Autosan A1112T RAMZES
Autosan A1112T RAMZES
Drugi, prawdziwy, polski autobus turystyczny (pierwszy był Jelcz T120 EWA). Jest następcą Autosana A1112T SAN. Zmieniono położenie drugich drzwi ( w Ramzesie są po środku), przedna ścianę, a także rozmieszczenie luków bagażowych. Autosan był wyposażony w silnik CUMMINS ISMe 345 30 o mocy 253 kW / 345 KM, skrzynię biegów ZF 6 S 1600. Jego najwięszym minusem były hamulce. Na przodzie i tyle były bębnowe . W wersji z WC i sypailką posiadał 49+1 miejsc siedzących, a w wersji ubozszej 51+1 miejsc.
Firmy posiadające Autosana Ramzesa: PKS Puławy, PKS Suwałki, PKS Krosno, Veolia Bieszczady Sanok, PKS Poznań, Veolia Podkarpacie, MON itd.
Firmy posiadające Autosana Ramzesa: PKS Puławy, PKS Suwałki, PKS Krosno, Veolia Bieszczady Sanok, PKS Poznań, Veolia Podkarpacie, MON itd.
Czy skrzynia Allison jest seryjnie montowana do Ramzesów, czy można wybierać pomiędzy nią a skrzynią manualną ZF?tantus pisze:Obecnie Ramzesy są wyposażane w osie ZF z hamulcami tarczowymi (przednie koła zawieszone niezależnie) i automatyczne skrzynie Allison. W ciągu ok. roku powinien pojawić się jego następca, bazujący na Euroliderze.
Moim zdaniem montowanie automatycznej skrzyni z przekladnią hydrokinetyczną w turystycznym autobusie nie jest zbyt dobrym pomysłem.