Autosan Gemini
Muszę poszukać bo w jednym numerze PT Bus Gemini był dokładnie opisany i testowany, jak znajdę to napiszę, może jutro.
[ Dodano: 2008-02-19, 19:04 ]
Autosan Gemini, dane techniczne: liczba miejsc, 33, poszycie z blachy nierdzewnej, klapy bagażników i silnika aluminiowe. Osie Meritor, na poduszkach szywne,ECAS, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, ABS, ASR opcjonalnie Telma. Silnik Cummins ISBe 4 cyl.Euro 3, poj.3,9l.common rail, moc 170KM przy 2500obr/min. moment 600Nm/1200-1600 obr/min. skrzynia ZF6S-890 sześciobiegowa. V max ok.100km/h. zużycie paliwa ok.16l/100km.
[ Dodano: 2008-02-19, 19:04 ]
Autosan Gemini, dane techniczne: liczba miejsc, 33, poszycie z blachy nierdzewnej, klapy bagażników i silnika aluminiowe. Osie Meritor, na poduszkach szywne,ECAS, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, ABS, ASR opcjonalnie Telma. Silnik Cummins ISBe 4 cyl.Euro 3, poj.3,9l.common rail, moc 170KM przy 2500obr/min. moment 600Nm/1200-1600 obr/min. skrzynia ZF6S-890 sześciobiegowa. V max ok.100km/h. zużycie paliwa ok.16l/100km.
Dla miłośników tego pojazdu znalazłem zdjęcie szwedzkiego Gemini. Nie powiem,bardzo atrakcyjnie wygląda w tym kolorze. Swoją drogą kilkanaście sztuk tych pojazdów kursuje już po skandynawskich szlakach co wystawia raczej pozytywną opinię Autosanowi.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744171.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744126.html
Niestety jeśli chodzi o polski rynek, to raczej panuje w nim zastój sprzedaży tego modelu. Co prawda na początku produkcji kilkanaście PKSów zdecydowało się na zakup tego modelu, ale potem zamówienia przestały napływać. Jak na razie to chyba większość zamowień złożono właśnie w Szwecji.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744171.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p39744126.html
Niestety jeśli chodzi o polski rynek, to raczej panuje w nim zastój sprzedaży tego modelu. Co prawda na początku produkcji kilkanaście PKSów zdecydowało się na zakup tego modelu, ale potem zamówienia przestały napływać. Jak na razie to chyba większość zamowień złożono właśnie w Szwecji.
Choćby siedzenia w Gemini były z desek to byś wolał nim jechać, bo lepiej wyglądaMaciszyn pisze:Tylko jak się prezentuje Solina a jak Gemini.....
@Lopez nie przesadzaj - Gemini nie jest jakimś bestsellerem w Szwecji, więc zarzucanie polakom, że nie kupują Gemini w większych ilościach raczej nie jest na miejscu.
Nie należy też w Solinie upatrywać wielkiego konkurenta. Prawda jest taka, że wyposażeniem i wykończeniem Gemini nie odbiega od "turystycznych" Liderów, więc to raczej głównie z nimi przegrywa i automatycznie z konstrukcją konkurencji czyli Solbusem.
W żadnym miejscu nie twierdzę, że to bestseller, ale porównując ilość kilkunastu sztuk (jak twierdzi MarekJG) do ogólnej skali zagranicznej sprzedały Autosanu, to można stwierdzić, że nie jest z tym modelem najgorzej.Amalio pisze:@Lopez nie przesadzaj - Gemini nie jest jakimś bestsellerem w Szwecji, więc zarzucanie polakom, że nie kupują Gemini w większych ilościach raczej nie jest na miejscu.
Lider ma o 10 miejsc więcej. Solbusy również są większe. Nie upieram się więc przy swoim zdaniu, ale myślę, że są podstawy by twierdzić, że konkurencją jest solina. Zresztą w tej kategorii wielkości autobusów jest wiele tańszych opcji i gemini przegrywa na naszym rynku z całą plejadą tańszych zamienników. Bez względu na fakt, że prezentuje się ładnie.Amalio pisze:Prawda jest taka, że wyposażeniem i wykończeniem Gemini nie odbiega od "turystycznych" Liderów, więc to raczej głównie z nimi przegrywa i automatycznie z konstrukcją konkurencji czyli Solbusem.
A czy Gemini ma siedzenia z desek? Nie wydaje mi się.... Poza tym sam fakt, że kupili go Szwedzi, a oni raczej byle czego nie kupują....Amalio pisze: Choćby siedzenia w Gemini były z desek to byś wolał nim jechać, bo lepiej wygląda
Poza tym jak sam stwierdziłeś, Gemini wyposażeniem nie ustępuje Liderom, więc na trasie na pewno w nim wygodniej niż w Solinie.
I właśnie dlatego stanowią konkurencję - większy autobus a oferuje ten sam lub bardzo podobny komfort.Lopez pisze: Lider ma o 10 miejsc więcej. Solbusy również są większe. .
No ale gdyby miał z desek to byś wolał nim jechać takMaciszyn pisze:
A czy Gemini ma siedzenia z desek? Nie wydaje mi się....
Taa nie kupują byle czego, a jakoś na tureckie i chińskie wynalazki też się znajdują chętni. I to coś czuje, że jest ich więcej niż u nas.Maciszyn pisze:Poza tym sam fakt, że kupili go Szwedzi, a oni raczej byle czego nie kupują....
A dlaczego założyłeś, że Solina jest gorzej wyposażona od Lidera i GeminiMaciszyn pisze:Poza tym jak sam stwierdziłeś, Gemini wyposażeniem nie ustępuje Liderom, więc na trasie na pewno w nim wygodniej niż w Solinie.
To jest chyba główny powód dość małej popularności ( w porównaniu z innymi modelami Autosana) Gemini. Głownymi odbiorcami autobusów kombi/ podmiejskich w naszym kraju sa PKSy a one mają (przy obecnej mizerii finansowej i braku korzystnych uregulowań dotyczących transportu lokalnego, regionalnego) na głowie problem wymiany zdezelowanych wysłużonych H9, PR110D i całe plejady innych pojazdów rodem z PRLu. A skoro dysponują ograniczonymi środkami i muszą wybierać to zazwyczaj zdecydują się na zakup autobusu większego ( Lidera, Solbusa etc) niż mniejszego Gemini. Przecież lepiej dysponować taborem o większej ilości miejsc ( nawet nieiwelkiej) niż ryzykować sytuację w której na danej kursie/ relacji okresowo wzrośnie liczba pasażerów a przewoźnik będzie musiał odsyłać pasażerów z kwitkiem. Gemini jest pojazdem, ktory jak pisze Lopez jest konkurencją dla Soliny ( ciut wygodniejszą- zdaję mi się), która z powodzeniem mogła by znaleźć miejsce w biurach turystycznych czy firmach realizujacych wynajmy i przewozy dla stosunkowo małych grup osób. Ale akurat w Polsce takie firmy raczej wybierają busy na zabudowach np AMZ. Cena jest na pewno znacznie atrakcyjniejsza niż w przypadku standardowej konstrukcji a przecież najważniejsza jest rentowność. Dlatego też nie sądzę aby ten model nagla zaczął odnisić ogromne sukcesy na naszym rynku, bo pewnie Autosan nawet na to nie liczył. Pozostaje się cieszyć, że są odbiorcy zagraniczni i ten pojazd znalazł ich uznanie na rynku szwedzkim bo jak by o nim nie pisać to raczej konkurencja na nim panujaca jest bardzo duża.Amalio pisze:I właśnie dlatego stanowią konkurencję - większy autobus a oferuje ten sam lub bardzo podobny komfort
Nawiązując jeszcze do rynku szwedzkiego to z producentów tureckich zauważyłem tam przede wszystkim Temsę. Nie wiem jak jest z jej jakością ale sądzać , że spora ilość autokarów Diamond jeździ także na drogach niemieckich, to chyba nie jest taka zła.
Jak widać znalazł się kolejny chętny na Gemini i jest nim Transkom ze Skoczowa.
http://transkom.pl/index.php?p=galleryG ... 4&iPhoto=1
Często jeżdżę ich autobusami do szkoły, więc kto wie - może wkrótce Gemini zawita na linii Wisła-Katowice.
http://transkom.pl/index.php?p=galleryG ... 4&iPhoto=1
Często jeżdżę ich autobusami do szkoły, więc kto wie - może wkrótce Gemini zawita na linii Wisła-Katowice.
Po małym przestoju sprzedaż rodziny Gemini trochę się podniosła z zapaści. W ostatnim czasie sprzedano kilka egzemplarzy, w tym jeden dla Straży Pożarnej. Niedawno też PKS Poznań odebrał swojego
http://www.phototrans.eu/14,542756,56004.html
http://www.phototrans.eu/14,542756,56004.html
Ja go złapałem w Kielcach na parkingu koło Exbudu.
Zdjęcie bez obróbki
http://desmond.imageshack.us/Himg823/sc ... res=medium
Zdjęcie bez obróbki
http://desmond.imageshack.us/Himg823/sc ... res=medium