Wkrótce następca Lidera
Chyba coś linki pomyliłeś Linkujesz do przetargu w usługi KM w Krakowie. O Euroliderze jest np tu: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=21582Gadzie pisze:Prezentacja Eurolidera LE http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=25908
Z zewnątrz wygląda średnio, ale wnętrze mi się spodobało.
Dokładnie. Wczoraj jeszcze wszystko było dobrze i pokazywało A1213CLE.KKS pisze:Coś jest nie tak, dzisiaj ten link działał. Ten, który podałeś teraz prowadzi do innego artykułu.
Szczerze to nie wiem, bo nie siedzę w tematach po produkcyjnych, czyli komu "wypożyczyć" gdzie pokazać itd. a do mojego działu takie informacje nie docierają ale podejrzewam, że miał on już zaprogramowane "szwedzkie" linie, choć mogę mylić sięJ-31 pisze:Przemty, ten autobus na zdjęciu ma jakiś numer linii - czy on był jakoś testowany w Sanoku lub gdzieś w Polsce, czy to tylko tak dla "picu" ?
Moim zdaniem, o ile wersja standardowa wygląda nieźle, o tyle ta niskowejściowa już raczej średnio... Ale w porównaniu z prezentowanymi na tej samej stronie Volvo 8500 moim zdaniem i tak są znośne. ¯e już o tym nie wspomnę: http://www.phototrans.eu/14,343371,0,Ku ... _284?.html
Myśl techniczna nie ma nic do wyglądu. Zresztą jakbyś pooglądał większość szwedzkich konstrukcji to dostrzegłbyś, że mieszkańcy północy nie za bardzo przywiązują wagę do wyglądu. U nich autobusy mają być przede wszystkim praktyczne. Szwedzi raczej opinię o naszym Autosanie już sobie wyrobili. I chyba nie jest ona taka zła.Masakrycznie się prezentuje. Ciekawe co sobie Szwedzi pomyślą o polskiej myśli technicznej?...
Może być w tym sporo prawdy, z tym, że u nas też ponoć kryteria techniczne liczą się w pierwszej kolejności. Więc może chodzi po prostu o to, że Szwedzi mają przejrzystszy system dokonywania zakupów, nastawiony właśnie na jakość, a niekoniecznie wygląd pojazdu. A producenci dostosowują się do tych wymagań.marekJG pisze:Zresztą jakbyś pooglądał większość szwedzkich konstrukcji to dostrzegłbyś, że mieszkańcy północy nie za bardzo przywiązują wagę do wyglądu. U nich autobusy mają być przede wszystkim praktyczne.
U nas, przynajmniej w segmencie międzymiastowym, liczą się chyba wyłącznie kryteria cenowe, tj.: jak najniższa cena, jak najniższe zużycie paliwa i jak największa liczba miejsc w jak najmniejszym nadwoziu... I te kryteria idealnie spełnia pewien dobrze znany nam model - A0909L Tramp.Lopez pisze: z tym, że u nas też ponoć kryteria techniczne liczą się w pierwszej kolejności.
I takie niestety jest też moje wrażenie po wizycie w fabryce. Na liniach montażowych dominowały dwa modele: niskowejściowe Eurolidery (dla Szwecji) i Trampy (na rynek polski). Pozostałe pojazdy to były jakieś pojedyncze egzemplarze Wetlin, Solin, 7 szt. Sancity 9 dla Krakowa i kilka Liderów.
U nas generalnie autobusów międzymiastowych (nowych) sprzedaje się bardzo mało. Także myślę, że gdyby popatrzeć na % udział Trampów w tym segmencie, to byłby on jednak spory. Chociaż z Autosanów ostatnio nieco popularniejsza jest Solina. Ale to mniej więcej ta sama kategoria cenowa.
A jak na razie, to najpopularniejsze są i tak używki z Zachodu. Nawet "przekładańce" z lewostronnych autobusów z Wysp się sprzedają. Wszystko byle jak najtaniej, no i żeby był przyzwoity dostęp do tanich części zamiennych.
A jak na razie, to najpopularniejsze są i tak używki z Zachodu. Nawet "przekładańce" z lewostronnych autobusów z Wysp się sprzedają. Wszystko byle jak najtaniej, no i żeby był przyzwoity dostęp do tanich części zamiennych.
Myślę, że to właśnie kwestia dostępności części zamiennych (do zachodnich używek jest dużo lepszy, niż do produktów ze Wschodu) oraz pewnego konserwatyzmu PKSów. Ale wejście wschodnich marek w ten segment to chyba tylko kwestia czasu. MAZ skupił się raczej na rynku autobusów miejskich, ale coraz lepiej sprzedają się np. BMC (Levend i Midilux), a i Bogdan może tu sporo namieszać... A następne w kolejce są Chiny - wszak Higer sprzedał już kilka autobusów w Polsce (np. PKS Leszno).Lopez pisze:Zwróć uwagę, że jakby liczyła się wyłącznie cena, a wymogi techniczne puścić na żywioł to mięlibyśmy dominację już nie Autosana i Solbusa tylko blisko- i dalekowchodniej techniki motoryzacyjnej.