Wkrótce następca Lidera
Wydaje mi się, że musisz trochę bardziej cierpliwie poczekać. Jestem pewny, że jeżeli Autosan stworzy jakiś nowy pojazd - następcę Lidera - to się tym pochwali. A póki co ... cisza. Autosan produkuje to co ma w aktualnej ofercieimarcin pisze:Jest może już wiadome kiedy takie coś będzie można zobaczyć na oczy?
Tzn, wg mnie możliwości są dwie:imarcin pisze:Według mnie, gdy cena będzie w miarę niska i jakość taka sama jak prezentuje obecny Lider to ten autobus może być często widywany na polskich drogach
1. Albo modernizacja istniejącego Lidero i tym samym zakończenie cyklu produkcyjnego... po to by produkować "nowego" Lidera
2. Albo zupełnie nowa konstrukcja - wprowadzenie tak wielu zmian, że ten nowy autobus już nie nazywałby się Lider.
Jeżeli Autosan pokusiłby się o zupełnie nową konstrukcję, to ilość zmian zawartych w nowym produkcie natychmiast podniosła by jego cenę... a to oznacza, że nie byłyby on konkurencyjny cenowo w stosunku do Lidero.
Gdyby, więc produkowano jednoczesnie Lidera i to coś nowego, to PKS-y i tak by dalej kupowały Lidera... bo Lider byłby tańszy.
Znając Autosana, to pewnie mogą zrobić tak, że "w trosce o jakość i opinię klientów" - gdyby mieli to coś nowego - to pewnie szybko zakończyli by produkcję dotychczasowego Lidera na rzecz nowej konstrukcji
Ostatnio zmieniony 2008-04-30, 09:26 przez J-31, łącznie zmieniany 3 razy.
Przecież szkice są na InfobusieLopez pisze:No, ale jakieś szkice swoją drogą mogliby pokazać.
http://www.infobus.pl/text.php?id=11258&from=tag
Tutaj dość ogólnie jest to opisane. Tak jak było to już wcześniej pisane nie mamy co spodziewać się prezentacji Lidera wcześniej niż na Transexpo.
Do takiej sytuacji Autosan na pewno nie doprowadzi z jednego prostego powodu - i tak Solbusy są tańsze. Tak więc Autosan musi skonstruować tani i dobry autobus, bo Lider sobie nie da rady.J-31 pisze:
Gdyby, więc produkowano jednoczesnie Lidera i to coś nowego, to PKS-y i tak by dalej kupowały Lidera... bo Lider byłby tańszy.
No właśnie z tego co zauważyłem na tych pierwszych szkicach, wynika, że rzeczywiście Masz rację. To będzie po prostu nowa generacja Lidera.Amalio pisze:Do takiej sytuacji Autosan na pewno nie doprowadzi z jednego prostego powodu - i tak Solbusy są tańsze. Tak więc Autosan musi skonstruować tani i dobry autobus, bo Lider sobie nie da rady.
No i pojawiły się konkretne wieści na temat Lidera. I przyznam dość optymistyczne. Podczas spotkania członków IGTSiS w Jachrance (6- 7 maja) Infobus przeprowadził rozmowę z prezesem Polskich Autobusów. I potwierdziały się nasze przypuszczenia. Następca Lidera zostanie zaprezentowany na nadchodzących Transexpo w Kielcach. Nowy Lider bedzie oferowany w trzech długościach 9, 7m ;12 m oraz 13, 2 co jest absolutna nowością u Autosana. Na początku zaprezentowana zostanie własnie najdłuższa wersja, która już została zakontraktowana w ilości 5 szt. na rynek szwedzki. dwie krótsze zostaną wprowadzone zaraz po niej. Także można się cieszyć z tych zapowiedzi bo to rzeczywiście duży krok w rozwoju pojazdów tej marki. W końcu Autosan stworzy spójną stylistycznie rodzinę autobusów międzymiastowych w 3 długościach. Obawiam sie tylko tego, iż nowa konstrukcja będzie droższa od dotychczasowych Liderów, które i tak przegrywają już cenowo z Solbusami. Niestety polskich operatorów przewozów lokalnych i międzymiastowych nie stać na drogie konstrukcje. Jesli moje obawy się potwierdzą to Autosan straci część dotychczasowych kupców zadowolonych z Liderów.
Link do rozmowy z prezesem. Polecam do przeczytania bo jest tu także mowa o Wetlinie i planach eksportowych sanockeij fabryki http://infobus.pl/text.php?from=archive&id=17713
Link do rozmowy z prezesem. Polecam do przeczytania bo jest tu także mowa o Wetlinie i planach eksportowych sanockeij fabryki http://infobus.pl/text.php?from=archive&id=17713
Ta wiadomość jest więcej niż dobra. Jeżeli Szwedzi biorą w ciemno Autosany to widocznie mają do nich zaufanie.marekJG pisze: Na początku zaprezentowana zostanie własnie najdłuższa wersja, która już została zakontraktowana w ilości 5 szt. na rynek szwedzki.
Wszystko jest teraz w rękach Autosana. Jeżeli nowy model będzie wykończony o wiele lepszymi/trwalszymi materiałami to myślę, że Autosan wcale nie straci.marekJG pisze:Obawiam sie tylko tego, iż nowa konstrukcja będzie droższa od dotychczasowych Liderów, które i tak przegrywają już cenowo z Solbusami. Niestety polskich operatorów przewozów lokalnych i międzymiastowych nie stać na drogie konstrukcje. Jesli moje obawy się potwierdzą to Autosan straci część dotychczasowych kupców zadowolonych z Liderów.