Nowe miejskie Autosany
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
No bo Autosan nie ma 9LE którego mógłby dać to dali najbliższy temu pojazd.
A skoro 9LE po 1,5 roku eksploatacji przechodzą dość poważne naprawy no to znaczy, że jakość leży. Skoro ta fabryka aspiruje do jakiego takiego poziomu no to pasowałoby nieco popracować nad jakością, nad starannością wykonania jak i nad pewnymi rozwiazaniami. Z fabryki autobusy wracają z wymienioną podłogą (bo pęka wykładzina na spawach i na łączeniach płyt ze sklejki - wodoodporne płyty pęcznieją czyli są średnio wodoodporne), zmienionymi poduszkami silnika (bo na starych wibrowały niemiłosiernie - stare poduszki wymieniało się raz na 2-3 miesiace - jak rozwiązać problem wibrowania wraz z całą dokumentacją przekazało MPK Nowy Sącz i teraz fabryka przerabia właśnie na to rozwiązanie swoje produkty), z wymienionymi (lub ponownie pomalowanymi) poręczami bo łupiła się z nich farba i jeszcze długą listą usterek jak choćby rdzewiejące ramki okien, pękające łączniki poręczy, wypadające kontrolki i inne.
Inny patent który także został wdrożony dzięki zapleczu technicznemu MPK Nowy Sącz to zmieniony sposób ogrzewania miejsca pracy kierowcy (wcześniej trudno było powiedzieć, że w ogóle jest tam ogrzewanie). Cóż - Autosan wiele jeszcze musi się nauczyć bo na razie jest cienko. A co do testów to testowy 9LE który był w Nowym Sączu w lipcu 2010 zużywał dużo mniej paliwa niż seryjne wozy. Różnica wynosi około 30% no a teraz NIEDASIE wgrać tego oprogramowania bo coś tam zmienili w konfiguracji... Ręce opadają.
Autosan SanCity 10LF tak więc jest na zastępstwo bo przy takich długich listach usterek wątpię by ktokolwiek skusił się na kolejne pojazdy tego producenta. Sam pojazd w porównaniu do 9LE i 12LE nosi miano postępu jak choćby przekonstruowane mocowania listew, nieco ulepszona kabina, przekonstruowane nadkola, ciekawy patent z drzwiami. Niedociągnięcia wciąż są - jak choćby osłony mechanizmów drzwi wykonane z plastikowch wytłoczek założonych częściowo na rzepach... Tak więc do pojazdu "testowego" powinno być wsadzone coś więcej - bo to, że autobus nie miał nawet kasowników no to już jest lekka przesada.
A skoro 9LE po 1,5 roku eksploatacji przechodzą dość poważne naprawy no to znaczy, że jakość leży. Skoro ta fabryka aspiruje do jakiego takiego poziomu no to pasowałoby nieco popracować nad jakością, nad starannością wykonania jak i nad pewnymi rozwiazaniami. Z fabryki autobusy wracają z wymienioną podłogą (bo pęka wykładzina na spawach i na łączeniach płyt ze sklejki - wodoodporne płyty pęcznieją czyli są średnio wodoodporne), zmienionymi poduszkami silnika (bo na starych wibrowały niemiłosiernie - stare poduszki wymieniało się raz na 2-3 miesiace - jak rozwiązać problem wibrowania wraz z całą dokumentacją przekazało MPK Nowy Sącz i teraz fabryka przerabia właśnie na to rozwiązanie swoje produkty), z wymienionymi (lub ponownie pomalowanymi) poręczami bo łupiła się z nich farba i jeszcze długą listą usterek jak choćby rdzewiejące ramki okien, pękające łączniki poręczy, wypadające kontrolki i inne.
Inny patent który także został wdrożony dzięki zapleczu technicznemu MPK Nowy Sącz to zmieniony sposób ogrzewania miejsca pracy kierowcy (wcześniej trudno było powiedzieć, że w ogóle jest tam ogrzewanie). Cóż - Autosan wiele jeszcze musi się nauczyć bo na razie jest cienko. A co do testów to testowy 9LE który był w Nowym Sączu w lipcu 2010 zużywał dużo mniej paliwa niż seryjne wozy. Różnica wynosi około 30% no a teraz NIEDASIE wgrać tego oprogramowania bo coś tam zmienili w konfiguracji... Ręce opadają.
Autosan SanCity 10LF tak więc jest na zastępstwo bo przy takich długich listach usterek wątpię by ktokolwiek skusił się na kolejne pojazdy tego producenta. Sam pojazd w porównaniu do 9LE i 12LE nosi miano postępu jak choćby przekonstruowane mocowania listew, nieco ulepszona kabina, przekonstruowane nadkola, ciekawy patent z drzwiami. Niedociągnięcia wciąż są - jak choćby osłony mechanizmów drzwi wykonane z plastikowch wytłoczek założonych częściowo na rzepach... Tak więc do pojazdu "testowego" powinno być wsadzone coś więcej - bo to, że autobus nie miał nawet kasowników no to już jest lekka przesada.
