Korzystając z tematu, napiszę moje zdanie.
Po pierwsze: autobusy miejskie.
Myślę, że Autosan powinien jak najszybciej wypuścić na rynek całą rodzinkę pojazdów miejskich. Obecnie nad nimi pracują, więc pozostaje tylko życzyć Autosanowi, aby nie były bublem.
Po drugie: autobusy lokalne/międzymiastowe.
Nie czarujmy się, Eurolider nie zachwyca. Uważam, że powinni stworzyć całą gamę właśnie pojazdów lokalnych, wycofując wszelkie inne konstrukcje, które teraz mają. Może pominąć tutaj Soliny i Wetliny, bo one nie są złe. Od biedy mogliby również zostawić Trampy, bo na nie wzięcie jest jako takie. Lidery i ewentualne inne kombinacje do wymiany na nową, nowoczesną i atrakcyjną pod względem wyglądu i niezawodności gamę pojazdów w miarę atrakcyjnej cenia.
Po trzecie: autobusy turystyczne.
Nie wiem, jakie plany mają obecnie, ale z tego co wiem - żadne. Autosan mógłby bardziej rozwinąć się również w stronę właśnie turystyków. Stworzyć dwa na prawdę dobre modele, zupełnie inne niż Ramzes, czy Lidery.
Po czwarte: marketing.
Tutaj w sumie nie mam dużo zastrzeżeń. Nie wiem - marketingiem zajmują się, tak jak w przypadku Jelcza, Polskie Autobusy. Myślę, że nie jest tak źle, bo zamówienia mimo wszystko zdobywają, nawet z zagranicznych, nowych rynków. Po prostu niech dobrze promują produkty firmy, tak jak to robi np. Solaris.
Po piąte: inne zamówienia.
W przypadku Autosana nie rezygnował bym na razie z pojazdów specjalnych, ponieważ są tutaj liderem rynku. Podobnie, jeśli chodzi o produkcję dla wojska, czy transportu szynowego. Może teraz nie jest kolorowo, bo wojsko wycofało dużo zamówień, ale mimo wszystko kiedyś będą zamawiać.