CL94UB -"OmniLink"
Jak nie z Jelczem, to może z chińskim Higerem? Z Infobusa - http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=27907:B.A. Baracus pisze:Spokojnie dzisiaj chyba nie jest 1 kwietnia Do takiej współpracy by nigdy nie doszłoTramwaj pisze:Z ostatniej chwili:
Scania zaczeła współpracować z Jelczem,prezes Scani Polska powiedział:
Jelcze M121I to dla nas doskonały wzór elegancjii i wygody a przedewszystkim funkcjonalności dla pasażerów,dlatego nawiązujemy współprace! Podobno przez min. rok wszystkie Scanie mają mieć ryjki od Gniotów i od Vecto.Prezes Jelcza powiedział:Cieszymy się że nasze Jelcze są lepsze od Scanii,nawiązujemy współprace.Teraz każda Scania wyprodukowana w Słupsku będzie miała ryjki od Jelczy i wnętrze.
¯ródło: Takie tam...
Naszą relację z targów w Kortrijk zaczynamy od premiery autobusu turystycznego Scania Touring, wyprodukowanego wspólnie z chińskim Higerem. To nie tylko nowy produkt, ale także nowy rozdział w historii produkcji autobusów w Europie. Szwedzki producent otworzył drzwi, które do tej pory były dość szczelnie zamknięte. Co w tej sytuacji powstrzyma kolejnych europejskich producentów przed przenoszeniem swoich zakładów produkcyjnych do Chin, gdzie koszty są kilka razy mniejsze i do tego produkcja może się odbywać bez żadnych restrykcyjnych, ekologicznych norm? Sentyment? Tradycja? Związki zawodowe? Kalkulator księgowego jest nieubłagany. Tutaj liczy się tylko finalny koszt, a najnowszy owoc szwedzko-chińskiej współpracy ma kosztować ok. 90-100 tys. euro. To diametralnie może zmienić układ sił na europejskich rynkach. Touring został zbudowany na bazie podwozia Scania i nadwoziem Higer. Ma trafić zarówno na europejskie, jak i światowe rynki.
A kto nie podupada, może Solaris czy Man. Zwróć uwagę, że rynek zmusza firmy do cięcia kosztów za wszelką cenę. Jak już się tnie we wszystkich możliwych aspektach funkcjonowania firmy to zostaje produkcja pojazdów z tańszych materiałów i znacznie tańszą siłą roboczą.Coffee pisze:Scania i tak już podupada na jakości materiałów...
I mamy wozy za astronomiczne pieniądze, nienadające się do jazdy... A ja się pytam gdzie jakość i funkcjonalność?marekJG pisze:A kto nie podupada, może Solaris czy Man. Zwróć uwagę, że rynek zmusza firmy do cięcia kosztów za wszelką cenę. Jak już się tnie we wszystkich możliwych aspektach funkcjonowania firmy to zostaje produkcja pojazdów z tańszych materiałów i znacznie tańszą siłą roboczą.Coffee pisze:Scania i tak już podupada na jakości materiałów...
Tym bardziej, że Scania pokazała już na co ją stać, np. produkując CeeLLki i ALBy dla Krakowa...