No, to właśnie dowodzi tego, że Autosan trzyma swój poziom. Poziom dna.zanzar pisze:No bo Autosan nie ma 9LE którego mógłby dać to dali najbliższy temu pojazd.
A skoro 9LE po 1,5 roku eksploatacji przechodzą dość poważne naprawy no to znaczy, że jakość leży.
Marketing Naciągnęli Was na zakup, a teraz mają Was w dupie.zanzar pisze:A co do testów to testowy 9LE który był w Nowym Sączu w lipcu 2010 zużywał dużo mniej paliwa niż seryjne wozy. Różnica wynosi około 30% no a teraz NIEDASIE wgrać tego oprogramowania bo coś tam zmienili w konfiguracji... Ręce opadają.
Czekamy na opinie ekspertów do spraw Autosanów.
To jak nawet nie było instalacji to rzeczywiście żałosna pomyłka. Przecież to jest miejski autobus, to powinno mieć zainstalowane tyle kasowników ile drzwi.
A jak tam jakość wykonania? Nie świszczy po przekroczeniu 30 km/h, nie telepie się jak pięcioletni gniot, brzęczyk od awarii nie piszczy przy każdym naciśnięciu hamulca, a diody awarii na pulpicie nie przypominają lampek na choince w szczycie świątecznego sezonu? I poprawili wreszcie to skopane sterowanie drzwiami rodem z Jelcza?
A jak tam jakość wykonania? Nie świszczy po przekroczeniu 30 km/h, nie telepie się jak pięcioletni gniot, brzęczyk od awarii nie piszczy przy każdym naciśnięciu hamulca, a diody awarii na pulpicie nie przypominają lampek na choince w szczycie świątecznego sezonu? I poprawili wreszcie to skopane sterowanie drzwiami rodem z Jelcza?
Jeździłem nim tylko chwile i tylko po zajezdni - na razie jest ok ale to autko dużo nie przejechało. Z wkurzających rzeczy to okno kierowcy które cały czas samo się zamyka i to z potężnym hukiem (problem rozwiązany patykiem) no i awarie drzwi co jakiś czas. Co jest wyraźnim postępem w porównaniu do 9LE to wydech wywalony na dach (nie ma zasłony dymnej podczas ruszania bo skierowany w dół wydech wzbijał tumany kurzu i piachu z ulicy co oczywiście skutkuje uwaleniem całego silnika i zapychaniem chłodnicy) oraz wreszcie podcięty zwis tylny - w 9LE wszystkie tyły są obrąbane bo auto przysiada podczas każdego zatrzymania (także na skrzyżowaniach) i często obrywa o krawężniki. Powinien klękać tylko na przystankach ale to też kolejna z rzeczy których w Autosanie NIEDASIE.
Nie odniosę się do gniotów bo tych autobusów u nas nie ma. Powiem tylko tyle, że porównując do używanych MANów NL223 które ostatnio kupuje MPK to Autosanowi jeszcze daleko.
Nie odniosę się do gniotów bo tych autobusów u nas nie ma. Powiem tylko tyle, że porównując do używanych MANów NL223 które ostatnio kupuje MPK to Autosanowi jeszcze daleko.
Ooops. Ja chromolę. Dobrze Zanzar, że Napisałeś trochę prawdy o nowych Autosanach... coś czuję, że MPK chyba następnych autobusów z tej firmy nie zakupi, ale z drugiej strony w zasadzie każdy autobus ma jakieś większe lub mniejsze wady.
Może w końcu producentowi uda się na tyle poprawić Wasze M09LE, że nie będą sprawiały aż tyle problemów co dotychczas
Może w końcu producentowi uda się na tyle poprawić Wasze M09LE, że nie będą sprawiały aż tyle problemów co dotychczas
Polecam Ci się przejechać za zimnym (abo za ciepłym w deszcz) Urbinem z wydechem na dachu... Sam już o mało nie zaparkowałem na nim.zanzar pisze:nie ma zasłony dymnej podczas ruszania bo skierowany w dół wydech wzbijał tumany kurzu i piachu z ulicy co oczywiście skutkuje uwaleniem całego silnika i zapychaniem chłodnicy)
Pretensje o te dwa rozwiązania można mieć tylko do jak zawsze dostosowywanych na wyrost polskich przepisów, wprowadzonych pod przykrywką dostosowywania prawa do wymogów UE. Przepis mówi, że rura wydechowa nie może być poziomo na normalnej wysokości - albo pionowo w dół albo na dachu. Chore. I tutaj nie da się znaleźć dobrego rozwiązania.Coffee pisze:Polecam Ci się przejechać za zimnym (abo za ciepłym w deszcz) Urbinem z wydechem na dachu... Sam już o mało nie zaparkowałem na nim.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ciekawe dla kogo ten biały Autosan Sancity 10LF/12LF?
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2821
więcej zdjęć: http://www.sanok.pl/?c=mdAktualnosci-cm ... c-300-1415
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2821
więcej zdjęć: http://www.sanok.pl/?c=mdAktualnosci-cm ... c-300-1415