Nowe miejskie Autosany
Rozklekotane wnętrze? Gdyby wnętrze tylko było rozklekotane to porównałbym to do Conecto. A to niestety hybryda Conecto i gniota dodatkowo wnosząca swoje "pozytywne" cechy.
Wygląda toto wprawdzie ładnie (chociaż tutaj zdania są podzielone - dla niektórych nawet paskudny gniot 25xx [z łamaną linią okien] w beznadziejnym łódzkim malowaniu wygląda lepiej) i jest dość dynamiczne, ale w sumie na tym kończą się zalety. Na postoju autobus trzęsie się bardziej niż gniot, cały czas świeci się żółta kontrolka awarii, miga przycisk otwierania drzwi kierowcy, wyświetla się komunikat o żądaniu otwarcia rampy. Okazjonalnie (przy hamowaniu) zapala się czerwona kontrolka błędów i odzywa się brzęczyk. Jakaś inna piszczałka piszczy co jakiś czas niezależnie od tego. Wnętrze jest urządzone bez sensu (półtoraki...). Jak u licha można wypuścić na testy wyraźnie niesprawny pojazd?!
Na dodatek otwieranie drzwi jest totalnie nieprzemyślane (chyba Autosan zatrudnił jakiegoś przynajmniej jednego pracownika z Jelcza, który zaraził tę firmę jelczańskim duchem tandety) tzn. zamiast zrobić normalny wciskany (do włączania i wyłączania, pozostający w zadanej pozycji) przycisk do IOD, zrobiono fuszerę jak w Jelczu (a nawet gorzej) - przycisk IOD włącza IOD tylko do czasu zamknięcia drzwi, które zamykają się same. W normalnym autobusie po prostu zostawia się IOD, włącza fotokomórki i idzie na przerwę, ale nie tutaj. Tu trzeba siedzieć i klikać w przycisk albo zostawić otwarte drzwi, a zimą to nie jest rozwiązanie
Wygląda toto wprawdzie ładnie (chociaż tutaj zdania są podzielone - dla niektórych nawet paskudny gniot 25xx [z łamaną linią okien] w beznadziejnym łódzkim malowaniu wygląda lepiej) i jest dość dynamiczne, ale w sumie na tym kończą się zalety. Na postoju autobus trzęsie się bardziej niż gniot, cały czas świeci się żółta kontrolka awarii, miga przycisk otwierania drzwi kierowcy, wyświetla się komunikat o żądaniu otwarcia rampy. Okazjonalnie (przy hamowaniu) zapala się czerwona kontrolka błędów i odzywa się brzęczyk. Jakaś inna piszczałka piszczy co jakiś czas niezależnie od tego. Wnętrze jest urządzone bez sensu (półtoraki...). Jak u licha można wypuścić na testy wyraźnie niesprawny pojazd?!
Na dodatek otwieranie drzwi jest totalnie nieprzemyślane (chyba Autosan zatrudnił jakiegoś przynajmniej jednego pracownika z Jelcza, który zaraził tę firmę jelczańskim duchem tandety) tzn. zamiast zrobić normalny wciskany (do włączania i wyłączania, pozostający w zadanej pozycji) przycisk do IOD, zrobiono fuszerę jak w Jelczu (a nawet gorzej) - przycisk IOD włącza IOD tylko do czasu zamknięcia drzwi, które zamykają się same. W normalnym autobusie po prostu zostawia się IOD, włącza fotokomórki i idzie na przerwę, ale nie tutaj. Tu trzeba siedzieć i klikać w przycisk albo zostawić otwarte drzwi, a zimą to nie jest rozwiązanie
Nie wiem dokładnie jak wygląda sytuacja z prototypowym 12LF, ale ostatnio miałem okazję kilka razy przejechać się testowym 18LF we Wrocławiu. Jak dla mnie autobus bardzo przyjemny - dużo przestrzeni, bardzo cichy i dynamiczny układ napędowy (podobno także bardzo ekonomiczny - tak przynajmniej mówią w Lublinie), ładna stylistyka. Dwie główne wady to drzwi, które czasami sprawiały problemy oraz trzeszczące elementy wnętrza (ale tylko w drugim członie). Dziwna jest także ta mania ustawiania foteli tyłem do kierunku jazdy, ale ostatecznie układ foteli zależy i tak od zamawiającego.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-23454J-31 pisze:Od 28 grudnia testować go będzie ITS A Michalczewski.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-23453
Oj olewa, zdecydowanie olewa. Producent ma tak olewczy stosunek do tej 12-stki że wypuścił ją na testy niesprawną (pomijając to, że nie postarano się zlikwidować mankamentów), może z pozostałymi jest lepiej, zapraszam w takim razie Autosana żeby spróbował się w Łodzi zrehabilitowaćJ-31 pisze:że chyba producent albo olewa
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Autosan Sancity 18LF zawitał na testy do MPK Poznań:
vagatrotter :
Dzisiaj przyjechał na testy Autosan Sancity 18LF. Od jutra będzie jeździł na linii 51. Więcej info w piątek, bo aktualnie jestem na wyjeździe i mam ograniczony dostęp do internetu. Pozdrawiam
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6714
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Jechałem dziś Sancity 12 testowanym w ITS, i jestem raczej pozytywnie nastawiony do tego pojazdu. Te górne szybki nie są aż tak rażące, dzięki temu wnętrze jest jasne i przestrzenne. Niestety jest trochę wad, które jak dla mnie są do wyeliminowania. Poręcze uniemożliwiają sensowny montaż kasowników (przy ostatnich drzwiach wyjęto wewnętrzną szybkę aby zamontować kasownik, natomiast kasownik od pierwszych drzwi jest zamontowany dopiero w rzeźni) i wnętrze rzeczywiście mogłoby być lepiej poskręcane Największą wadą jest duża ilość półtoraków, które powinny być zastąpione podwójnymi zwykłymi siedzeniami.