Zapomniany układ
Zapomniany układ
Przez długie lata w czeskich autobusach i trolejbusach pasażerowie siedzieli bokiem do kierunku jazdy a rzędy foteli dotykały oparciami do ścian bocznych. Wydaje mi się to całkiem sensownym rozwiązaniem ze względu na większą liczbę miejsc siedzących przy takiej samej ilości miejsca dla pasażerów stojących.
Ciekawe dlaczego zaprzestano stosować ten układ siedzień?
Czyżby jakie wymogi prawa?
Ciekawe dlaczego zaprzestano stosować ten układ siedzień?
Czyżby jakie wymogi prawa?
Tak,jeździ we Wrocławiu jeden Man albo Neoplan(nie jestem pewny) który z tyłu ma siedzenia ustawione bokiem do kierunku jazdy z układem drzwi 2+2+0(jak wspominał Wiśnia)Ja nie wiem jak sie na nich jedzie bo wole siedzieć na tych do kierunku jazdy Dodam że autobus ten nalezy do DLA.W manie jest układ że na końcu 3 siedzenia są bokiem
Re: Zapomniany układ
Masz rację. Ja co prawda nie byłem ani w Czechach ani w Czechosłowacji. Ale spotkałem się z tym zupełnie niedawno w Varnie (Bułgaria). Bułgarskie firmy obsługujące KM sprowadziły sporo autobusów z Czechosłowacji. Wśród nich najwięcej było Ikarusów 280. Np. firma "Kosko", eksploatuje bardzo dużo takich Ikarusów. Mają one w przedniej części fotele ustawione tyłem do okna. Tak samo ustawiono fotele w trolejbusach Skoda 14TR/15TrKsebki pisze:Przez długie lata w czeskich autobusach i trolejbusach pasażerowie siedzieli bokiem do kierunku jazdy a rzędy foteli dotykały oparciami do ścian bocznych. Wydaje mi się to całkiem sensownym rozwiązaniem ze względu na większą liczbę miejsc siedzących przy takiej samej ilości miejsca dla pasażerów stojących.
Ciekawe dlaczego zaprzestano stosować ten układ siedzień?
Czyżby jakie wymogi prawa?
Natomiast w Warszawie kilka lat temu RAPID BUS ekspoatował sporo Jelczy M11. Część z nich miał tak właśnie ustawione fotele, na tylnych nadkolach...