Scania- opinie
Jeśli chodzi o to że jest duszno to miałem na myśli OmniCity w ogólności, nie tylko przeguby. Przepraszam za nieporozumienie.M_Szymkowiak pisze:na 192 nie ma przegubów
Przylegają? Ja bym jednak powiedział że są "obwisłe". Raz do roku to nieźleM_Szymkowiak pisze:przylegają do przegubu (ponadto są prowilaktycznie prane co rok)
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Jest to zarówno wina konstrukcji jak i jakości produkcji... Miałem tu na myśli początki produkcji OmniCity w Słupsku, teraz już jest o wiele lepiej, a większe nakłady i większa produkcja jak najbardziej mi się podobająMercury pisze:No już nie przesadzajmy Dla mnie to nie tyle wina produkcji, co samego modelu i projektu - cale wnetrze jest zrobione z plastikow, czego nie znoszę. I tez wam będzie "telepać" na dziurawych drogach Wawy. I jeszcze jedno: słupska fabryka nie jest zła, tymbardziej że mówi się o zwiększeniu produkcji i nakładów finansowych właśnie w Słupsku...
Ja przyznam szczerze, że jednak nie do końca mogę się zgodzić z tą opinią... Z zewnątrz może i seria Omni jest ładniejsza, chociaż nowe Mastero też ma coś w sobie, wnętrze... Scania pozostawia dużo do życzenia Jelcz podobnie, jakość ta sama, więc ja mimo wszystko wolałbym Jelcza ze względu na cenę...Mercury pisze:Uwierz, że jednak Omni są lepsze od produktów Jelcza -
Co niektóry może się zasugerować tym, że Scania się sprzedaje w dużych ilościach, ale należy zauważyć gdzie się sprzedaje te pojazdy... Większość idzie na Skandynawie... a i nawet tam zmieniają się trendy, wolą kupować M.A.N.-y, Neoplany i Mercedesy... O czymś to chyba świadczy...Lopez pisze:Podzielam tę opinię. Zawsze miałem scanie na końcu listy preferencji i dobrze, że Kraków już ich nie kupuje.
Będąc w Krakowie miałem okazję przejechać się Scanią Omni-ą - solówką z MPK Kraków. I w zasadzie nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Inna sprawa, że ten autobus - a był to #PS150 - był już lekko "zużyty". W zasadzie to dla mnie nie było nic niezwykłego.
O wiele większe wrażenie zrobiła na mnie Scania CN113CLL. Napiszę wprost - byłem zszokowany tym autobusem. I szczerze, żałuję, że warszawskie MZA nie kupiło 113-stek zamiast Jelczy M121M. O wiele lepiej by na tym wyszli.
Co ciekawe kierowca (z MPK Kraków) z którym miałem przyjemność rozmawiać potwierdza Wasze powyższe wnioski. Wg. niego najnowsze Scanie Omnie wcale nie są takie fenomenalne.
Ja przyznam szczerze, że czegoś nie rozumiem. Skoro CN113CLL był tak doskonale zrobiony. Miał same walory. Jakość wykonania była na bardzo wysokim poziomie. Jego żywotność jest bardzo długa. To dlaczego Scania Omnia jest gorsza ?
O wiele większe wrażenie zrobiła na mnie Scania CN113CLL. Napiszę wprost - byłem zszokowany tym autobusem. I szczerze, żałuję, że warszawskie MZA nie kupiło 113-stek zamiast Jelczy M121M. O wiele lepiej by na tym wyszli.
Co ciekawe kierowca (z MPK Kraków) z którym miałem przyjemność rozmawiać potwierdza Wasze powyższe wnioski. Wg. niego najnowsze Scanie Omnie wcale nie są takie fenomenalne.
Ja przyznam szczerze, że czegoś nie rozumiem. Skoro CN113CLL był tak doskonale zrobiony. Miał same walory. Jakość wykonania była na bardzo wysokim poziomie. Jego żywotność jest bardzo długa. To dlaczego Scania Omnia jest gorsza ?
Mówiąc ściśle przekombinowali z plastikami i różnego rodzaju dodatkami...Ja przyznam szczerze, że czegoś nie rozumiem. Skoro CN113CLL był tak doskonale zrobiony. Miał same walory. Jakość wykonania była na bardzo wysokim poziomie. Jego żywotność jest bardzo długa. To dlaczego Scania Omnia jest gorsza ?
Dla mnie OmniCity to jest krok Scanii w kieruku typowej masówki. Popełniono też kilka błędów przy projektowaniu tych pojazdów. Osobiście wkurzają mnie pewne niedociągnięcia funkcjonalne i organizacyjne np. przedział silnika zajmuje duży komin i jeszcz kupę miejsca pod siedzeniami, podobnie beznadziejnie duże są przednie nadkola. ¯e nie wspomnę o uchylnych oknach, o zgrozo
Do tego dochodzi niska jakość elementów plastikowych...
Do tego dochodzi niska jakość elementów plastikowych...
No i co, że autobus Szwedzki?? To Polacy odpowiadają za zmontowanie pojazdu i jeśli oni dadzą ciała to autobus choćby najlepszy na rynku będzie do niczego. Więc na fabryce spoczywa część odpowiedzialności za jakość.Lopez pisze:Polscy są tylko pracownicy, a know-how, sprzęt, części i projekt jest szwedzki. No to zastanów się kto tu zwalił sprawę?Amalio pisze:może dlatego Omni są gorsze, bo produkowane już w Polsce??
Otwieram sobie właśnie stronę scania.pl i co się okazuje? Dyrektorem Generalnym SCANIA POLSKA S.A. jest p. Thomas Bertilsson. Szwed? Wydaje mi się to co najmniej prawdopodobne. Skoro polscy pracownicy w Solarisie robią dobre autobusy i w Star-MANie robią relatywnie dobre autobusy to nie zwalałbym na nich odpowiedzialności za dziadostwo Scanii Pracują tak jak są opłacani i jak ich przeszkolono.
Ani dobrze, ani źle. Po prostu tak jest i już. W Star-MANie jest tak samo. Swego czasu był dyrektorem w Starachowiach facet, który miał 2 paszporty i mówił biegle po polsku. To oczywiście poprawiało poziom kontaktu z załogą.MKM Shadow pisze:A to według Ciebie dobrze ?
No ale o scanii mieliśmy mówić... No i wygląda, że ta marka bardzo powoli się przebija wśród polskich odbiorców. W I kwartale tego roku sprzedali 9 autobusów, co daje im 3,6% udziału w rynku. Natomiast globalnie sprzedają coraz więcej i więcej na tym zarabiają.
Mi się osobiście podobają ich piętrusy. Jedyne tego typu pojazdu budowane w Polsce.
Powiedziałbym, że nie tylko odpowiedź jest negatywna, ale wręcz takie pytanie wcale nie "powstaje". Jest to tak egzotyczne w Polsce, że nie umiem sobie wyobrazić piętrusa np. na krakowskich ulicach Choć oczywiście byłoby miło.MKM Shadow pisze:No, ale powstaje pytanie czy któryś z naszych kochanych przewoźników z Polski zakupiłby sobie takie pojazdy ?
Właśnie: kiedy ich scanie wyjadą na ulice?J-31 pisze:PKS Grodzisk Mazowiecki