A8V Wetlina
No dobra przesadziłem z tym plagiatem ale ten autobus według mnie w ogóle nie wygląda na autosana.Przez to osoba która prawie w ogóle nie interesuje sie autobusami ale spodoba jej sie akurat ten pojazd widząc na przedzie pojazdu znaczek mercedesa zacznie szukać go jako mercedesa a nie jako autosana.Nie jest to bynajmniej sytuacja wyssana z palca,gdyż spotkałem sie z tym kiedy mój dobru kolega szuka w internecie jakiegoś autobusu produkowanego przez(przepraszam nie pamiętam jakie to były marki więc podam dwie przykładowe)Bove a oznaczanego znaczkiem DAF.Poza tym przyjrzyjcie sie poprzednim konstrukcja autosana i powiedzcie czy ten choć trochę pasuje do wizerunku tej marki i do jej ogólnej koncepcji stylistycznej którą nawet dość łatwo da sie wychwycić.Jeśli sie mylę to napiszcie co według was w tym autobusie jest typowe dla konstrukcji autosana.
No za jakiś czas na pewno ale taka nagła zmiana koncepcji stylistycznej może tez zachwiać zaufaniem do marki bo jeśli klient zobaczy coraz więcej elementów z innych konstrukcji konkurencyjnych marek to morze stracić zaufanie do producenta.Nie mówię,że tak musi być ale takie jest moje osobiste zdanie i ja sam straciłbym zaufanie do tej marki jako klient.Ja osobiście zmieniłbym trochę koncepcje stylistyczną ale powoli i na przełomie dłuższego odcinku czasu anie tak nagle.Amalio pisze:I tak ta rodzina za czas jakiś się zmieni,
Wiecie co?
A ja się z Wami nie zgodzę i powiem, że ten autobusik jest całkiem całkiem - na pewno duużo lepszy od Soliny, w dodatku domyślnie posiada właśnie takie "zwykłe" reflektory zamiast porozrzucanych oczek lamp soczewkowych, które mi się w Jelczach i nie tylko bardzo nie podobają...
Poza tym przyjżyjcie się - chyba pierwszy raz udało im się zrobić w miarę spójne nadwozie! Nawet ten czarny grill aż tak nie razi po oczach
A ja się z Wami nie zgodzę i powiem, że ten autobusik jest całkiem całkiem - na pewno duużo lepszy od Soliny, w dodatku domyślnie posiada właśnie takie "zwykłe" reflektory zamiast porozrzucanych oczek lamp soczewkowych, które mi się w Jelczach i nie tylko bardzo nie podobają...
Poza tym przyjżyjcie się - chyba pierwszy raz udało im się zrobić w miarę spójne nadwozie! Nawet ten czarny grill aż tak nie razi po oczach
Ten model w Polsce nie odniesie takiego sukcesu jak Solina z powodu znacznie wyższej ceny. Więc raczej nie spodziewałbym się spektakularnych sukcesów na rodzimym rynku. Myślę że wzorem Gemini sprzedaż ukierunkowana będzie na rynki nordyckie. Być może już udało się kilka sprzedać tylko o tym nie wiemy. Zrobi się ciekawiej dopiero, gdy Autosan wycofa Solinę, bo taki jest docelowy plan. Wtedy powstanie wersja miejska Wetliny i zobaczymy jak zareagują mali przewoźnicy. Okaże się do końa rokuLopez pisze:Minęło już pół roku od premiery Wetliny. Widział ją już ktoś? Sprzedało się cokolwiek? Czy też może Autosan "gmera" coś jeszcze w tym modelu, żeby poprawić design itd.
Wszelkie wieści w cenie
Może masz rację. Jeśli powstanie próźnia po solinie to coś będzie musiało ją zastąpić. Wydaje mi się zresztą, że boom na autobusiki tej klasy u nas jeszcze nie rozkwitł całkowicie, a więc od decyzji jakie podejmie Autosan dzisiaj będzie zależało, jak się odnajdzie w przyszłości ze swoimi produktami.
Tegoroczne VII Dni Transportu Publicznego w Warszawie okazały się być znakomitą okazją by móc zobaczyć najnowsze dziecko Autosana - miejską wersję autobusu Autosan Wetlina. Jest to prototyp, ale całkiem niezły.
Na początek rzućmy sobie okiem na stylistykę zewnętrzną pojazdu. Jest taka sobie. Jak to u Autosana. No, ale sami Popatrzecie
Nim wejdziemy do środka. To jeszcze dwie fotki drzwi - otwartych. Jedno co mi się tutaj spodobało, to to, że stopnie wejściowe są już nieco niżej. I nie trzeba się aż tak wspinać jak do Soliny.
A teraz wnętrze pojazdu. Muszę się przyznać, że chociaż w zasadzie nie spodziewałem się tutaj jakichś sensacji, to zrobiło na mnie naprawdę przyjemne wrażenie. Autobus jest ładnie wykończony.
