Generacje
Zapewne były to czasy, w których M121 było powiewem nowoczesności.Nie jestem pewien, ale swego czasu była jakaś polska norma, która definiowała pojazd niskopodłogowy jako pojazd który posiada niską podłogę do II drzwi.
Ja proponuję taki podział: ostatnia oś portalowa - LF, zwykła - LE, brak wejścia bezstopniowego - HF. Co do MF, możnaby spróbować jeszcze coś ustalić
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
W sumie można ująć to tak:pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
Pojazdy LE które ewoluowały z pojazdów wysokopodłogowych (HF)
(Jelcz 120M -> Jelcz M121, Scania CR113 ->Scania CN113CLL)
Autobusy niskopodłogowe z silnikiem leżącym w nazwijmy to ''alpinarium'' i z niewielkim stopniem które ewaluowały z pojazdów średniopodłogowych (MF) (SL202 -> NL202 -> NL223, O405 -> O405N -> O530)
Pojazdy całkowicie niskopodłogowe z silnikiem w wieży (całkowicie nowy typ autobusu) (SU12 i takie tam)
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF. Jest zjeżdżalnia ale nie ma stopni. Nie ma także stopni we wszystkich drzwiach. Ot cała filozofia.Amalio pisze:Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
A to że przy 3 drzwiach pojawia się schodek - no cóż - te autobusy nie były projektowane jako 3 drzwiowe (mowa o NL202 i MBO405N)
Ale o czym Ty w ogóle mówisz To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.K4016td pisze:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF.
Nieprawda. Liczy się wznios podłogi i powiązana z tym ilość stopni. Jak wznios podłogi będzie zbyt duży to nawet bez stopni poprzecznych jest to również LE.Mrozard pisze:Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.
A co to ma do rzeczy To może jak muszę wejść w Scani po schodkach żeby zająć miejsce w ostatnim rzędzie to też to jest LEK4016td pisze:
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?
No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.
Podział jest jednoznaczny i go przedstawiłem. Takie obowiązują normy.
LE jest wtedy gdy mamy stopień poprzeczny wewnątrz autobusu. Jeśli nawet go nie ma, to innymi parametrami jest ilość stopni w ostatnim wejściu (LF może mieć max 1 stopień) oraz kąt wznoszenia się podłogi i jej wysokość.
Jeżeli autobus spełnia powyższe warunki, to mamy LFa. Te dzielą się na 100% i 90% w zależności od tego właśnie jak rozwiązana jest kwestia tyłu autobusu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.Amalio pisze:Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt: