Autobusy elektryczne z Sanoka
: 2019-10-07, 21:15
Można chyba spokojnie stworzyć ten temat, bowiem z kronikarskiego obowiązku należy napisać, iż Autosan S.A. zaprezentował dzisiaj swój pierwszy autobus elektryczny. I w tej roli wystąpił elektryczny Autosan Sancity 12LF.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62813.html
Na razie niezbyt dużo wiadomo o tym autobusie. To może być ciekawa oferta, ale warto byłoby zajrzeć jednak głębiej w specyfikację techniczną pojazdu.
A chyba jednym z ważniejszych elementów są: zasięg pojazdu i czy można go ładować przy pomocy ładowarki kolumnowej ? Czy producent to przewidział ? A jeśli tak, to jaką końcówkę będzie miał ten pojazd.
To ostatnie jest ważne, bo warszawskie MZA nieźle wdupiło w zakup swoich elektryków, tzn. kupili Solarisy - one mają te same końcówki na pantografach, zarówno III generacja jak i IV generacja, a więc większych problemów nie ma. Jednakże kupili również Ursusy, a one mają inną końcówkę. Teraz na mieście trzeba stawiać podwójne ładowarki kolumnowe, czyli dokładnie tak jak na pętli Konwiktorska
Oby nie było tak, że przewoźnik kupił wcześniej elektrobusy np. od Solarisa lub Ursusa (bo jest ich też sporo), a teraz kupi kolejne elektryki od Autosana... i okaże się, że końcówki są niekompatybilne
Myślę, że z czasem wiele się wyjaśni odnośnie oferty Autosana, a na razie czekamy na dalsze wieści
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62813.html
Na razie niezbyt dużo wiadomo o tym autobusie. To może być ciekawa oferta, ale warto byłoby zajrzeć jednak głębiej w specyfikację techniczną pojazdu.
A chyba jednym z ważniejszych elementów są: zasięg pojazdu i czy można go ładować przy pomocy ładowarki kolumnowej ? Czy producent to przewidział ? A jeśli tak, to jaką końcówkę będzie miał ten pojazd.
To ostatnie jest ważne, bo warszawskie MZA nieźle wdupiło w zakup swoich elektryków, tzn. kupili Solarisy - one mają te same końcówki na pantografach, zarówno III generacja jak i IV generacja, a więc większych problemów nie ma. Jednakże kupili również Ursusy, a one mają inną końcówkę. Teraz na mieście trzeba stawiać podwójne ładowarki kolumnowe, czyli dokładnie tak jak na pętli Konwiktorska
Oby nie było tak, że przewoźnik kupił wcześniej elektrobusy np. od Solarisa lub Ursusa (bo jest ich też sporo), a teraz kupi kolejne elektryki od Autosana... i okaże się, że końcówki są niekompatybilne
Myślę, że z czasem wiele się wyjaśni odnośnie oferty Autosana, a na razie czekamy na dalsze wieści