Wkrótce następca Lidera

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Lopez

Post autor: Lopez »

maly_miki pisze: A pomalowany w "piękny" zielony kolor będzie się mógł maskować w paprociach
Zieleń faktycznie nie wygląda na typowo wojskowy odcień, ale może taki jest niezbędny kamuflaż w Afganistanie ;)
To jednak jest temat o następcy lidera...
W ogóle to przypomniałem sobie niedawno czytany wywiad z Prezesem Autosana, który zarzekał się że firma nie będzie szła w kierunku turystyków. Tak więc podwyższony eurolider to będzie pewnie dokładnie następca ramzesa, czyli nie pies ni wydra - ani to nie jest prawdziwy turystyk, ani typowy autobus międzymiastowy. Ostatecznie więc erzac bovy dla biedniejszych klientów.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Jest już Eurolider nr 2- dla Szwecji:
http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html
Wygląda jeszcze gorzej :|

Lopez

Post autor: Lopez »

IMO wygląda identycznie czyli kiepsko w takim samym stopniu.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Może wuna światła, ale wydaje mi się, że te srebne wstawki są inne trochę.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

O, od przodu mi Valettą zalatuje, ale mimo wszystko mi się podoba :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wiosenne przebudzenie Autosana

W związku ze zmieniającymi się wymaganiami rynku Autosan SA rozpoczął prace nad stworzeniem nowej rodziny autobusów międzymiastowych. Pierwszym przedstawicielem nowej rodziny jest A1213C Eurolider, który pierwszy raz został pokazany na targach Transexpo w Kielcach w ub.roku.
W autobusie zastosowano nową modułową konstrukcję, polegającą na podziale na funkcjonalne moduły o długości ok. 1 m, spośród których przednie i tylne wraz z modułami obu osi mają trwały charakter, podczas gdy zmianę długości uzyskuje się poprzez zamontowanie większej lub mniejszej liczby modułów środkowych. Autobus A1213C Eurolider o dł. 13,2 m przeznaczony do obsługi międzymiastowego ruchu pasażerskiego posiada 59 miejsc siedzących oraz 36 stojących. Zastosowano w nim silnik Cummins ISBe5 300 Euro 5 o mocy 300 KM z automatyczną skrzynią biegów Allison T350R z retarderem

Rozpoczęcie produkcji seryjnej Eurolidera zaplanowano jeszcze na pierwsze półrocze br.

WNP.PL
link: http://motoryzacja.wnp.pl/wiosenne-prze ... 1_0_0.html

marekJG

Post autor: marekJG »

Na stronie http://historia.autosan.pl/historia/historia16.html jest już Eurolider dla odbiorcy szwedzkiego, ale stary Lider jest zdecydowanie lepszy wzualnie (można porównać, zdjęcie wyżej na pow. stronie pokazuje Lidera dla szwedzkiego odbiorcy) Zastanawia mnie niekonsekwencja Autosana w zakresie nowej rodziny. Z jednej strony kierownictwo fabryki informuje o wycofaniu się z produkcji turystyków, a tymczasem montuje 2 Ramzesy (1 trafił do PKS Poznań) starej rodziny Lider. Nie żebym miał coś przeciwko bo pojazdy są b. ładne ale zastanawiam się czy oni trochę się nie miotają w swoich działaniach.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

marekJG pisze: Zastanawia mnie niekonsekwencja Autosana w zakresie nowej rodziny. Z jednej strony kierownictwo fabryki informuje o wycofaniu się z produkcji turystyków, a tymczasem montuje 2 Ramzesy (1 trafił do PKS Poznań) starej rodziny Lider. Nie żebym miał coś przeciwko bo pojazdy są b. ładne ale zastanawiam się czy oni trochę się nie miotają w swoich działaniach.
Niekonsekwencja :?: A dlaczego mieliby zaprzestać produkcji jeżeli nie maja nic co zastąpi ten model :?: Skoro odbiorcy są, to jeszcze produkują. Z resztą pisze - pierwsze Ramzesy dla cywilnego odbiorcy. Pojawił się popyt, to jest podaż.

marekJG

Post autor: marekJG »

Amalio pisze:A dlaczego mieliby zaprzestać produkcji jeżeli nie maja nic co zastąpi ten model
Bo nie mają zamiaru nic tworzyć. Podczas prezentacji ich wyrobów na Transexpo zapowiadali wyjście z segmentu turystycznego. Produkcja Ramzesa miała być zakończona tak jak całej rodziny Liderów. Więc jest to jakaś niekonsekwencja. W ogóle nie widzę żadnych działań marketingowych nowej rodziny pojazdów. Dlatego mnie to dziwi.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Może dopracowują rodzinę i badają "teren" na transexpo wyskoczyli z tym egzemplarzem, aby zwrócić uwagę potęcjalnych klijentów że cośsię dziejew materii, a teraz czekają czy ktoś to w ogóle chce. Toteż budują ciągle Lidery bo fabrykę trzeba utrzymać. Solbus zbudował SM12 a ciągle robili SN11M.

Lopez

Post autor: Lopez »

W jednym i drugim wypadku to po prostu kwestia słabego marketingu, przy czym trzeba powiedzieć, że również w obu wypadkach nowe produkty nie zastępują poprzednich bezpośrednio.


Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A co to niby jest ? Eurolider LE?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Najwyraźniej. Wygląda iście skandynawsko - trza przyznać.

Awatar użytkownika
Adam_pl
Posty: 115
Rejestracja: 2007-12-03, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_pl »

Wg mnie ściana frontowa przypomina mi tą z MAZa 103: http://www.phototrans.eu/14,261731,0.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No tak - podobieństwo wręcz uderzające... :confused:

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

A co to niby jest ? Eurolider LE?
To jest prototyp pojazdu A12.13CLE Eurolider. Porażka na całej linii. Nic gorszego nie mogli chyba wymyślić :|

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Gadzie pisze:
A co to niby jest ? Eurolider LE?
to jest prototyp pojazdu A12.13CLE Eurolider. Porażka na całej linii. Nic gorszego nie mogli chyba wymyślić :|
Ohydny! Strasznie dziwacznie wygląda z tym załamaniem po środku.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Fuj! Ale z tym porównaniem kolega Adam to po bandzie pojechał :P

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

Tragedia! Zupełnie jak SOR... :confused:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”