Stopnie wejściowe są wysokie, ale podświetlone
Przycisk do otwierania drzwi - takie przyciski robi jakaś firma w Polsce, przyciski tego samego typu znajdują się w naszych najnowszych Solarisach
Kabina kierowcy. Zrezygnowano z fotela dla pasażera (taki był np. w Solinie). Cała kabina jest wyłącznie dla kierowcy. Ma on naprawdę dużo miejsca i nikt nie zasłania mu widoczności. W miejscu fotela pozostawiono puste, nie zagospodarowane miejsce.
Aż ciekawy jestem, czy poprawiono mu również zawieszenie. Czy też w nim rzuca jak w Solinie. Na to pytanie chyba nie prędko poznam odpowiedź
Na początek rzućmy sobie okiem na stylistykę zewnętrzną pojazdu. Jest taka sobie. Jak to u Autosana. No, ale sami Popatrzecie
Nim wejdziemy do środka. To jeszcze dwie fotki drzwi - otwartych. Jedno co mi się tutaj spodobało, to to, że stopnie wejściowe są już nieco niżej. I nie trzeba się aż tak wspinać jak do Soliny.
A teraz wnętrze pojazdu. Muszę się przyznać, że chociaż w zasadzie nie spodziewałem się tutaj jakichś sensacji, to zrobiło na mnie naprawdę przyjemne wrażenie. Autobus jest ładnie wykończony.
Stopnie wejściowe są wysokie, ale podświetlone
Przycisk do otwierania drzwi - takie przyciski robi jakaś firma w Polsce, przyciski tego samego typu znajdują się w naszych najnowszych Solarisach
Kabina kierowcy. Zrezygnowano z fotela dla pasażera (taki był np. w Solinie). Cała kabina jest wyłącznie dla kierowcy. Ma on naprawdę dużo miejsca i nikt nie zasłania mu widoczności. W miejscu fotela pozostawiono puste, nie zagospodarowane miejsce.
Aż ciekawy jestem, czy poprawiono mu również zawieszenie. Czy też w nim rzuca jak w Solinie. Na to pytanie chyba nie prędko poznam odpowiedź
Dzięki za ciekawą relację. Na mnie autobus robi wrażenie pozytywne. Widać, że znacznie poprawiono wykończenie i podniesiono komfort jazdy kierowcy. Co do stylistyki w opcji ma być możliwośc zainstalowania soczewkowych reflektorów znacznie ładniej wyglądających. Jak się bedzie takim autobusikiem jeździło. Zobaczymy jak jakiś przewoźnik złoży na nie zamówienie. Jelcz nie oferuje Vero, więc myślę, że teraz w kategorii tych pojazdów zamowienia będzie zbierał Autosan. A na pewno takie będą.
Patrząc choćby na to jak to z Vecto wyglądało to w Polsce pewnie wersji z soczewkami nie uświadczymy. Autobus wygląda naprawdę nieźle. Jedyne dwa minusy to te "podstawowe" lampy i drzwi - mogli je na czarno pomalowaćmarekJG pisze:Co do stylistyki w opcji ma być możliwośc zainstalowania soczewkowych reflektorów znacznie ładniej wyglądających.
Wnętrze zaś zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie
To chyba logiczne, że Autosan będzie teraz No1. Ale nie sądzę by w najbliższej przyszłości ten autobus zrobił furorę - równolegle ma być oferowana Solina.marekJG pisze: Jelcz nie oferuje Vero, więc myślę, że teraz w kategorii tych pojazdów zamowienia będzie zbierał Autosan. A na pewno takie będą.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Vero z soczewkami wygląda jak pół d*** zza krzaka, jak mają takie dawać tutaj, to już lepiej zostawić te lampyAmalio pisze: Patrząc choćby na to jak to z Vecto wyglądało to w Polsce pewnie wersji z soczewkami nie uświadczymy. Autobus wygląda naprawdę nieźle. Jedyne dwa minusy to te "podstawowe" lampy i drzwi - mogli je na czarno pomalować
Wnętrze zaś zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie
mnie ciekawi czy Wetlina ma lepszą w porównaniu z Vero izolację cieplną silnika, bo w Vero idzie się ugotować...
Już niedługo. Szefowie Autosana zapowidali, że Wetlina ma zostać zbudowana we wszystkich możlliwych wariantach ( lokalna, turystyczna i wreszcie miejska)i wtedy zacznie wypierać stopniowo Solinę. Tak więc cała rodzina po prezentacji na Transexpo powinna być wprowadzona do oferty. Przewiduję że w ofercie producenta Solina pozostanie jeszcze ko sierpnia, września przyszłego roku zanim ostatecznie zaprzestaną ją produkować. Pytanie tylko, czy to dobra decyzja. Bo Wetlina będzie mniej konkurencyjna cenowo.Amalio pisze:Owszem ma. Ale pytanie brzmi kiedy. Była mowa o tym, że Wetlina będzie droższa od Soliny toteż miała być oferowana równolegle z nią.