn., Czad, Panama, Uganda, Kostaryka, Litwa (H9, A1112T), Łotwa (H9, A1112T), Białoruś (H7), Słowacja (H10, A0909L, H7), Czechy (Granus H10-11)

: 2009-05-24, 08:38
autor: Amalio
tantus pisze: Słowacja (H10), Czechy (Granus H10-11)
Jak już, to na odwrót albo w obu krajach to samo, bo Granus był (bo chyba już nie istnieje) słowacki.

: 2009-05-24, 11:45
autor: tantus
W sumie racja, w przypadku Słowacji chodzi o Granusy H10-11, choć nie jestem pewien, czy wcześniej nie trafiły tam jakieś egzemplarze oryginalnych H10-11.