Nowe miejskie Autosany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
ppln

Post autor: ppln »

Rozklekotane wnętrze? Gdyby wnętrze tylko było rozklekotane to porównałbym to do Conecto. A to niestety hybryda Conecto i gniota dodatkowo wnosząca swoje "pozytywne" cechy.

Wygląda toto wprawdzie ładnie (chociaż tutaj zdania są podzielone - dla niektórych nawet paskudny gniot 25xx [z łamaną linią okien] w beznadziejnym łódzkim malowaniu wygląda lepiej) i jest dość dynamiczne, ale w sumie na tym kończą się zalety. Na postoju autobus trzęsie się bardziej niż gniot, cały czas świeci się żółta kontrolka awarii, miga przycisk otwierania drzwi kierowcy, wyświetla się komunikat o żądaniu otwarcia rampy. Okazjonalnie (przy hamowaniu) zapala się czerwona kontrolka błędów i odzywa się brzęczyk. Jakaś inna piszczałka piszczy co jakiś czas niezależnie od tego. Wnętrze jest urządzone bez sensu (półtoraki...). Jak u licha można wypuścić na testy wyraźnie niesprawny pojazd?!
Na dodatek otwieranie drzwi jest totalnie nieprzemyślane (chyba Autosan zatrudnił jakiegoś przynajmniej jednego pracownika z Jelcza, który zaraził tę firmę jelczańskim duchem tandety) tzn. zamiast zrobić normalny wciskany (do włączania i wyłączania, pozostający w zadanej pozycji) przycisk do IOD, zrobiono fuszerę jak w Jelczu (a nawet gorzej) - przycisk IOD włącza IOD tylko do czasu zamknięcia drzwi, które zamykają się same. W normalnym autobusie po prostu zostawia się IOD, włącza fotokomórki i idzie na przerwę, ale nie tutaj. Tu trzeba siedzieć i klikać w przycisk albo zostawić otwarte drzwi, a zimą to nie jest rozwiązanie

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Nie wiem dokładnie jak wygląda sytuacja z prototypowym 12LF, ale ostatnio miałem okazję kilka razy przejechać się testowym 18LF we Wrocławiu. Jak dla mnie autobus bardzo przyjemny - dużo przestrzeni, bardzo cichy i dynamiczny układ napędowy (podobno także bardzo ekonomiczny - tak przynajmniej mówią w Lublinie), ładna stylistyka. Dwie główne wady to drzwi, które czasami sprawiały problemy oraz trzeszczące elementy wnętrza (ale tylko w drugim członie). Dziwna jest także ta mania ustawiania foteli tyłem do kierunku jazdy, ale ostatecznie układ foteli zależy i tak od zamawiającego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę się zdziwiłem jak zajrzałem do Przegubowca, bo wychodzi na to, że M12LF właśnie ponownie trafił na testy... do Warszawy. Od 28 grudnia testować go będzie ITS A Michalczewski. :o:

Hmmm. Czyżby MAN-idła im się zaczęły sypać ? :chytry:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Inwestycje Michalczewskiego w krótki tabor w Warszawie na nieco ponad rok przed zakończeniem kontraktu są raczej mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak i mnie się wydaje - zresztą z samych testów tego autobusu, też pewnie nic nie wynika ;)

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Ja jestem ciekaw czemu mu logo z DLA Wrocław nie ściągneli.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »


sphinx

Post autor: sphinx »

Za to 10LF śmiga po Elblągu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skowron59 pisze:a jestem ciekaw czemu mu logo z DLA Wrocław nie ściągneli.
Odnoszę wrażenie, że chyba producent albo olewa, albo nie ma czasu (tak wiele jest testów), albo traktuje te nalepki od poszczególnych przewoźników jako trofeum ;)

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Dzięki za wyjaśnienie. ¯yczę wszystkim moderatorom i użytkownikom zdrowych i pogodnych świąt oraz szczęśliwego nowego roku :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skowron59 pisze:Dzięki za wyjaśnienie. ¯yczę wszystkim moderatorom i użytkownikom zdrowych i pogodnych świąt oraz szczęśliwego nowego roku :)
Dziękujemy. Choć temat życzeń już jest w Hide Parku - to również Tobie życzę Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego roku :)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Generalnie jeśli chodzi o logotypy na testowcach, to rzadko się je ściąga, SOR w Wałbrzychu też miał loga i przepisy z Lublina, ale wróćmy do tematu Autosana ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:że chyba producent albo olewa
Oj olewa, zdecydowanie olewa. Producent ma tak olewczy stosunek do tej 12-stki że wypuścił ją na testy niesprawną (pomijając to, że nie postarano się zlikwidować mankamentów), może z pozostałymi jest lepiej, zapraszam w takim razie Autosana żeby spróbował się w Łodzi zrehabilitować

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Okazuje się że Autosan Sancity 18 nadal jest we Wrocławiu na Obornickiej.Stoi bez numerów.Nie może jeżdzić gdyż nie ma wykupionego pozwolenia na jazdę :o:

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Skowron59 pisze:Okazuje się że Autosan Sancity 18 nadal jest we Wrocławiu na Obornickiej.Stoi bez numerów.Nie może jeżdzić gdyż nie ma wykupionego pozwolenia na jazdę :o:
Czego nie ma wykupionego :?: :?: :?:

Skowron59

Post autor: Skowron59 »


Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Może po prostu Autosan nie przedłużył lub zapomniał przedłużyć mu przegląd.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Autosan Sancity 18LF zawitał na testy do MPK Poznań:
vagatrotter :
Dzisiaj przyjechał na testy Autosan Sancity 18LF. Od jutra będzie jeździł na linii 51. Więcej info w piątek, bo aktualnie jestem na wyjeździe i mam ograniczony dostęp do internetu. Pozdrawiam

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6714

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Jechałem dziś Sancity 12 testowanym w ITS, i jestem raczej pozytywnie nastawiony do tego pojazdu. Te górne szybki nie są aż tak rażące, dzięki temu wnętrze jest jasne i przestrzenne. Niestety jest trochę wad, które jak dla mnie są do wyeliminowania. Poręcze uniemożliwiają sensowny montaż kasowników (przy ostatnich drzwiach wyjęto wewnętrzną szybkę aby zamontować kasownik, natomiast kasownik od pierwszych drzwi jest zamontowany dopiero w rzeźni) i wnętrze rzeczywiście mogłoby być lepiej poskręcane :P Największą wadą jest duża ilość półtoraków, które powinny być zastąpione podwójnymi zwykłymi siedzeniami.

ppln

Post autor: ppln »

Naprawili go przed wyjazdem do bardziej prestiżowego miasta? Wow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”